Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania wróciła do Kołobrzegu. 6 x Citywide 12LF

infobus
21.11.2018 13:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Scania wróciła do Kołobrzegu po wieloletniej przerwie i to w zupełnie nowym wydaniu. Tamtejszy przewoźnik, spółka Komunikacja Miejska jest już w posiadaniu sześciu spalinowych autobusów Citywide 12LF. Operator postawił na kilka standardowych rozwiązań. style=”text-align: justify;”>Przypomnijmy, że kołobrzeska KM sześć Citywide'ów 12LF zamówiła przed wakacjami. Kontrakt opiewał na 7 047 900 PLN brutto. Dało to cenę jednostkową za autobus w wysokości 955 000 PLN netto. Cena tak obejmuje ona także szybką dostawę oraz czteroletnią gwarancję całopojazdową. To bardzo przyzwoicie. style=”text-align: justify;”>Jedną spalinową Scanią w wersji dla Kołobrzegu może podróżować maksymalnie 92 pasażerów. 29 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Producent postawił na fotele Ster 8MA. 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi, co jest wynikiem bardzo zadowalającym. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowe. style=”text-align: justify;”>Czas na napęd. Krótkie Citywide'y skrojone dla potrzeb kołobrzeskiego przewoźnika są napędzane poprzecznie zabudowanymi silnikami Scania DC09-113. Jednostka o pojemności niespełna 9,3 l ma 206 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1400 Nm. Można ją tankować wyłącznie olejem napędowym. Silniki są zblokowane z automatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF EcoLife 6AP1400B. style=”text-align: justify;”>Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien uchylnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono system monitoringu. style=”text-align: justify;”>Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecki R&G Plus. Jedna Scania jest wyposażona w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości, które świecą one w kolorze bursztynowym. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy jedną tablice. Za kabiną kierowcy zainstalowano monitor LCD ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością steruje autokomputer SRG6000P. style=”text-align: justify;”>Powrót Scanii do Kołobrzegu po wieloletniej przerwie nastąpił w bardzo dobrym stylu. Szybka dostawa, długa gwarancja i atrakcyjna to cena to decydowanie najmocniejsze atuty tej realizacji. style=”text-align: justify;”>KM już co prawda eksploatuje pojazdy Scanii, jednak niewiele mają one wspólnego ze współczesnymi autobusami miejskimi z fabryki w Słupsku. W 2005 roku przewoźnik kupił trzy Scanie L94UB z nadwoziami szwajcarskiej firmy Hess, które zaprojektowano z myślą o rynkach krajów postsowieckich. Jednak kilka egzemplarzy autobusów tego typu zagościło w naszym kraju. Można więc powiedzieć, że w Kołobrzegu nastąpiła zmiana pokoleniowa. „

Komentarze