Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania wróciła do Koszalina. Citywide 12LF z silnikami DC07!

infobus
05.12.2018 15:15
0 Komentarzy

Siedem Scanii Citywide 12LF zostało już dostarczony do koszalińskiego Miejskiego Zakładu Komunikacji. Warto dodać, że spółka będzie drugim w Polsce użytkownikiem takich autobusów z silnikami… Za chwilę zdradzimy o jakie jednostki chodzi.

MZK Koszalin w połowie maja złożyło zamówienie u Scanii na trzy autobusy Citywide 12LF z silnikami diesla Euro 6. Spółka zastrzegła sobie możliwość rozszerzenia kontraktu o kolejne cztery pojazdy. I skorzystała z tej opcji. Siedem standardowych Citywide'ów już przyjechało do Koszalinaa. Jeden taki autobus w wersji dla MZK to koszt w wysokości 930 000 PLN netto.

Jedną spalinową Scanią w wersji koszalińskiej może podróżować maksymalnie 96 pasażerów. 29 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Producent postawił w wiekszości na fotele Ster 8MA. 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi, co jest wynikiem bardzo zadowalającym. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowe.

A teraz pora na rozwiązanie zagadki z początku artykułu. Koszalińskie Citywide'y są napędzane poprzecznie zabudowanymi silnikami typu Scania DC07 101 280. To jednostka, która jest niczym innym jak Cumminsem ISB6.7E6 280B po rebrandingu. Ale nie jest to żadne zaskoczenie. Amerykańska firma od lat kooperuje ze Scanią w zakresie rozwoju napędów. Możliwość zaoferowania jednostki tego typu w autobusach z fabryki w Słupsku jest naturalną konsekwencją tej współpracy.

Silnik ma pojemność 6,692 l. Jego moc to 206 kW. Osiąga maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Poprzez przekładnię kątową został zblokowany z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200 Ecolife. Koszalińskie MZK jest drugim w Polsce użytkownikiem autobusów Scania z takim kompletem.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Jego moc chłodnicza to 36 kW. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien uchylnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono system monitoringu.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecki R&G Plus. Jedna Scania jest wyposażona w trzy wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Świecą one w kolorze bursztynowym. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwie tablice, które zamontowano na podsufitowym stelażu w kształcie litery „V”. To monitory LCD typu ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Nowe koszalińskie Citywide'y 12LF to efekt pewnej ewolucji w oczekiwaniach MZK. Do tej pory przewoźnik stawiał na solówki z silnikami o średniej lub dużej pojemności. Zastosowanie jednostek DC07 jest efektem tej zmiany. Czy będzie więcej autobusów Scania w Polsce z takim kompletem? Downsizing ma coraz więcej zwolenników, a korzyści przemawiające za tym rozwiązaniem są szybko odczuwalne.

Komentarze