Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris i Ekoenergetyka w INNOMOTO. Rafako i Ursus poza listą

infobus
25.04.2017 11:50
0 Komentarzy

Przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej otrzymają prawie 240mln zł na realizację nowatorskich projektów. Narodowe Centrum Badań i Rozwojuogłosiło wyniki I konkursu INNOMOTO. Prezentujemy autobusowe projekty ? zarównote wybrane, jak i niewybrane.

Ogłoszony we wrześniu zeszłego roku nowy program sektorowyNarodowego Centrum Badań i Rozwoju ma na celu wspieranie tworzeniainnowacyjnych rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, a w efekcie wzrostkonkurencyjności polskiego sektora motoryzacyjnego w perspektywie 2026 roku.Przedsiębiorcy mogli ubiegać się o blisko 16 mln zł dofinansowania, m.in. nastworzenie prototypów innowacyjnych aut, nowatorskich rozwiązań w obszarzeelektromobilności czy inteligentnych systemów wspierających produkcję pojazdów.

? „Mamy ambicję, ale i odpowiednie narzędzia, by polskagospodarka rozwijała się w oparciu o technologie stworzone przez polskichwynalazców i inżynierów. Inwestującśrodki publiczne w rozwój perspektywicznych branż, kierujemy Polskę na drogędynamicznego wzrostu, by uniknąć pułapkiśredniego rozwoju. Program sektorowyINNOMOTO, w którym w I edycji przeznaczyliśmy prawie 240 mln zł na realizacjęnowatorskich projektów, to jedna z szeregu inicjatyw, które zapewnią lepsząprzyszłość kolejnym pokoleniom Polaków ?mówi wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.

? „Współpracując z przedsiębiorcami precyzyjnie określiliśmywyzwania stojące przed polskim sektorem motoryzacyjnym. Stawiając na innowacjewspółfinansujemy realizację projektów, które napędzą rozwój branży i pozwoląpolskim firmom skutecznie rywalizować na dynamicznie rozwijającym się rynkumotoryzacyjnym. Co istotne, udzielamy wsparcia zarówno producentom ikonstruktorom pojazdów, jak i przedsiębiorcom tworzącym konkretne rozwiązaniana potrzeby tej branży ? podkreśla prof. Maciej Chorowski, dyrektor NarodowegoCentrum Badań i Rozwoju.

84 moto projekty

W ramach I konkursu INNOMOTO przedsiębiorcy złożyli 87wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę dofinansowania w wysokości ponad 413mln zł. Do pierwszego etapu oceny merytorycznej przeszły 84 wnioski, a dodrugiego etapu – oceny panelowej – 54 wnioski. W wyniku przeprowadzonej ocenymerytorycznej 47 projektów zostało zakwalifikowanych do dofinansowania, któregołączna wartość wynosi ponad 238,2 mln zł. Wśród projektów wybranych dodofinansowania znajdują się m.in.:

  • skonstruowanie pojazdu modułowego o napędzie elektrycznym dotransportu na obszarach miejskich i przemysłowych,

  • stworzenie autonomicznego systemu ładowania autobusówelektrycznych,

  • opracowanie nowego modelu samochodu osobowego w wersjielektrycznej w oparciu o nowatorską konstrukcję hybrydową,

  • stworzenie cyfrowego systemu zdalnego monitoringu isterowania podzespołów pojazdów przeznaczonych do eksploatacji w platformachusług automatycznego wynajmu „car-sharing”,

  • prace nad innowacyjnymi wymiennikami ciepła dostosowanymi dopojazdów elektrycznych,

  • opracowanie przyjaznego dla środowiska procesu recyklingu iodzysku wyeksploatowanych opon wielkogabarytowych oraz

  • stworzenie innowacyjnego systemu automatycznej kontroliwizualnej z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do testowania podzespołówelektronicznych.

Wybrane autobusowe projekty

Poniżej przedstawiamy autobusowe projekty złożone wramach Programu sektorowego INNOMOTO(konkurs 6/1.2/2016/POIR), finansowanego ze środków Działania 1.2 „Sektoroweprogramy B+R” POIR 2014-2020. W wyniku przeprowadzonej oceny merytorycznej 47projektów zostało ocenionych pozytywniei zakwalifikowanych do dofinansowania. Projekty te osiągnęły minimalne progi wposzczególnych kryteriach oraz uzyskały sumaryczną ocenę na poziomie conajmniej 15 punktów. Łączna kwota dofinansowania projektów wybranych dodofinansowania wynosi 238 231 014,42 zł. Poniżej zakwalifikowane autobusoweprojekty:

  • Solaris Bus & Coach Spółka Akcyjna, IMPACT CLEAN POWERTECHNOLOGY Spółka Akcyjna / Opracowanie i weryfikacja nowej generacji trolejbusówo zasilaniu sieciowo – bateryjnym wraz z dedykowanym, przystosowanym do pracyciągłej, magazynem energii / Koszt kwalifikowalny projektu to 11 124 735,21 zł/ Wnioskowana kwota dofinansowania to 6 226 345,90 zł / Rekomendowana kwota dofinansowania 6 226345,90 zł / Końcowa liczba punktów: 20;

  • EKOENERGETYKA – POLSKA Sp. z o. o. / Autonomiczny systemładowania autobusów elektrycznych / Koszt kwalifikowalny projektu to 9 368985,60 zł / Wnioskowana kwota dofinansowania to 6 554 377,44 zł / Rekomendowana kwota dofinansowania 6 554377,44 zł / Końcowa liczba punktów: 20

  • Solaris Bus & Coach Spółka Akcyjna / Opracowanie nowejgeneracji autobusu miejskiego z szeregowym napędem hybrydowym zaprojektowanegozgodnie z wymaganiami systemu BRT (Bus Rapid Transit) / Koszt kwalifikowalnyprojektu to 11 482 747,47 zł / Wnioskowana kwota dofinansowania to 5 575 236,70zł / Rekomendowana kwota dofinansowania5 575 236,70 zł / Końcowa liczba punktów: 18

  • BMZ Poland Sp. z o.o. / Innowacyjny system bateryjny e-bus /Koszt kwalifikowalny projektu to 5 951 057,31 zł / Wnioskowana kwotadofinansowania to 3 250 359,68 zł /Rekomendowana kwota dofinansowania 3 250 359,68 zł / Końcowa liczbapunktów: 18

Niewybrane autobusowe projekty

Z kolei 37 projektów nie otrzymało rekomendacji dodofinansowania ze względu na niespełnienie kryteriów i/lub nieuzyskanieminimalnej liczby punktów. Poniżej autobusowe projekty niewybrane dodofinansowania:

  • URSUS Spółka Akcyjna,H. CEGIELSKI – POZNAN SPÓŁKA AKCYJNA /Opracowanie innowacyjnego pojazdu o uniwersalnej platformie jezdnej i alternatywnymukładzie napędowym / Koszt kwalifikowalny projektu to 19 998 851,36 zł/Wnioskowana kwota dofinansowania to 9 768 532,76 zł / Końcowa liczba przyznanych punktów /niespełnionych kryteriów: 19 / 2

  • RAFAKO S.A. / INNOWACYJNY MAŁY AUTOBUS MIEJSKI Z NAPĘDEMELEKTRYCZNYM / Koszt kwalifikowalny projektu to 12 108 687,00 zł/ Wnioskowanakwota dofinansowania to 5 380 024,05 zł/Końcowa liczba przyznanych punktów / niespełnionych kryteriów: 18 / 1

  • MARVEL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ / InnowacyjnyMini Bus o napędzie elektrycznym dla lokalnego transportu publicznego / Kosztkwalifikowalny projektu to 5 466 498,00 zł/ Wnioskowana kwota dofinansowania to3 825 774,60 zł/ Końcowa liczbaprzyznanych punktów / niespełnionych kryteriów: 14 / 3

  • LGM Spółka Akcyjna / LGAutobus – technologia innowacyjnychregulatorów napięcia dla autobusów i pojazdów ciężkich / Koszt kwalifikowalnyprojektu to 2 499 760,00 zł/ Wnioskowana kwota dofinansowania to 1 892 482,00zł/ Końcowa liczba przyznanych punktów /niespełnionych kryteriów: 11 / 3

Listy wszystkich projektów w konkursie INNMOTO

Komentarze