TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris, Medcom, Ekonergetyka, Barcelona! Polski ZeEUS
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.10.2016 12:49:45 3 komentarze
fot. Pep Herrero

Dwa tygodnie temu w Barcelonie zaprezentowano dwa elektryczne Solarisy Urbino 18. Tamtejszy operator, Transports Metropolitans de Barcelona pozyskał je w ramach programu ZeEUS. Autobusy mają wybitnie polską duszę. Odpowiadamy dlaczego.

Przegubowe Urbino 18 umożliwiają podróż 110 pasażerom. 37 osób może podróżować na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi dostępnych jest dziesięć foteli. Na pokładzie elektrobusu są ponadto dwie platformy dla wózków inwalidzkich lub dziecięcych. Do autobusu można dostać się dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Drzwi od drugich do końca są odskokowo-przesuwne . Jedynie pierwsze otwierają się do środka pojazdu. Ich producentem oraz napędów do nich jest hiszpański Masats.

Czas na mechanikę i napęd. Układ jezdny oparto na trzech osiach firmy ZF. Pierwsza to niezależna RL82EC, środkowa AVN132/80, a tylna to portalowy wolny most napędowy AV132/80. Jednostkę napędową stanowi silnik asynchroniczny austryjackiej firmy TSA typu TMF 35-44-4. Jej moc to 240 kW. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 2100 Nm. Barcelońskie Urbino 18 electric wyposażono w baterie o pojemności 125 kW, które zgrupowano w pięciu pakietach.

Napęd do sterowania silnikiem trakcyjnym dostarczyła warszawska firma Medcom. Składa się on z falownika, kompletu przetwornic zasilania pomocniczego oraz urządzeń STG i RWN. Warto przy tym zwrócić uwagę, że Solaris coraz częściej stawia na Medcom przy projektach eksportowych. To dowód na to, że stołeczna firma jest w stanie zaoferować portfolio produktowe, które spełnia wysokie oczekiwania zachodnich klientów. Medcom wyposażył w napędy elektryczne Urbino m.in. dla Hanoweru i Drezna.

Elektrobus został zbudowany z myślą o częstych i szybkich ładowaniach przez pantograf. W tym celu wykorzystano ładowarkę cityCHARGER. Urządzenie wyprodukowała firma Ekoenergetyka z Zielonej Góry. Ładowarka może ładować elektrobus prądem o mocy nawet 400 kW. Dzięki temu ładowanie zostaje skrócone do kilku minut, a pojazd może bez problemu przejeździć w ciągu dnia brygadę, na której przebieg to nawet 200 km. Kolejną zaletą cityCHARGER'a jest fakt, że dzięki temu rozładowanie baterii nie spada poniżej 40%. Dzięki temu zwiększa się żywotność zasobnika energii.

Solarisy i ładowarka rozpoczęły fazę testów na linii H16 w Barcelonie. TMB planuje rozpocząć ich regularną eksploatację w listopadzie tego roku. Urządzenie i pojazdy, które sprzedano do Barcelony są częścią europejskiego projektu ZeEUS, w ramach którego 10 miast w Europie testuje autobusy elektryczne i hybrydowe oraz ich systemy ładowania.

Wspólna kooperacja Solarisa, Medcomu i Ekonenergetyki kolejny raz dowiodła, że polskiej firmy już wypracowały swój pewny udział w elektrycznej rewolucji transportu publicznego. To ważne tym bardziej, że powinno nam uzmysławiać, w którym kierunku powinniśmy rozwijać nasz przemysł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TMB Barcelona
Solaris
  • DarekP – 08.10.2016

    Przepraszam, ale baterie chyba nie mają pojemności wyrażonej w kW. Podobnie z prądem.

  • Pan Janek – 06.01.2017

    Mrdcom to własność japońskiej firmy Mitsubishi. Gdzie ta polska dusza ?

  • kkwr – 19.04.2017

    Panie Janku - proszę doczytać, bo to Pan pisze nie ma nic wspólnego z prawdą

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....