TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sideguard Assist także w używanych Mercedesach i Setrach [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.06.2020 11:00:23
Sideguard Assist także w używanych Mercedesach i Setrach [FILM]; fot. Daimler

Unia będzie wymagać systemów wspomagania bocznego w ciężarówkach od 2022 r. Spodziewamy się, że za moment podobne wymagania dotkną też segment autobusów i autokarów.

Widząc to nadchodzące zapotrzebowanie, Daimler Buses już teraz oferuje Sideguard Assist, jako rozwiązanie modernizacyjne do samochodów ciężarowych, autobusów i autokarów Mercedes-Benz oraz Setra.

Przypomnijmy, że boczny asystent służy przede wszystkim ochronie rowerzystów i pieszych, a także osób jeżdżących skuterem elektrycznym – czyli najbardziej narażonych użytkowników dróg.

Cel: bezpieczeństwo

Takie systemy, szczególnie w ruchu miejskim, pomagają też kierowcom ciężarówek i autobusów wykonywać bardzo odpowiedzialną i trudną pracę. Włącznie się do ruchu to najtrudniejsze zadanie, jakie na co dzień wykonują prowadzący miejskie pojazdy. Muszą oni nie tylko patrzeć na światła drogowe, znaki i nadjeżdżające pojazdy, ale muszą także pilnować innych użytkowników dróg, którzy mogą znajdować się obok pojazdu. I to bez względu na pogodę i porę dnia. Ponadto sytuacja na drodze może się zmienić w ciągu sekund. Co więcej, piesi i rowerzyści obok pojazdu nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, że kierowca ciężarówki lub autobusu może ich nie widzieć. A ci niechronieni użytkownicy dróg są szczególnie najbardziej narażeni na ryzyko kolizji.

Sideguard Assist może poprawić tutaj sytuację. Badania firm ubezpieczeniowych pokazują, że około połowy wszystkich wypadków między ciężarówkami a rowerzystami można byłoby uniknąć dzięki takim systemom.

Unijne wymagania

Idąc za tymi przykładami i liczbami, coraz więcej miast czy to w Austrii, czy w W. Brytanii wymaga bocznego asystenta.

W tym kierunku idzie tez Unia, która wprowadzi taki wymóg dla ciężarówek od 2022 r. (dla nowych modeli pojazdów, a dwa lata później dla wszystkich).

W Niemczech w przypadku nowo zarejestrowanych długich ciężarówek taki obowiązek wchodzi już w lipcu br.

Spodziewamy się, że za moment podobne wymagania dotkną też segment autobusów i autokarów.

Na konic zobaczcie, jak Sideguard Assist działa w praktyce:




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bezpieczeństwo
unia
Mercedes
Setra

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....