Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania w stylu rasta, czyli jak Biała Podlaska

infobus
01.07.2019 14:00
0 Komentarzy

Jeśli mówimy o autobusach w barwach rasta to oczywiście do głowy może przyjść tylko Biała Podlaska. W mieście już na dobre zagościły kolejne autobusy Scania Citywide 12LF. Co je wyróżnia poza malowaniem? Oczywiście to, co lubią sobie „wypić”.

Trzeba jednak zacząć od początku. W drugiej połowie sierpnia 2018 r. Biała Podlaska podpisała umowę ze Scanią na dostawę pięciu autobusów klasy MAXI z silnikami, które można tankować biodieslem. Kontrakt opiewał na 5 781 000 PLN brutto. Jeden Citywide 12LF na biopaliwo to zatem koszt rzędu 940 000 PLN netto. Cena ta obejmuje dwuletnią gwarancję, a więc całkiem nieźle za takie pieniądze. Autobusy już są po dostawie i cieszą oczy bialskich pasażerów.

Każda z piątki Bio-Citywide'ów 12LF dla Białej Podlaskiej zabiera na pokład 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Scania zastosowała fotele Ster NewCity, z których większość jest obita bardzo elegancką czarno-zieloną tapicerką firmy Kneitz. Siedzenia dla pasażerów uprzywilejowanych obito nieco innym wzorem. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Co nietypowe- oczywiście zestawiając to z ostatnimi miejskimi realizacjami Scanii w Polsce- drzwi otwierają się do środka.

Skoro autobusy są na B100 to w grę wchodzi jeden komplet. Citywide'y dla Białej Podlaskiej wyposażono w silnik OC9 108. To jednostki o pojemności niespełna 9,3 l, które mają 235 kW mocy oraz osiągają 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Euro 6 oczywiście w pakiecie. Silniki są zblokowane z automatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF EcoLife 6AP1700B.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w zaawansowany system monitoring. Nie zabrakło oczywiście gniazd z portami USB.

Pora na SIP. Część urządzeń Scania samodzielnie pozyskała, natomiast część przekazało do montażu miasto. Całość to rozwiązania mieleckiego R&G Plus. Na zewnątrz mamy trzy wyświetlacze diodowe. W środku zamontowano dwa monitory LCD. Za kabiną kierowcy pojawił się ETM23. Z kolei po prawej stronie, między pierwszymi a drugimi drzwiami zamontowano ETM38. A skoro o nim mowa to nasuwa się jedno słowo- „e-korale”. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer SRG5000P.

Niska cena, ładne wdzianko, przestrzeń pasażerska skonfigurowana bardzo rozsądnie. W tych trzech cechach można zamknąć opis nowych bialskich autobusów Scania. Jak więc widać mamy pełne odzwierciedlenie dobrych doświadczeń z dostarczonych w ubiegłym roku dwóch Citywide'ów 10,9LF. „Dwunastki” jednak prezentują się jeszcze lepiej.

Komentarze