TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris rezygnuje z rządowego e-Busa! Wiemy dlaczego
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.11.2018 19:30:26 2 komentarze
Solaris rezygnuje z rządowego e-Busa! Wiemy dlaczego

Producent wydał oświadczenie, dlaczego nie złożył oferty w przetargu NCBiR na opracowanie i dostawę polskich e-Busów. Powodów jest kilka, a najważniejsze dt. własności intelektualnej, innowacyjności i terminów.

Dla NCBiR i w ogóle całego rządu brak Solarisa – jakby nie było naszego elektromobilnego lidera na europejskim rynku - w swoim sztandarowym e-projekcie to spore zaskoczenie i wizerunkowy problem. Generalnie brak dużych graczy w tym projekcie znacząco podnosi ryzyko jego niepowodzenia. O tym kto złożył oferty i z jakimi cenami pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Jak podkreśla wielkopolski producent, Solaris od samego początku był entuzjastycznie nastawiony do tego programu i brał udział we wszystkich spotkaniach doprecyzowujących jego zasady. Jednak im bliżej było końca i finalnego SIWZ-u dla wykonawców, Solaris zaczął zgłaszać - m.in. wraz z Volvo - potrzebę urealnienia tego projektu i osadzenia go w twardych rynkowych zasadach.

Jednak NCBiR uznał te obiekcje jako fragment przed-przetargowej gry i nie zmienił głównych założeń projekt. Teraz się zdziwił, a my po raz kolejny przekonaliśmy się, jak to jest, gdy teoretycy i naukowcy zabierają się do zarządzania rynkiem.

Co jest nie tak?

Zdaniem Solarisa opracowanie i dostawa typoszeregu innowacyjnych pojazdów na zasadach NCBiR było po prostu nierealne z punktu widzenia przemysłu. I dlatego w tym projekcie nie wziął udział żaden renomowanych na europejskim rynku producent taboru autobusowego.

Zdaniem Solarisa , punkty krytyczne projektu e-Bus z punktu widzenia producenta autobusów to:

  • przeniesienia praw intelektualnych na rzecz Zamawiającego i to nie tylko w zakresie samych innowacyjnych rozwiązań, ale także w zakresie podstawowym. W efekcie umożliwia to przekazania projektu przez NCBR do innego producenta i tam wykonania całej dostawy;

  • kwestie innowacji, czyli np. konieczność zmiany w krótkim okresie czasu napędu elektrycznego na ogniwa paliwowe;

  • harmonogram wykonania umowy, który daje możliwość złożenia przez beneficjentów zamówienia na kilkaset pojazdów z półrocznym terminem i standardowymi karami za opóźnienia;

Do tego dochodzi wiele kwestii technicznych i serwisowych, które zostały sformułowane w SIWZ. W efekcie Solaris nie podjął się złożenia oferty i biorąc pod uwagę portfel zamówień, jaki producent zebrał na kolejny rok, należy tę decyzję ocenie jako racjonalną i biznesową. Nic za wszelką cenę. Domyślamy się, że podobne pobudki kierowały Volvo, które również nie złożyło NCBR oferty.

W przesłanym oświadczeniu producent z Wrocławiu nie komentuje rządowego przetargu, natomiast podkreśla, że Volvo nadal jest żywotnie zainteresowane współtworzeniem i rozwojem zrównoważonego transportu publicznego w polskich miastach opartego o elektromobilność, poprzez dzielenie się doświadczeniem zarządzania projektami oraz ofertę pełnych rozwiązań systemowych: pojazdów wysokiej jakości, odpowiednich usług i infrastruktury do ładowania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
elektrobus
Solaris
Volvo
Ursus
Autosan
  • Jakub Sikorski – 22.11.2018

    Mamy tyle komercyjnych rozwiązań, a oni mają jakieś parcie na elektrobus narodowy. Śmieszne 😅

  • Jerzy Gicala – 22.11.2018

    Ciekawe ile juź pieniędzy "utopiono" na spotkania , konferencje , analizy tego planu ?

  • Patryk Gulcz – 23.11.2018

    Jak zwykle specjaliści z naszego rządu nie mający pojęcia o rynku na siłe będą wymyślać coś co i tak nie wyjdzie. Producenci, którzy się zgłosili nie potrafią dostarczyć autobusów w terminie dla żadnego miasta. Żenada :D

  • Mateusz Perowicz – 23.11.2018

    Ilość błędów w tym tekście przeraża.

  • Diszyłbus – 25.11.2018

    Dla Solarisa mam coraz więcej uznania.

  • Aurelia – 02.12.2018

    Solaris ma uznany produkt sygnowany logo Bus of the year i pełny portfel zamówień. Nie potrzebuje angażować się w ryzykowne pomysły rządowe. Cały ten projekt chyba był nastawiony na przejęcie know-how od dużego producenta i przekazanie do państwowego Autosana. Tylko żaden duży gracz nie zdecydował się na udział w tym przedsięwzięciu. Ursus chyli się ku upadkowi. Ciekawa jestem, czy ten program zaowocuje połączeniem Ursusa i Autosana. Jeszcze od syndyka mogliby przejąć Solbusa i stworzyć państwowego giganta autobusowego: Ursus, Solbus, Autosan, tj. U.S.A.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....