TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris w przededniu dostaw dla Barcelony
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.10.2015 16:02:37
Byliśmy w Bolechowie, hybrydy widzieliśmy. Wolę kupującego trzeba jednak uszanować.

To efekt przetargu ogłoszonego w połowie listopada ubiegłego roku przez miejskiego przewoźnika ze stolicy Katalonii. Mowa oczywiście o Transports Metropolitans de Barcelona. Zamówienie podzielono na trzy części. Pierwsza opiewała na dostawę 15 autobusów hybrydowych klasy mega, druga zaś na 10 sztuk piętowych pojazdów klasy maxi. Trzecia natomiast to siedem egzemplarzy minibusów.

Solaris wygrał w najbardziej prestiżowej części zamówienia, czyli kontrakt na dostawę 15 przegubowych hybryd. Jego konkurentem była m.in. hiszpańska Castrosua, która najprawdopodobniej oferowała pojazd na podwoziu Iveco Urbanway 18. Wartość tego zlecenia to 6,85 mln euro. Od podpisania umowy, które nastąpiło pod koniec września producent ma rok na realizację zamówienia. Patrząc jednak na stopień zaawansowania produkcji autobusów dla TMB jest pewne, że producent z Bolechowa skróci termin. Przejdźmy do szczegółów.

Przewoźnik z Barcelony zamówił pojazdy z trzeciej generacji Urbino 18. Pojazdy będą posiadały cztery pary dwuskrzydłowych drzwi firmy BODE oraz umożliwią podróż ok. 130 osobom. Hybrydowe przegubowce będą wyposażone w równoległy napęd firmy Allison Transmission. Składa się on z dwóch asynchronicznych silników trakcyjnych typu Ev50 o łącznej mocy 150 kW, które są zintegrowane z modułem centralnym Ev Drive. System sterowania oparto o rozwiązania z serii Dual Power Inverter Module. Ponadto w pojazdach zostaną wykorzystane silniki diesla typu Cummins ISB6.7E6 o mocy 209 kW. Aby osiągnąć oszczędności w spalaniu, zasilaniu urządzeń zewnętrznych oraz by w pełni wykorzystać zalety hamowania odzyskowego na dachu pojazdów zostaną umieszczone baterie niklowo-wodorowe.

Układ jezdny oraz kierowniczy oparto standardowo dla Solarisa na rozwiązaniach firmy ZF. Przednia to niezależna typu RL75EC, środkowa to wleczona AV132, z tyłu zaś most portalowy ZF AVN132/80 z przełożeniem dobranym pod katem optymalizacji spalania. Całość oczywiście uzupełnia układ kierowniczy ZF Servocom.

Autobusy dla TMB będą bardzo bogato wyposażone. Będą posiadać w sumie trzy urządzenia klimatyzacyjne, które dostarczy Konvekta. Dwa z nich, każde o mocy 36 kW będą odpowiadały za chłodzenie przestrzeni pasażerskiej, ostatnie zaś będzie przeznaczone dla stanowiska kierowcy. Nie zabraknie oczywiście monitoringu, kasowników firmy ASCOM oraz funkcjonalnego systemu informacji pasażerskiej.

Moglibyśmy jeszcze więcej napisać o tych ciekawych autobusach np. o wystroju wnętrza. Trzeba uszanować wolę TMB. Przewoźnik zastrzegł w umowie, że przed przekazaniem mu pojazdów nie mogą być publikowane żadne zdjęcia oraz wzmianki o wyglądzie jego nowych nabytków. Wobec tego nam nie pozostaje nic innego jak czekać na pierwsze dostawy. Przy tej okazji warto jeszcze dodać, że prócz hybryd Solaris dostarczy do Barcelony także dwa przegubowe elektrobusy. To zamówienie z kolei jest ściśle związane z europejskim programem ZEUS, w którym TMB bierze udział.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TMB Barcelona
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....