TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sochaczew kupi Solarisy. Trzy prąd i dwa na ropę
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.06.2019 16:15:58
fot. Kubul, phototrans.pl

Urząd Miasta w Sochaczewie rozstrzygnął dwuczęściowy przetarg na dostawę łącznie pięciu nowych autobusów niskopodłogowych. Magistrat znalazł dodatkowe pieniądze i mógł przystać na dwie propozycje od Solarisa.

Sochaczewski przetarg został ogłoszony w drugiej połowie czerwca. O jego warunkach pisaliśmy tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymaganiom miasta wobec nowych nabytków. Przetarg został podzielony na dwie części.

3 MAXI "na prąd" +...
W pierwszej miasto szukało trzech elektrobusów o długości 9 - 12 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższych niż 3,4 m. Pojemność każdego pojazdu określono na min. 80 pasażerów. Wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Napęd ma być oparty na jednym lub dwóch silnikach trakcyjnych o mocy min. 160 kW. Sochaczewskie "elektryki" mają posiadać baterie lub superkondensatory o pojemności min. 200 kWh. Ma to zapewniać pokonanie dystansu min. 150 km na jednym ładowaniu bez względu na warunki pogodowe. Pojazdy mają być przystosowane do wolnego ładowania o mocy min. 40 kW poprzez złącze plug-in. Ładowanie do pełna ma trwać nie więcej niż sześć godzin.

Pojazdy mają zostać dostarczone do Sochaczewa do 30 kwietnia 2020 r. Będą one objęte przynajmniej sześcioletnią gwarancją na trwałość baterii trakcyjnych oraz trzyletnią całopojazdową.

... 2 x MIDI na olej napędowy
W drugim zadaniu urzędnicy celowali w pojazdy klasy MIDI. W tym przypadku mają to być w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 9,5 - 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,2 m. Każdy umożliwi podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 22 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Drzwi mają mieć prześwit min. 1200 mm.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka o pojemności 6,5 - 8 l ma mieć 170 - 220 kW mocy. Będzie on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia musi posiadać przynajmniej cztery przełożenia i mieć program obniżający zużycie paliwa w warunkach miejskich.

Małe "diesle" mają się pojawić w Sochaczewie już w tym roku, bo najpóźniej do końca listopada. To bardzo szybki termin. W tym przypadku gwarancja całopojazdowa ma być nie krótsza niż trzyletnia.

Oferty ponad budżetem
Do 31 maja w Sochaczewie czekali na oferty. Łącznie na autobusowe zakupy miasto przygotowało 8 500 853,78 PLN brutto. Na same elektrobusy przeznaczono 6 412 858,93 PLN brutto, co oznacza wycenę jednostkową w wysokości 1 737 902,15 PLN netto. To dosyć mało i to mimo tego, że miasto nie miało wygórowanych wymagań. Z kolei na spalinowe "dziesiątki" budżet wyniósł 2 087 994,85 PLN brutto. A to daje jedynie wycenę za autobus w wysokości 848 778,39 PLN netto.

Dwie otwarte miesiąc temu oferty przewyższały miejskie szacunki. Obie przedstawił Solaris. Propozycja producenta "jamników" w części na elektrobusy opiewała na 7 741 620 PLN brutto. A to dało cenę jednostkową za elektrycznego Nowego Urbino 12 z osią elektryczną ZF AVE130 w wysokości 2 098 000 PLN netto. Cena ta obejmuje podstawowy pakiet gwarancji wymagany przez miasto.

Jeżeli chodzi o autobusy spalinowe to tu było zdecydowanie lepiej. Solaris dwa nU10,5 na komplecie Cummins ISB6.7E6C ze skrzynią Voith wycenił na 2 383 740 PLN brutto. A to dało cenę za jednego w wysokości 969 000 PLN netto.

Pozostawało czekać na rozstrzygnięcie. Miasto znalazło dodatkowe środki i dziś zaakceptowało oferty Solarisa. Można więc powiedzieć, że historia zatoczyła koło. To właśnie producent z Bolechowa dostarczył w 2000 r. do Sochaczewa pierwsze w historii miasta w pełni niskopodłogowe autobusy. Był to trzy Urbino 9.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Sochaczew
UM
ZKM Sochaczew
Solaris
elektrobus
  • Miłosz Olesiński – 27.06.2019

    To pewnie wycofają Solbusy lub SU9 bo Mig wyjeżdża już góra jeden dziennie :/

  • Jelcz M11 ZKM Sochaczew 2001-2019 – 27.06.2019

    Wóz albo przewóz. Do przewidzenia. Było na zasadzie jak nie Solaris to żadne nowe. Całe szczęście, że poszło na korzyść :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....