Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sevibus i Marco Polo z kompletem Autosanów do Kobierzyc

infobus
26.01.2018 15:40
0 Komentarzy

Konsorcjum firm BUS Marco Polo i Sevibus ma już komplet Autosanów, które zostaną skierowane do obsługi linii między Gminą Kobierzyce a Wrocławiem. Autobusy zadebiutują liniowo 3 lutego.
Sevibus i Marco Polo na potrzeby realizacji kontraktu zawartego z Gminą Kobierzyce pozyskali 12 autobusów od Autosana. To sześć SanCity 12LF i tyle samo SanCity 12LF. Zostaną one skierowane od obsługi linii 812, 852, 862, 862R, 872, 882, 892 oraz N62. Połączenia te zapewniają komunikację między Kobierzycami a Wrocławiem.
Przewozy na nowym kontrakcie będą wykonywane od 3 lutego. Umowa została zawarta na 10 lat. Przez ten czas konsorcjum wykona pracę eksploatacyjną na poziomie ok. 10,7 mln wzkm. Gross z tej zostanie wykonana mniejszymi autobusami. Dla SanCity 10LF przewidziano przewozy w wymiarze ok. 7,7 mln wzkm w trakcie trwania kontraktu.
Kobierzyce kontraktują usługi komunikacyjne na zasadzie umowy netto. Oznacza to, że przychody z biletów trafiają do operatora. Prócz tego jest on odpowiedzialny za ich dystrybucję i sprzedaż. Gmina jedynie będzie dopłacać do każdego netto w przypadku autobusów klasy MIDI i 3,50 zł/wzkm netto za przewozy dwunastometrowcami. Przewozy mogą jednak ulec zwiększeniu, gdyż Kobierzyce zastrzegły sobie możliwość skorzystania z zamówienia uzupełniającego. Oznacza to, że dodatkowo urzędnicy mogą zamówić usługi przewozowe za ok. 7,5 – 7,6 mln zł brutto.
Dzisiaj oficjalnie gmina dokonała odbioru autobusów. Kobierzyckie SanCity 10LF i 12LF to pierwsi przedstawiciele tej serii, które są dwudrzwiowe. Nowością, której do tej pory producent nie stosował w swoich miejskich konstrukcjach są uchylne okna. Ponadto lekkiej modyfikacji uległa kabina kierowcy.
Poza tym mamy sanocki standard. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to niezależna typu RL82EC. Jako napędową wykorzystano portalowy most AV132/80. Za jednostkę napędową posłużył Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowy silnik o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6.
Autobusy są klimatyzowane oraz monitorowane. System informacji pasażerskiej dostarczył bydgoski SiMS. Składa się on z trzech zewnętrznych dwukolorowych wyświetlaczy diodowych. W środku mamy natomiast jedną tablicę LCD 22″, które prezentuje aktualny przebieg trasy. Nie mogło także zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków.
Kobierzyckie SanCity już za tydzień zadebiutują liniowe. Autosan tym samym może odhaczyć jako zrealizowane pierwsze zamówienie na ten rok prywatnego przewoźnika od czasu wyjścia z upadłości. Po SeviBusie i Marco Polo na miejskie „bociany” postawił Michalczewski oraz Mobilis. Dodatkowo intuicja nam podpowiada, że Autosan ujawni nam się w Warszawie 2 lutego w… Chyba wiecie co mamy na myśli.

Komentarze