Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SilesiaKOMUNIKACJA 2019: MMI z gazowym Urby [FILM]

infobus
24.05.2019 07:00
0 Komentarzy

Ważnym, gazowym akcentem na sosnowieckiej wystawie była premiera minibusu Iveco-MMI Urby CNG – jednego z 10 tego typu pojazdów zamówionych przez PKM Tychy. O szczegółach technicznych tej konstrukcji opowiedział nam Tomasz Saj, dyrektor handlowy w MMI.

Wielkimi krokami zbliża się finał ubiegłorocznego zamówieniaPKM Tychy . 20 sierpnia 2018 r. PKM podpisał z MMI umowę na dostawę 10minibusów z silnikami zasilanymi sprężonym gazem ziemnym. Kontrakt opiewa na 7749 000 PLN brutto, co daje jednostkowy koszt pojazdu na poziomie 630 000 PLNnetto. Pierwszy model z tego zamówienia – Iveco-MMI Urby CNG – zaprezentowano na targach SilesiaKOMUNIKACJA2019.

Gazowe MINI

Pokazany gazowy minibus na bazie Iveco Daily umożliwiapodróż ok. 40 pasażerom. Dostęp na pokład jest zapewniony przez dwa wejścia wukładzie 0-1-2. MMI zastosowało drzwi odskokowe. Jest to konstrukcja częściowoniskopodłogowa. Bez konieczności pokonywania stopni można się dostać doautobusu przez drugie wejście.

Sercem pojazdu jest niespełna trzylitrowy gazowy silnik FPT.Jednostka o mocy 100 kW osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest onazblokowana z automatyczną skrzynią biegów. Zbiorniki na CNG umiejscowiono nadachu autobusu. Ich pojemność wodna to 220 l.

Tyski przewoźnik świadomie postawił na klasę MINI. Zaletąminibusów jest możliwość organizacji przewozów na obszarach, na których zprzyczyn technicznych – gabarytu standardowych autobusów – wykonanie przewozówpasażerskich byłoby niemożliwe ze względu na szerokość oraz ukształtowaniesieci dróg publicznych.

Poza tym koszt usługi wykonywanej mniejszym pojazdem jestznacząco niższy od koszt przewozu wykonywanego autobusem standardowym z uwagina koszt oraz ilość zużycia paliwa. Minibus spala około 20 m3/100km, podczasgdy standardowy autobus 12-metrowy ok. 45 m3/100 km. I w te wymagania idealniewpasowuje się gazowy Urby.

O szczegółach tej konstrukcji opowiedział nam Tomasz Saj, dyrektor sprzedaży w MMI:

{https://vimeo.com/337817061}

Komentarze