TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris, Medcom, Ekonergetyka, Barcelona! Polski ZeEUS
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.10.2016 12:49:45 3 komentarze
fot. Pep Herrero

Dwa tygodnie temu w Barcelonie zaprezentowano dwa elektryczne Solarisy Urbino 18. Tamtejszy operator, Transports Metropolitans de Barcelona pozyskał je w ramach programu ZeEUS. Autobusy mają wybitnie polską duszę. Odpowiadamy dlaczego.

Przegubowe Urbino 18 umożliwiają podróż 110 pasażerom. 37 osób może podróżować na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi dostępnych jest dziesięć foteli. Na pokładzie elektrobusu są ponadto dwie platformy dla wózków inwalidzkich lub dziecięcych. Do autobusu można dostać się dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Drzwi od drugich do końca są odskokowo-przesuwne . Jedynie pierwsze otwierają się do środka pojazdu. Ich producentem oraz napędów do nich jest hiszpański Masats.

Czas na mechanikę i napęd. Układ jezdny oparto na trzech osiach firmy ZF. Pierwsza to niezależna RL82EC, środkowa AVN132/80, a tylna to portalowy wolny most napędowy AV132/80. Jednostkę napędową stanowi silnik asynchroniczny austryjackiej firmy TSA typu TMF 35-44-4. Jej moc to 240 kW. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 2100 Nm. Barcelońskie Urbino 18 electric wyposażono w baterie o pojemności 125 kW, które zgrupowano w pięciu pakietach.

Napęd do sterowania silnikiem trakcyjnym dostarczyła warszawska firma Medcom. Składa się on z falownika, kompletu przetwornic zasilania pomocniczego oraz urządzeń STG i RWN. Warto przy tym zwrócić uwagę, że Solaris coraz częściej stawia na Medcom przy projektach eksportowych. To dowód na to, że stołeczna firma jest w stanie zaoferować portfolio produktowe, które spełnia wysokie oczekiwania zachodnich klientów. Medcom wyposażył w napędy elektryczne Urbino m.in. dla Hanoweru i Drezna.

Elektrobus został zbudowany z myślą o częstych i szybkich ładowaniach przez pantograf. W tym celu wykorzystano ładowarkę cityCHARGER. Urządzenie wyprodukowała firma Ekoenergetyka z Zielonej Góry. Ładowarka może ładować elektrobus prądem o mocy nawet 400 kW. Dzięki temu ładowanie zostaje skrócone do kilku minut, a pojazd może bez problemu przejeździć w ciągu dnia brygadę, na której przebieg to nawet 200 km. Kolejną zaletą cityCHARGER'a jest fakt, że dzięki temu rozładowanie baterii nie spada poniżej 40%. Dzięki temu zwiększa się żywotność zasobnika energii.

Solarisy i ładowarka rozpoczęły fazę testów na linii H16 w Barcelonie. TMB planuje rozpocząć ich regularną eksploatację w listopadzie tego roku. Urządzenie i pojazdy, które sprzedano do Barcelony są częścią europejskiego projektu ZeEUS, w ramach którego 10 miast w Europie testuje autobusy elektryczne i hybrydowe oraz ich systemy ładowania.

Wspólna kooperacja Solarisa, Medcomu i Ekonenergetyki kolejny raz dowiodła, że polskiej firmy już wypracowały swój pewny udział w elektrycznej rewolucji transportu publicznego. To ważne tym bardziej, że powinno nam uzmysławiać, w którym kierunku powinniśmy rozwijać nasz przemysł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TMB Barcelona
Solaris
  • DarekP – 08.10.2016

    Przepraszam, ale baterie chyba nie mają pojemności wyrażonej w kW. Podobnie z prądem.

  • Pan Janek – 06.01.2017

    Mrdcom to własność japońskiej firmy Mitsubishi. Gdzie ta polska dusza ?

  • kkwr – 19.04.2017

    Panie Janku - proszę doczytać, bo to Pan pisze nie ma nic wspólnego z prawdą

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....