Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania i Ericsson dla inteligentnego transportu [FILM]

infobus
29.02.2016 14:16
0 Komentarzy

Podczas Mobile World Congress w Barcelonie, Ericsson iScania ogłosiły nawiązanie współpracy. Jej celem jest przyspieszenie rozwojukomunikacji pomiędzy pojazdami użytkowymi, a infrastrukturą drogową. Ericsson iScania wyrażają przekonanie, że postęp technologii łączności oraz wdrożenie wprzyszłości sieci 5G przyczynią się do optymalizacji przewozu ludzi i towarów.

-?Od dawna była mowa o komunikacji pojazd-pojazd orazpojazd-infrastruktura. Teraz prace nabrały rozpędu,? mówi H?kan Schildt,Director of Strategy and Business Development w Scania Connected Services andSolutions. ?Obecnie perspektywy zapewnienia skutecznej łączności zapośrednictwem sieci mobilnej są znacznie lepsze.?

Postęp w standaryzacji sieci LTE i 5G stworzył podstawy dowykorzystania sieci mobilnej w celu nawiązywania łączności pomiędzy pojazdamiprzy jednoczesnym ograniczeniu ryzyka zakłóceń i opóźnień.

-?Wobec korzyści, jakie przynosi komunikacja międzypojazdami, jesteśmy pewni, że znajdzie zastosowanie we wszystkich typachtransportu,? mówi Claes Herlitz, dyrektor działu Automotive w firmie Ericsson.?Przy rosnącej liczbie pasażerów i coraz większej ilości ładunków, lepszałączność przyczyni się do usprawnienia operacji logistycznych, a zatemograniczenia ich wpływu na środowisko.?

Scania jest pionierem w rozwoju zintegrowanych konwojów, wktórych zestawy z naczepą poruszają się jeden za drugim w niewielkichodstępach, co przyczynia się do obniżenia oporu powietrza i zużycia paliwa.Obecne przepisy zalecają utrzymywanie bezpiecznej odległości międzyporuszającymi się pojazdami i pozwalają wykorzystywać powszechnie dostępnesystemy, takie jak ?inteligentny? tempomat wyposażony w radar. Dalszezmniejszenie odległości, które przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa,wymaga rozwinięcia łączności między pojazdami oraz odpowiednich urządzeńkontrolnych. Wspólne badania firm Ericsson i Scania dowiodły, że takie systemukomunikacji mogą funkcjonować w ramach sieci 4G oraz nadchodzącej 5G.

Patrząc szerzej, łączność pojazdów z infrastrukturą pozwolina zorganizowanie sieci, w której planowanie transportu, w tym tworzenie irozwiązywanie zintegrowanych konwojów nie będą nastręczać trudności. Ciężarówkibędą mogły z łatwością dołączać do innych i w najodpowiedniejszym momencieopuszczać konwój.

{https://www.youtube.com/watch?v=CFU1jtY7Kcs}

Komentarze