Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens naładuje elektryczne autobusy w Danii [FILM]

infobus
11.04.2018 07:59
0 Komentarzy

Siemenspodpisał umowę ramową z Movia, największym zarządem transportu publicznego wDanii, w celu dostarczenia stacji ładujących z odwróconym pantografem doautobusów elektrycznych.

Teraz 45 gmin, w tym Kopenhaga może skorzystać z zawartej,3-letniej ramowej umowy. Przewidujeona, że Siemens w tym czasie zapewni chętnym podmiotom szybkie stacje ładowania(HPC) o wysokiej mocy – od 150 kW poprzez 300 kW do 450 kW. Trzyletnikontrakt obejmuje:

  • instalację,

  • uruchomienie,

  • prace inżynieryjne

  • system zdalnego monitorowania Siemensa eBus.

  • 6-letnią umowę serwisową.

Jak na razie jest to jeden z największych kontraktówramowych dla firmy Siemens eBus. Umowa pokazuje, że europejskie gminypotrzebują kompleksowej obsługi i zapewnienie odpowiedniego poziomu usług przezcały czas trwania projektu.

Cel: zielona zmiana

Przypomnijmy, że w 2017 r. gminy z transportowym zarządemMovii zgodziły się dążyć do neutralności transportu autobusowego pod względememisji CO2. Ma to nastąpić do 2030 r. – z korzyścią dla ponad 215 milionówpasażerów przewożonych rocznie przez Movia. Ponadtogmina Kopenhaga ma zamiar stać się pierwszym na świecie miastem neutralnym podwzględem emisji CO2 – i to już w 2025 r. Przejście na autobusy elektryczne wKopenhadze, gdzie prawie 100 milionów pasażerów podróżuje autobusami rocznie,wyeliminuje zanieczyszczenie cząstkami, hałasem oraz emisję CO2 emitowaną przeztransport publiczny.

-„Porozumienie z Siemens toruje drogę autobusomelektrycznym na terenie całej Zelandii, a tym samym przyspiesza „zieloną”zmianę transportu autobusowego, na którą ciężko pracujemy od kilku lat” -powiedziała przewodnicząca Movia i burmistrz Hilleroed, Kirsten Jensen.

-„Elektromobilnośćodgrywa teraz kluczową rolę w rozwoju transportu przyjaznego dla środowiska wnaszych miastach. Siemens oferuje rozwiązania bazujące na w pełni zautomatyzowanejtechnologii ładowania eBus, która jest szybkim i wydajnym rozwiązaniem – dostosowanymdo wymagań miast w zakresie punktualności, ochronyśrodowiska i niskiego zużycie energii ” – powiedział mówi Roland Edel,dyrektor ds. technologii w Siemens Mobility Division.

Jak to działa?

Proces ładowania autobusu poprzez odwrócony pantograf rozpoczyna się, gdyautobus elektryczny dotrze do masztu ładującego i zostanie nawiązanakomunikacja Wi-Fi. Abynaładować akumulatory, autobus zatrzymuje się pod pantografem. Gdytylko kierowca załączy hamulec ręczny, proces ładowania rozpocznie sięautomatycznie, a czterobiegunowy pantograf połączy się z autobusem. Autobusysą wyposażone w szyny stykowe na dachu nad przednią osią. Gdykierowca zwolni hamulec ręczny, proces ładowania zostanie zatrzymany, apantograf zostanie automatycznie podniesiony do górnej pozycji. Pojazd możeopuścić stację.

Stacje HPC mogą ładować akumulatory autobusowe w ciąguczterech do sześciu minut w regularnych odstępach czasu. Infrastrukturaładowania może być używana przez kilka pojazdów na godzinę, nawet jeślipochodzą od różnych producentów.

Dodajemy na koniec, że stacje ładowania zapewniające szybkieładowanie za pośrednictwem pantografu odwróconego zarządzane są zgodnie zestandardowym protokołem ISO 15118 poprzez komunikację Wi-Fi. Ponadto,możliwe jest ręczne sterowanie procesem – poprzez pilot – w celu zapewnienianajwyższych standardów bezpieczeństwa. Ponadto Siemens opracował równieżinterfejsy pokładowe dla magistrali. Dostarczającwszystkie komponenty z jednego źródła, Siemens gwarantuje w pełni zintegrowany systemładowania.
Stacje eBus z technologią firmy Siemens można zobaczyć w Sztokholmie iGöteborgu (Szwecja), Drammen i Oslo (Norwegia) i Montrealu (Kanada) plusoczywiście w Hamburgu (Niemcy), gdzie Siemens ładuje elektrobusy Solarisa. Zobaczcieto na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=8F8J6QMCmOQ}

Komentarze