TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Schunk wchodzi z pantografem SLS301. Dla zajezdni
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.07.2020 10:00:50
Schunk wchodzi z pantografem SLS301. Dla zajezdni; fot. Copyright Heliox 2018

Aktualnie pantografy ładujące autobusy elektryczne firmy Schunk używane są już w dziewięciu miastach w Polsce. Takie urządzenia ma też 130 elektrobusów z "kontraktu stulecia" dla MZA Warszawa.

Warszawa sukcesywnie odbiera przegubowe autobusy elektryczne Solaris Urbino 18 electric – o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ, które m.in. wyposażane są pantograf Schunk. To największy projekt autobusów elektrycznych w Polsce. Zastosowany w nich pantograf typu SLS102 przekonuje klientów przede wszystkim swoją wysoką elastycznością i trwałością przy procesach ładowania przekraczających milion cykli. Możliwe nachylenie we wszystkich kierunkach powoduje, że także w ekstremalnych pozycjach proces ładowania nie ulega przerwaniu. Szczególnie ważne jest to przy efekcie przyklęku autobusu.

Jak informuje Maksymilian Dej, szef Sprzedaży Technicznej, w samej Polsce do końca 2020 r. w pantografy Schunk ma zostać wyposażonych w sumie około 300 pojazdów.

Innowacyjna technologia

Na bazie swojego doświadczania, Schunk wprowadził na rynek ładowarkę Depot Charger SLS301. To nowy model pantografu, który umożliwia bardzo szybkie podłączenie w zajezdni pojazdów o różnej wysokości, w tym autobusy piętrowe.

Depot Charger (ładowarka do zajezdni) inaczej niż Opportunity Charging (ładowaniu baterii na trasie) nie musi, w jak najkrótszym czasie naładować akumulatorów. Ponieważ ładowanie odbywa się w nocy, urządzenie to jest prostsze, lżejsze i bardziej kompaktowe, a tym samym bardzo ekonomiczne.

Dodatkowo możliwe jest włączenie jednego lub większej liczby pantografów odwróconych do już istniejącej stacji ładowania. Zatem nadal możliwe jest ładowanie baterii w trasie.

Dlatego Depot Charger SLS301 stanowi alternatywę dla standardowego rozwiązania typu plug-in, w którym ładowarki należy "podłączać" pojedynczo. Zamiast tego pojazdy ładują się automatycznie podczas wieczornego parkowania na zajezdni przez pantograf odwrócony. Wszystkie pantografy ładujące posiadają precyzyjne wyrównanie różnic, jakie występują na parkingach podczas procesu podłączania i ładowania.

Kolejne plusy ładowarek pantografowych na zajezdniach w stosunku do rozwiązań plug-in to:

  • Oszczędność miejsca.Gminy lub miasta, które posiadają flotę pojazdów elektrycznych, muszą przy stosowaniu ładowania typu plug-in przygotować nie tylko dużo miejsca na parkowanie z powodu zamontowanych z boku wtyczek i konieczności zapewnienia wymaganego odstępu pomiędzy pojazdami. Przy Depot Charging z automatycznymi pantografami, elektrobusy mogą zaparkować przy zachowaniu niewielkiej tolerancji pod systemem. Automatyczny sygnał informuje o podłączeniu do pantografu. Nie jest zatem wymagany specjalnie przeszkolony personel.

  • Łatwiejsze parkowanie. Przy plug-in, kierowcy autobusów muszą także bardzo precyzyjnie parkować, a jednocześnie nie posiadają odpowiedniego przeszkolenia, aby uruchomić proces ładowania. Trzeba zatem doliczyć jeszcze koszty dodatkowego personelu. Poza tym połączone kablami ładowarki są narażone na pęknięcia i zużycie. Z kolei przy SLS301 proces ładowania przebiega przez zamocowany na dachu i podłączany od góry system. Autobusy mogą parkować obok siebie, dzięki czemu potrzebna jest mniejsza powierzchnia do parkowania.

Zielona przyszłość

Niemiecki koncern nowych technologii Schunk posiada długoletnie doświadczenie w branży elektromobilności i alternatywnych układów napędowych, dzięki którym pojazdy poruszają się nie emitując szkodliwych zanieczyszczeń. Z tych rozwiązań korzysta już na całym świecie ponad 80 miast w 25 krajach. Stosują one w swoich autobusach z napędem elektrycznym trwałe, elastyczne i ekonomiczne pantografy "made in Germany".

Schunk dostarcza swoje produkty zarówno do pojedynczych autobusów, jak i flot liczących nawet 200 e-busów. Klienci ufają doświadczeniu niemieckiej firmy, na co składa się ponad 100 zrealizowanych, międzynarodowych projektów. Teraz - wraz z nowym pantografem - producent liczy na ich dalszy wzrost. Podsumowując - gama produktów niemieckiej firmy do autobusów wygląda teraz następująco:

  • Pantografy SLS102 i SLS103 są montowane we wszystkich elektrobusach, a podłączenie do stacji ładowania następuje przy wykorzystaniu zasady buttom-up.

  • Odwrócony pantograf SLS201 jest zintegrowany ze stacją ładowania i potrzebuje w celu połączenia wg zasady upside-down elementu współpracującego na pojeździe.

  • Depot Charger SLS301 rozszerza to portfolio o wydajną alternatywę ładowania w nocy. Zdaniem producenta, w zależności od cykli ładowania, ten systemy o żywotności od dziesięciu do piętnastu lat jest znacznie bardziej trwały niż rozwiązania typu plug-in.

Co dalej? Schunk chce spełniać najbardziej indywidualne wymagania klientów. Dlatego aktualnie pracuje ona nad wprowadzeniem do autobusów nowych systemów ładujących, które znajdowałaby się w podwoziu pojazdu. Wszystko po to, aby komunikacja miejska na całym świecie była jeszcze czystsza i bardziej ekologiczna. Więcej informacji na temat nowych produktów firmy można znaleźć TUTAJ




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
komponenty
elektrobus
Schunk

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....