TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris przełamuje monopol MAN-a w Opolu!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.07.2019 15:00:11
Solaris przełamuje monopol MAN-a w Opolu!

Opole rozstrzygnęło przetarg na dostawę 10 nowych autobusów klasy MAXI. Tak jak przypuszczaliśmy- bez względu na werdykt mamy i tak zaskoczenie. Monopol MAN-a w Opolu został przełamany przez Solarisa.

Opole w kilku lat regularnie dokonuje zakupów nowych autobusów. Na wiosnę miasto odebrało 23 nowe MAN-y- 20 autobusów typu A37 oraz trzy Lion'sy City M. Pisaliśmy o tym tutaj. W pierwszej połowie maja magistrat ogłosił kolejny przetarg na nowe pojazdy.

Dziesięć nowych "dwunastek" z silnikami diesla Euro 6 ma zostać przekazanych miastu w ciągu maksymalnie 300 dni od podpisania umowy. Jak więc widać to duży ukłon w kierunku producentów. Każdy z autobusów będzie objęty przynajmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową. Jednak dodatkowe punkty można było zdobyć za wydłużenie tego okresu przynajmniej dwukrotnie.

Urzędnicy celują w pojazdy klasy MAXI. Wszystkie muszą posiadać nadwozia o długości 11,8 – 12,15 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,2 m. Umożliwią podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Co najmniej osiem foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład również ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Autobusy muszą być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Ostatecznie dopuszczono dosyć duży wachlarz jednostek napędowych. Mają to być silnik o pojemności 6,5 - 10,6 l. Mają mieć one 200 – 220 kW mocy i min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silniki będą zblokowane z automatycznymi, najlepiej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Kompletacja napędu ma zapewniać osiągnięcie średniego spalania w warunkach testu SORT2 na poziomie nie większym niż 37,5 l na 100 km.

Wszystkie będą monitorowane i klimatyzowane. Naturalną wentylację zapewnią uchylne okna boczne oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. System informacji pasażerskiej ma być oparty na zewnętrznych tablicach diodowych, wewnętrznym wyświetlaczu LCD o przekątnej min. 21,5" i głosowych zapowiedziach przystanków. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazda USB. Ponadto autobusy będą przystosowane do montażu automatów do sprzedaży biletów.

4 lipca minął termin składania ofert. Na dziesięć spalinowych "dwunastek" Opole przygotowało 11 986 992,33 PLN brutto. To oznacza, że koszt zakupu jednego autobusy przyjęto na poziomie nieco ponad 974 500 PLN netto. To co prawda nie najgorsza wycena, ale mimo to obie otwarte dziś oferty przewyższają ją. Choć nieznacznie.

Pierwszą i jednocześnie tańszą ofertę przedstawił Solaris, którego obecność w przetargu można uznać za pewną niespodziankę. Jego propozycja opiewa na 12 004 800 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową 976 000 PLN netto za Nowego Urbino 12, zapewne na komplecie Cummins ISB6.7E6C plus skrzynia Voith. Producent z Bolechowa zaoferował także najwyżej punktowaną, czyli czteroletnią gwarancję całopojazdową.

Droższą ofertę przedstawił MAN, który od lat ma w Opolu silną pozycję. Producent "lwów" zaproponował za całe zamówienie kwotę 12 408 412,20 PLN brutto. A to daje cenę za jeden autobus w wysokości 1 008 814 PLN netto. A jakie pojazdy? To na razie nie do końca potwierdzone, ale napływające do nas plotki mówią o nowej generacji, a więc Lion'sie City 12. Autobusy miały być objęte trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Dziś poznaliśmy rozstrzygnięcie. Pieniądze się znalazły. I trafią one do Solarisa, który tym samym przełamuje wieloletni monopol MAN-a na Opole. Mocną stroną producenta jamników była oczywiście cena oraz warunki gwarancji. Co prawda Solaris stracił do MAN-a 0,35 pkt w ocenie technicznej, ale tylko zapewne w koronnym dla producenta "lwów" kryterium. Finał? 97,55 : 93,95 na korzyść Solarisa. Witamy więc nową markę w Opolu po naprawdę długiej przerwie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Opole
UM
MZK Opole
MAN
Solaris
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....