TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Śląsko-pomorska walka o Gdynię. ZKM sprawdza oferty
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.08.2016 19:23:31 7 komentarzy
fot. ZKM Gdynia

Gdyński Zarząd Komunikacji Miejskiej jest w trakcie sprawdzania ofert w trzech przetargach na obsługę linii autobusowych. Wybrani operatorzy wprowadzą do ruchu od 1 stycznia 2017 r. przynajmniej 13 nowych autobusów. Będzie je można spotkać wybranych kursach linii J, R, S, Z i N30.

Linia S

Pierwsze z postępowań dotyczyło obsługi wybranych brygad na pospiesznej linii S. Zwycięzca będzie to zadanie realizował przez 10 lat, począwszy od 1 stycznia 2017 r. W tym okresie wykona pracę eksploatacyjną, którą ZKM oszacował na poziomie 4 334 255 wzkm. Wartość zamówienia, w której uwzględniono waloryzację to 28 460 450 zł brutto. Daje to kosztorysową stawkę wyjściową w wysokości 6,08 zł/wzkm netto. Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego do 10% podstawowego.

Do realizacji kontraktu wybrany operator będzie musiał pozyskać przynajmniej sześć niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów klasy maxi. Cztery, które powinny być wyprodukowane najwcześniej w tym roku i zarejestrowane nie wcześniej niż w październiku. Zostaną skierowane do obsługi zadań całodziennych, które są objęte przetargiem. Pozostałe dwa, które powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2005 roku znajdą zatrudnienie na brygadach szczytowych. Dodać jednak należy, że każdym roku obowiązywania umowy ich wiek nie może być wyższy niż 16 lat. ZKM jednak w przypadku tych dwóch autobusów przewidział 10 punktów premii. Zdobędzie je każdy oferent, który zadeklaruje wprowadzenie do ruchu pojazdów praktycznie fabrycznie nowych.

Cena ma wagę 90% , natomiast dziesięciopunktowa premia jest za zadeklarowanie obsługi zadań szczytowych nowymi autobusami. ZKM w tym postępowaniu otrzymał trzy oferty. Złożyli je:

  • konsorcjum spółek Meteor z Jaworzna, Irex-1, Irex-3 ze Świętochłowic - 4,97 zł/wzkm netto
  • konsorcjum firm z Żor PPUH Kłosok i A21 - 4,74 zł/wzkm netto
  • Pomorska Komunikacja Samochodowa z Gdyni - 5,50 zł/wzkm netto

Żorskie konsorcjum jako jedyne na zadaniach szczytowych nie zadeklarowało wprowadzenia do ruchu nowych autobusów klasy maxi.

Przegubowe 7+3

Drugi przetarg opiewa na obsługę wybranych zadań przewozowych na liniach J, R i N30. Kontrakt ze zwycięzcą będzie obowiązywał w identycznym okresie jak w przypadku eski. Założono, że operator wykona pracę eksploatacyjną na poziomie 7 242 387 wzkm. Wartość zamówienia, która została określona przez ZKM na takiej samej zasadzie jak w pierwszym postępowaniu to 56 864 350 zł brutto. W efekcie daje to wyjściową stawkę za wzkm w wysokości 7,27 zł netto. I w tym wypadku dopuszczono możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego w wysokości 10% wartości podstawowego.

Usługi mają być świadczone łącznie dziesięcioma niskopodłogowymi i klimatyzowanymi autobusami przegubowymi. Siedem powinno spełniać takie samo kryterium wiekowe jak w przypadku czterech pojazdów z linii S. Pozostałe trzy analogicznie do autobusów z brygad szczytowych linii S. Dziesięciopunktowa premia będzie przyznana na identycznych zasadach.

W tym postępowaniu wpłynęły cztery oferty. Przedstawili je:

  • konsorcjum spółek Meteor z Jaworzna, Irex-1, Irex-3 ze Świętochłowic - 6,97 zł/wzkm netto
  • Arriva Bus Transport Polska - 7,79 zł/wzkm netto
  • konsorcjum firm z Żor PPUH Kłosok i A21 - 6,18 zł/wzkm netto
  • Pomorska Komunikacja Samochodowa z Gdyni - 6,17 zł/wzkm netto

W tym przypadku wszyscy oferenci obsługę zadań szczytowych zadeklarowali nowymi pojazdami.

Linia Z

Obsługa pospiesznej linii Z rozpocznie się 1 stycznia 2017 r. Należy podkreślić, że wybrany operator tylko przez cztery lata będzie miał "monopol" w obsłudze tego połączenia. Do realizacji zamówienia ZKM wymagał dysponowania przynajmniej sześcioma autobusami niskopodłogowymi. Dwa fabrycznie nowe przegubowce muszą być klimatyzowane, monitorowane, wyposażone w kompletny system informacji pasażerskiej oraz posiadać cztery wejścia w układzie 2-2-2-2. Pojazdy te będą obsługiwać wybrane brygady linii Z przez dziesięć lat, począwszy od wspomnianego na wstępie 1 stycznia 2017 r.

Pozostałe cztery autobusy będą potrzebne operatorowi do realizacji kontraktu jedynie do końca 2020 r. Będą obsługiwać brygady szczytowe. Trzy z nich muszą być pojazdami przegubowymi wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2005 r. Nie muszą być całkowicie niskopodłogowe, nie muszą także posiadać klimatyzacji oraz czterech wejść. W tym przetargu znaczenie ceny urosło do 98%. Symboliczne 2% zyskuje każdy oferent, który na szczytowe brygady zetki wprowadzi pojazdy klimatyzowane.

Wartość tego kontraktu ZKM oszacował na 20618 550 zł brutto. Stawka wyjściowa za wzkm w takim układzie to 7 zł netto. Na to zadanie przetargowe gdyński zarządca komunikacji otrzymał cztery oferty. Przedstawiły je dwa śląskie konsorcja oraz dwie firmy, które już od lat są obecne w Gdyni. Oto one:

  • Pomorska Komunikacja Samochodowa z Gdyni - 6,66 zł/wzkm netto
  • Gryf z Żukowa - 6,08 zł/wzkm netto
  • konsorcjum spółek Meteor z Jaworzna, Irex-1, Irex-3 ze Świętochłowic - 5,47 zł/wzkm netto
  • konsorcjum firm z Żor PPUH Kłosok i A21 - 5,78 zł/wzkm netto

Gryf i PKS jako jedyni zadeklarowali obsługę zadań szczytowych autobusami z klimatyzacją.

Czekamy więc na werdykt ZKM. Jeżeli okaże się, że wszystkie najtańsze oferty są poprawne to w Gdyni powitamy nowego operatora, choć w dosyć skromnej obsadzie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdynia
PKS Gdynia
PA Gryf
Meteor
Irex-1
Irex-3
PPUH Kłosok
A21
  • Irexy – 04.08.2016

    Maja rozmach...widać kasa uderza do lepy i wszędzie chco na chama się wpieprzyc..

  • jacek65 – 04.08.2016

    A kierowcy u Ślązaków będą na śmieciówkach albo samozatrudnieniu...

  • Kush – 04.08.2016

    Będzie ciekawie - albo ZKM ich wychowa, albo zepsują ZKM.

  • tiki – 04.08.2016

    Nienazarty klosok i irex wszedzie dupy wpychaja, zanizajac stawki, dziady pazerne i tyle

  • Klosoki – 05.08.2016

    Niestety póki co wygrywanie klosokow kończy się tym ze kierowca nie ma socjalu, nid ma normalnych godzin pracy tylko dupi po 250h jak nie więcej żeby mieć 3k... I w miarę normalnie żyć.

  • Michał – 05.08.2016

    Ceny dumpingowe, a to jest zabronione. :) Lokalni mają niższe koszta utrzymania, a jednak są drożsi, czyli ewidentnie zaniżone stawki. Co to będzie, co to będzie... :)

  • chris – 05.08.2016

    Trochę złomu z GOPu do Gdyni Kłosok z A21 by sprowadzili (MAZy 103 są już bez zadan) a tak to pewnie przegra z Irexem. Wychodzi na to że Irex będzie największym zwycięzcą w tych przetargach ZKM Gdynia. Szkoda że jeszcze nie napisano jaki to tabor zaoferowali poszczególni oferenci.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....