Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siechnice zakończyły negocjacje. Zostaje samo DLA

infobus
18.02.2019 13:00
0 Komentarzy

Siechnice ostatecznie w trybie negocjacji szukały przewoźnika, który będzie obsługiwał komunikację gminną od marca. Rozmowy zostały zakończone i za obsługę komunikacji w gminie pod Wrocławiem będą odpowiadały Dolnośląskie Linie Autobusowe.

Przypomnijmy, że początkowo Siechnice chciały wybrać nowego operatora w przetargu. To jednak się nie udało. Pod koniec stycznia postępowanie zostało unieważnione. Co rzadko spotykane Siechnice już w chwili ogłoszenia postępowania zdradziły ile chcą przeznaczyć na dopłacanie do komunikacji w ramach nowego kontraktu, który miał obowiązywać do końca lutego 2023 r. Było to 12,2 mln zł brutto. A to oznacza, że przy pracy eksploatacyjnej, która miała wynieść ok. 3,37 mln wzkm gmina była gotowa dopłacać do każdego wzkm nie więcej niż 3,44 zł netto.

23 stycznia nastąpiło otwarcie ofert. Jedyna, która wpłynęła o 1/3 przewyższała szacunki urzędników. Przedstawiły ją wrocławskie Dolnośląskie Linie Autobusowe, które tym razem zdecydowały się samodzielnie zawalczyć o siechnicki kontrakt. Spółka za swoje czteroletnie usługi zaproponowała 18 563 146,48 zł brutto. Po przeliczeniu na wzkm dało to stawkę dopłaty 5,10 zł netto do każdego wzkm.

Od początku wyglądało na to, że wysoka stawka dopłaty jaką chciała wrocławska firma wynikała z faktu, że bardzo wysoko oszacowano ryzyko z tytułu spadku wpływu z biletów. To m.in. tłumaczyło brak ofert od innych przewoźników.

Wobec takiego obrotu spraw gmina podjęła działania mające zapewnić ciągłość świadczenia usług przewozowych. Obecna umowa Siechnic z konsorcjum DLA i Sevibusa wygasa bowiem 28 lutego. Urzędnicy podjęli więc przy wsparciu firmy TRAKO PROJEKTY TRANSPORTOWE negocjacje z kilkoma zainteresowanymi przewoźnikami.

Rozmowy prowadzono prowadzone w trybie interwencyjnym i miały na celu bezpośrednie zawarcie z jednym z nich umowy o świadczenie usług komunikacyjnych. Dowiedzieliśmy się także, że gminie zależy na uzyskaniu niskiej ceny. W związku z tym negocjacje mają doprowadzić do zawarcia czteroletniej umowy przewozowej. Gmina założyła, że rocznie będzie zamawiać przewozy w wymiarze 723 818 wzkm.

Ostatecznie wolę udziału w rozmowach zgłosiło pięciu przewoźników. Poza DLA taki zamiar wyrazili Sevibus, Bus Marco Polo, Polbus PKS i Arriva. Ostatecznie do negocjacji przystąpiła tylko pierwsza z firm. DLA przedstawiło Siechnicą ofertę znacznie niższą niż w przetarrgu. Opiewa ona bowiem na 14 158 044 zł brutto. A to daje stawkę dopłaty do wzkm w wysokości 3,89 zł netto.

Urzędnicy przystatli na tą propozycję. W efekcie DLA trafi czteroletni kontrakt przewozowy. Czy np. taborowo oznacza to spore zmiany dla Siechnic? Przekonamy się 1 marca. Wtedy zacznie obowiązywać nowa umowa.

Komentarze