Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sindbad się zmienia. Dla pasażerów

infobus
29.05.2017 10:30
0 Komentarzy

Opolski Sindbad szykuje szereg nowości na tegoroczny sezon wakacyjny. To m.in. zwiększona odległość między fotelami, gniazdka 230V i porty USB i nowy tabor. O tych wszystkich udogodnieniach rozmawialiśmy z Ryszardem Wójcikiem, prezesem zarządu spółki Sindbad.

InfoBus.pl: Zbliża się okres wakacji, wzmożony ruch turystyczny z pewnością wymaga przygotowania zarówno biur podróży jak i przewoźników do nowego sezonu, jak te przygotowania wyglądają w Sindbadzie?

Ryszard Wójcik, prezes zarządu spółki Sindbad: Jak co roku, na wiosnę realizujemy nasz plan inwestycyjny związany z zakupami nowych autokarów. Tej wiosny naszą flotę zasili 20 nowych autokarów marki Setra, pierwsze modele odbierać będziemy już w najbliższych dniach, ostatnie tuż przed wakacjami. Nowe pojazdy zastąpią najstarsze modele, które wycofujemy z eksploatacji na trasach międzynarodowych, część trafi do przewoźników realizujących przewozy krajowe na krótkich trasach, resztę staramy się sprzedać na zewnątrz.

Wszystkie nowe pojazdy wyposażone są w najnowsze systemy bezpieczeństwa, które oferuje producent, a zanim wejdą do eksploatacji zostaną doposażone w dodatkowe elementy takie jak ledowe tablice kierunkowe, urządzenia GPS, WiFi i gniazdka 230V, będą też oklejone naszym logo.

InfoBus.pl: Czy cała flota Sindbada wyposażona jest w te wszystkie urządzenia? Do niedawna gniazdka elektryczne nie były standardem w autokarach turystycznych?

Ryszard Wójcik: Obecnie około 80% pojazdów ma zamontowane gniazdka 230V oraz dodatkowe gniazda USB, planujemy aby do końca maja we wszystkich autokarach klienci mieli możliwość ładowania urządzeń typu laptop, tablet czy telefon komórkowy, bo coraz większa grupa klientów nie rozstaje się ze swoimi elektronicznymi partnerami w podróży.

Z kolei internet bezprzewodowy udostępniamy w naszych autokarach już od prawie 2 lat. Z uwagi na wysokie koszty transmisji danych w roamingu, WiFi obecnie działa jedynie na terenie Polski, jednak liczymy na to, że zmiana stawek, która ma nastąpić już za kilka tygodni umożliwi nam zapewnienie bezpłatnego internetu nie tylko w Polsce ale w większości krajów w Europie, do których docierają nasi pasażerowie.

InfoBus.pl: To z pewnością ucieszy młodszych klientów Sindbada, którzy ciągle „muszą” być on-line?

Ryszard Wójcik: Nie tylko młodzież oczekuje dostępu do sieci, dziś z internetu korzystają wszyscy, znaczna część naszych pasażerów to użytkownicy smartfonów, a tablet w ręku babci czy dziadka nie dziwi już chyba nikogo.

InfoBus.pl: Rzeczywiście czas szybciej mija w trakcie kilkunastogodzinnej podróży po Europie, kiedy możemy posłuchać swojej muzyki, kontaktować się z rodziną, śledzić naszych przyjaciół na portalach społecznościowych czy po prostu przeglądać wiadomości w sieci. To znacznie wpływa na komfort podróży.

Ryszard Wójcik: To prawda, ale jeśli chodzi o komfort to od tego sezonu bardzo zaostrzyliśmy nasze wymogi dotyczące jakości autokarów, zarówno własnych ale przede wszystkim pojazdów naszych podwykonawców. Około 60% wszystkich kursów wykonywanych jest autokarami naszych partnerów z całej Polski, w sumie to prawie 190 autokarów (z wszystkich 320 sztuk). Zdarzało się, że w niektórych modelach odstępy między fotelami były mniejsze niż oczekiwaliśmy, dlatego w tych modelach postanowiliśmy zwiększyć odstępy między rzędami foteli poprzez usunięcie z pojazdu dwóch, a w niektórych przypadkach nawet czterech foteli. Dzięki temu ujednolicamy standard we wszystkich autokarach zarówno własnych, jak i podwykonawców. Liczymy, że właśnie ten element wpłynie na znaczną poprawę jakości podróży Sindbadem w nadchodzącym sezonie.

InfoBus.pl: Nowe i bezpieczne autokary to nie wszystko, jak radzicie sobie Państwo z kulturą pracy zwłaszcza w takim zawodzie jak kierowca autokaru czy pilot?

Ryszard Wójcik: Rzeczywiście sprzęt to nie wszystko, bez dobrego kierowcy i miłej obsługi autokaru trudno mówić o przyjemnej i komfortowej podróży. Niełatwo jest utrzymać wysoki poziom świadczonych usług, kiedy w grę wchodzi grupa ponad 1500 osób kierowców i pilotów, którzy pracują poza siedzibą, tj. kontrolą i nadzorem przełożonych. Dzisiaj najtrudniejsze jest pozyskanie nowych, dobrych pracowników, zarówno kierowców jak i pilotów. Rynek pracy bardzo się zmienił w ostatnim czasie, brak szkoleń kierowców zawodowych, wysokie koszty uzyskania uprawnień i rozwijający się rynek transportu powoduje deficyt kierowców na rynku. Jeśli chodzi o pilotów, pracę tą podejmują najczęściej studenci, dla których funkcja pilota liniowego jest okazją do zdobycia doświadczenia, dorobienia do utrzymania życia studenckiego, ale również do zwiedzenia wielu ciekawych miejsc. W ostatnim jednak czasie i w tym zawodzie napotykamy na problemy rekrutacyjne, w tym zakresie korzystamy również z pomocy firm zewnętrznych.

InfoBus.pl: Jak Sindbad radzi sobie z konkurencją tanich linii lotniczych? Czy przewozy autokarowe nadal są tak popularne jak kilka lat temu?

Ryszard Wójcik: Nasza oferta skierowana jest głównie do osób odbywających podróż do lub z pracy za granicą, współpracujemy w tym zakresie z bardzo liczną grupą firm pośredniczących w zorganizowaniu pracy poza Polską, są to zarówno duże agencje pracy, jak i mali pośrednicy wyspecjalizowani w konkretnych zawodach lub regionach Polski. Spora grupa naszych klientów to również osoby, które odwiedzają przyjaciół czy bliską rodzinę mieszkającą za granicą, a coraz więcej osób także wybiera naszą ofertę aby odwiedzić różne zakątki Europy. W przeciwieństwie do przewoźników lotniczych, którzy korzystają z kilku lotnisk w Polsce, my zapewniamy połączenie 200 miast w Polsce z ponad 500 miastami w całej Europie. Aby zachęcić klientów do skorzystania z naszej oferty przygotowaliśmy między innymi: zniżki dla dzieci, młodzieży i studentów oraz dla osób starszych czy grup zorganizowanych. Staramy się dostosowywać ofertę do potrzeb obecnego klienta i liczymy, że nadchodzący sezon sprzyjał będzie podróżom po Europie.

InfoBus.pl: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze