TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Scania i Nobina przetestują duże autonomiczne autobusy
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.02.2019 11:00:56
Scania i Nobina przetestują duże autonomiczne autobusy

Szwedzki firmy zapowiadają rozpoczęcia prób autonomicznych autobusów na regularnych trasach w rejonie Sztokholmu. W roli głównej wystąpią dwa elektryczne modele Scania Citywide LF Electric z fabryki w Słupsku. Pojazdy będą ładowane podczas postoju w zajezdni, a ich pojemność wyniesie 80 miejsc, w tym 25 siedzących.

To pionierski taki projekt w krajach skandynawskich. Próby będą prowadzone w dwóch etapach: początkowo bez pasażerów, a później z pasażerami. Bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem podczas testów, dlatego autobusy będą miały cały czas kierowcę, który będzie czuwał nad bezpieczeństwem operacji.

-"Technologia jest wystarczająco dojrzała, aby rozpocząć próby w rzeczywistych warunkach. To jeden z pierwszych tego typu projektów w Europie z wykorzystaniem autobusów tej wielkości" - mówi Karin Rådström, szefowa działu autobusów i autokarów w Scania. - "Projekt zapewni nam więcej informacji na temat dalszego rozwoju autonomicznych dużych autobusów przed wprowadzeniem ich do produkcji na pełną skalę".

Dwa testery

W autonomicznych testach wezmą udział dwa autobusy elektryczne Scania Citywide LF Electric, które połączą szybko rozwijającą się nową dzielnicę mieszkaniową Barkarby (położoną około 20 kilometrów od centrum Sztokholmu) z pobliską stacją metra. Autobusy będą obsługiwały nową, dedykowaną 5-kilometrową trasą z czterema przystankami. Pojazdy przejadą autonomicznie około jednego kilometra - w I fazie bez pasażerów, a w drugiej szacuje się, że codziennie z ich usług skorzysta około 300 pasażerów.

Systemy kontroli ruchu autonomicznych autobusów będą zarządzane wspólnie przez Scania i Nobina.

-"W Nobina bardzo angażujemy się w tworzenie tego, co naszym zdaniem będzie ważną częścią przyszłego transportu publicznego - mówi Henrik Dagnäs, dyrektor zarządzający Nobina Sweden. - Autonomiczne próby dostarczą nam wielu spostrzeżeń i doświadczeń w zakresie praktycznych aspektów zarządzania i obsługi autonomicznych autobusów."

Projekt koncepcyjny już ruszył, a okres prób drogowych zaplanowano na rok 2020. Podczas testu będą zbierane dane dotyczące, na przykład średnich prędkości, czasu pracy, osiągów w czasie, reakcji na odchylenie i oczywiście - satysfakcji pasażerów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
autonomia
elektrobus
Scania
Nobina
Szwecja
  • Piotr Kamyszek – 20.02.2019

    Mimo wszystko wole żeby człowiek Kierowca był za kierownicą i nigdy do takiego autobusu nie wsiąde 😜😛

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....