TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sensacja w Kielcach. Michalczewski tańszy od MPK! [AKTUALIZACJA]
- Opublikowano: 09.06.2017 15:00:17 30 komentarzy
Sensacja w Kielcach. Michalczewski tańszy od MPK!

Do dziś kielecki Zarząd Transportu Miejskiego czekał na oferty w przetargu na dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych. Wpłynęły dwie propozycje i co najciekawsze w tej historii będziemy najprawdopodobniej świadkami ogromnej sensacji. Ale zacznijmy od początku.

W ramach dziesięcioletniego kontraktu urzędnicy założyli, że rocznie wybrany operator będzie miał do wykonania 10 297 000 wzkm (+- 10%). Przewidziano następującą strukturę wykorzystania taboru w skali roku:

  • Autobusy klasy mega będące w posiadaniu operatora - 2 270 000 wzkm
  • Autobusy klasy maxi i midi będące w posiadaniu operatora – 6 102 000 wzkm
  • Autobusy hybrydowe klasy mega będące własnością ZTM – 550 000 wzkm
  • Autobusy hybrydowe klasy maxi będące własnością ZTM – 1 375 000 wzkm

Od operatora wymagano, aby dysponował autobusami przegubowymi w liczbie przynajmniej 31 sztuk, 87 standardowymi oraz pięcioma klasy midi. Miasto nie wymagało, aby wszystkie były fabrycznie nowe. Nowe natomiast będzie 25 autobusów hybrydowych, które ZTM przekaże w użytkowanie wybranemu przewoźnikowi. W trakcie obowiązywania umowy w każdym roku średnik wiek taboru nie może przekraczać ośmiu lat.

Wstępnie przewozy miały być realizowane od początku 2018 r. do końca 2027 r. Jednak po odwołaniach do Krajowej Izby Odwoławczej negujących ten oraz kilka innych wymogów dokonano zmian. W efekcie wybrany operator zacznie przewozy w ciągu 25 tygodniu od podpisania kontraktu.

Szacunkową wartość zamówienia, którą ZTM podał w ogłoszeniu na stronie Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej określono na 601 475 342,59 zł netto (ok. 649,5 mln zł brutto). Dawało to średnią stawkę w postaci 5,84 zł/wzkm netto.

Po wielu perturbacjach na dziś wyznaczono termin składania ofert. Kieleccy urzędnicy otrzymali dwie oferty. Co ciekawe najdroższą przedstawiło lokalne Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji. Jak udało nam się wstępnie ustalić swoje usługi wyceniło na ok. 6,20 zł/wzkm netto. Stawka ta nie mieści się w kosztorysie, który założył ZTM. Na tą chwilę nie wiemy czy jest to kwota, która jest zbieżna z widniejącą w ogłoszeniu o zamówieniu. Tańszą, a także tą, która zmieściła się w nim przedstawiła radomska spółka Michalczewski. Nie wiemy dokładnie na ile ona opiewa, jednakże stawka firmy z Radomia jest poniżej 6 zł/wzkm netto.

Wygląda więc na to, że możemy być świadkami niemałej sensacji. Czy obejdzie się jednak bez podobnych kłopotów jak 10 lat temu? Sprawa może być nieco pikantna.

Aktualizacja według informacji na godzinę 14:15

Udało nam się dotrzeć do dokładnych stawek za wzkm jakie proponują poszczególni oferenci oraz kosztorysu. Zacznijmy od ostatniego. ZTM na otwarciu ofert podał, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć w przeliczeniu na wzkm 6,31 zł brutto (5,84 zł netto). Łącznie daje to kwotę 649 740 700 zł brutto, czyli nieco ponad 601,6 mln zł netto. A więc dosyć zbieżnie z sumą podaną w ogłoszeniu o zamówieniu.

Pewne kwestie jednak wymagają dalszego sprostowania i uszczegółowienia. Rozbijamy więc stawki na cztery kategorie, które na potrzeby artykuły nazwiemy roboczo "Taborem A" (autobusy klasy maxi i midi będą w posiadaniu operatorów), "Tabor B" (autobusy klasy mega będą w posiadaniu operatorów), "Tabor C" (hybrydy klasy maxi, które udostępni miasto) i "Tabor D" (przegubowe hybrydy, które udostępni miasto).

Tańsza oferta firmy Michalczewski opiewa łącznie na 625 088 900 zł brutto. Po przeliczeniu otrzymujemy średnią stawkę za wzkm na poziomie 6,07 zł brutto (5,62 zł netto). To dosyć zdumiewające, gdyż ZTM jako średnią stawkę radomskiej firmy w protokole z otwarcia ofert podał 6,48 zł brutto. Skąd taka rozbieżność? Natomiast stawki jednostkowe za kursy poszczególnymi typami autobusów w tej ofercie wyglądają następująco:

  • Tabor A - 6,12 zł/wzkm brutto (5,67 zł/wzkm netto)
  • Tabor B - 7,22 zł/wzkm brutto (6,69 zł/wzkm netto)
  • Tabor C - 4,43 zł/wzkm brutto (4,10 zł/wzkm netto)
  • Tabor D - 4,88 zł/wzkm brutto (4,52 zł/wzkm netto)

Z kolei kieleckie MPK swoje dziesięcioletnie usługi wyceniło na 676 538 500 zł. Uśredniona stawka za wzkm wychodzi na poziomie 6,57 zł brutto (6,08 zł netto), natomiast wspomniany wyżej protokół informuje o kwocie 6,91 zł brutto. Czas na stawki jednostkowe w analogicznej kolejności jak wyżej:

  • Tabor A - 6,70 zł/wzkm brutto (6,20 zł/wzkm netto)
  • Tabor B - 7,61 zł/wzkm brutto (7,05 zł/wzkm netto)
  • Tabor C - 4,81 zł/wzkm brutto (4,45 zł/wzkm netto)
  • Tabor D - 5,24 zł/wzkm brutto (4,85 zł/wzkm netto)

Trzeba przyznać, że zestawienie to wygląda dosyć interesująco i pozwala na wysunięcie wstępnych wniosków, choć nie brak miejsca na pewne wątpliwości. Czekamy zatem na dalszy rozwój wypadków.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Kielce
Michalczewski
MPK Kielce
  • szofer – 09.06.2017

    OK, stawki stawkami, a jaki tabor Michałek zaproponował?

  • MFM – 09.06.2017

    Pewnie MANy i/lub Solarisy.

  • Mich – 09.06.2017

    Będzie jak w Tarnobrzegu, gdzie Polkar z Krakowa pokonał tarnobrzeski MKS.

  • szofer – 09.06.2017

    ciekawe czy nowe czy używki??

  • PasażerMPK – 09.06.2017

    Dobrze ze Mirek i Maciek z Wrocławia nie startowali bo by Kielcom kupili tabor z Białorusi , A chyba Kielca maja już dość MA3 . Lub się mylę

  • Jacek – 09.06.2017

    Czyżby gazowe Solarisy z Radomia miały by powrócić do łask w Kielcach?

  • giero – 09.06.2017

    @ Jacek: W sumie to dużo ich nie mają, więc na całym taborze jakoś nie ciążyłyby mocno na średniej wieku. Poza tym zawsze mogą na jakiś czas przerzucić do Kielc Urbino 12, które w przyszłym roku stracą zatrudnienie w Radomiu. Przecież łącznie to 36 wozów, więc prawie 1/4 tego co wymagał ZTM.

  • Niedźwiedź – 09.06.2017

    Wcale nie jest powiedziane , że w Radomiu Michalczewski przegra. Od dawna mówiło się, że przetarg w Kielcach był ustawiony pod miejskiego przewoźnika.

  • Jacek – 09.06.2017

    @giero. Su12 diesle Michalczewskiego poza jednym wyjatkiem są z roku 2008, więc za stare na Kielce, więc dlatego wspomniałem o wozach gazowych z 2013 roku.

  • cichy – 09.06.2017

    Gdyby Michalczewski wygral to byla by największa porażka w Kielcach...

  • Brazer – 09.06.2017

    Może Autosany się pojawią

  • chris – 10.06.2017

    Pewnie skończy się na sądowych odwołaniach, strajkach etc. bo jak wcześniej pisaliście musi wygrać pracownicze MPK. Nie wiem jak można było dopuścić tak chory system do bytu. Czy miasto nie mogło powołać własnej spółki przewozowej, której zleci przewóz bezprzetargowo a MPK będzie jeździł jako podwykonawca dla tej spółki?

  • Zgred – 10.06.2017

    Szanowni Koledzy, przecież i tak przetarg będzie unieważniony. Budżet przekroczony, a nikt w Kielcach nie zaryzykuje awantury podobnej do tej sprzed 10 lat. Następny przetarg będzie już po myśli wszystkich stron. Współzależności między bardzo silnym związkiem zawodowym, polityką lokalną, a nawet krajową... Nie mówiąc o tym, że pracownicy sami między sobą są solidarni i do "wroga" pracować nie pójdą.

  • sancity – 10.06.2017

    Gdzie jest przekroczony budżet, naucz się liczyć.Ale masz rację że zwiącholstwo zrobi dym.

  • Tym – 10.06.2017

    Gratuluję pani Aleksandro. A zwioski to niech strajkujących tylko zwykły człowiekie ma jakiś kredyt i rodzinę na utrzymaniu więc gdzieś pracować trzeba.

  • ar – 10.06.2017

    Moim zdaniem, skończy się na unieważnieniu przetargu... Do następnego wystartuje już tylko MPK, i po sprawie.

  • Bez – 10.06.2017

    Też myślę, że unieważnią - ale Michalczewski niech się nie poddaje, warto się sądzić. Natomiast nie byłbym taki pewien, że do następnego wystartuje tylko MPK. Michalczewski pokazał, że da się podkopać ten monopol, a inni przewoźnicy też się tym interesują. Więc MPK w następnym przetargu będzie musiało zejść ostro z ceny.

  • byłu kierowca Misztrzczalewski :):):) (jak dobrze) – 10.06.2017

    Michalczewski przedstawił tak niską ofertę bo odbije sobie na kierowcach tak jak we Wrocławiu!!! tylko nie dajcie się skusić premią uznaniową w wysokości 30% bo to fikcja!!!

  • sancity – 10.06.2017

    Autor poprzedniego wpisu to pewnie obecny kierowca MPK.

  • ar – 10.06.2017

    ZTM zamierza przeznaczyć 6,31 zł brutto za wozokilometr. Michalczewski: 6,48 zł brutto;MPK: 6,91 zł brutto.http://ztm.kielce.pl/images/pdf/pliki/Uslugi%20transportowe/otwarcie_przewozy.pdf

  • ar – 10.06.2017

    ...czyli są jakieś błędy w protokole ZTM.

  • de_ent – 10.06.2017

    Na likwidację skutków wzrostu bezrobocia wydadzą o wiele więcej niż oszczedzą na tym kontrakcie. Myślenie wioskowo powiatowe

  • lulek – 10.06.2017

    Co ty pieprzysz, jaki wzrost bezrobocia ,kierowca i mechanik bez problemu wszędzie znajdzie pracę.

  • Kierowca – 10.06.2017

    Koniec z prywata MPK. Mam nadzieję, że wreszcie będzie komunikacja na odpowiednim poziomie. Kierowcy z MPK będą mieli nowe autobusy do swojej pracy, a mieszkańcy komfort. Ciekawe co z gazetka, kto będzie ja drukować dla dziwnych celów?

  • ck123 – 10.06.2017

    jak dobrze że ta niby sp. pracownicza przegrała. byłem kierowca w mpk i powiem tak, nigdy więcej pracy w tej firmie, pani prezes kierowców ma w du..ie a związki to fikcja , jeśli jest potrzebna aby kierowcę poprzeć to tego nie robią żeby nie narazić się pani prezes!!!a autobusy to nadają się ale na żyletki!!!!

  • CBA – 12.06.2017

    Dokument z otwarcia ofert na stronie internetowej ZTM został dzisiaj rano podmieniony - teraz Michalczewski 6,07 zł a MPK 6,57 zł. Dokument ma ten sam numer co poprzedni, jest podpis prezesa, pieczątka - to już chyba poważna sprawa dla prokuratury jak tak dokumenty sobie zmieniają. Towarzystwo chyba nie zdaje sobie sprawy, że trzeba bardzo uważać i można za kratki polecieć.

  • ck – 12.06.2017

    Mam nadzieję, że Michalczewski będzie walczył dalej.

  • Stig779 – 12.06.2017

    Mam nadzieję że Michalczewski wygra. Wierzę w to że będzie walczył i pokona nasze MPK

  • asf – 12.06.2017

    We Wrocławiu Michalczewski spisuje się o bardzo dobrze, o wiele lepiej od skorumpowanego MPK. Mieszkańcy są bardzo zadowoleni z usług. Oby też tak było i u was, w Kielcach. :)

  • inominatus – 13.06.2017

    Radom będzie woził Kielce,pozdrawiam :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....