TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

SilesiaKOMUNIKACJA: Czas na MAN-a
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.04.2019 17:00:49
SilesiaKOMUNIKACJA: Czas na MAN-a

Na targach w Sosnowcu MAN pokazał trzy pojazdy- dwa samodzielnie i jeden wspólnie z Mercusem. Wśród nich jest nowość na polskim rynku. To elektryczny TGE w wersji dostawczej.

Zaczynamy od hybrydowego Lion'sa City 12
Pierwszym i sztandarowym pojazdem pokazywanym przez producenta "lwów" na SilesiaKOMUNIKACJA jest jego nowa miejska "dwunastka". W zmodernizowanej rodzinie autobusów Lion's City są montowane zupełnie nowe silniki. Nowa, lżejsza stojąca jednostka MAN D1556LOH o pojemności 9 l spełnia normę emisji spalin Euro 6d, które zacznie obowiązywać dopiero za kilka miesięcy. Autobus może zostać opcjonalnie wyposażony w moduł MAN EfficientHybrid. To system przyczyniający się w znacznym stopniu do redukcji zużycia paliwa i emisji. Możemy go oczywiście spotkać w debiutującym w Polsce egzemplarzu Lion'sa City 12.

Funkcja stop-start, stosowana seryjnie w MAN EfficientHybrid, zapewnia niezwykle ciche fazy zatrzymywania się na przystankach i światłach. Centralny element systemu stanowi alternator rozrusznika wału korbowego – urządzenie elektryczne, które podczas hamowania przekształca energię kinetyczną w elektryczną. Rekuperowana energia jest następnie gromadzona w module UltraCap na dachu pojazdu, który w porównaniu z akumulatorem o podobnej pojemności jest znacznie lżejszy i bardziej kompaktowy.

Zgromadzona w module UltraCap energia zapewnia zasilanie instalacji elektrycznej pojazdu niezależnie od napędu, co powoduje nie tylko odciążenie silnika wysokoprężnego, lecz także umożliwia wyłączanie silnika podczas postoju pojazdu. Poprzez odwrócenie sposobu działania alternatora rozrusznika wału korbowego, silnik MAN D15 może zostać ponownie uruchomiony w kilka chwil, a podczas przyspieszania jest wspomagany przez funkcję boost.

2 x TGE
Na stoisku znajdujemy także dwa MAN-y TGE. Pierwszy, w wersji miejskiej to zabudowa wykonana przez Mercusa. Można o niej poczytać tutaj. Drugi to kompletna nowość w Polsce.

To dostawczy TGE z napędem elektrycznym. Jest on napędzany przez silnika trakcyjny o mocy 100 kW, który osiąga 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest on zblokowany z jednobiegową automatyczną skrzynią biegów. Baterie umożliwiają na jednym ładowaniu pokonanie zasięgu do 173 km.

Pełne, ale wolne ładowanie o mocy 7,2 kW prądem zmiennym dostawczego "lwa" trwa niespełna 5,5 h. Natomiast wybierając szybkie ładowanie o mocy 40 kW prądem stałym można uzupełnić energię w baterii do 80% nawet w czasie 45 minut.

Taka konfiguracja powoduje, że elektryczny TGE powinien idealnie się sprawdzać jako miejski samochód dostawczy. Szczególnie w zakresie operacji typu "last mile" ten model wydaje się być dla przewoźników ciekawą alternatywą.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
SilesiaKOMUNIKACJA
MAN
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....