Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania dostarczy 450 autobusów do Abidżanu

infobus
03.01.2020 11:00
0 Komentarzy

Wybrzeże Kości Słoniowej podjęło ważną inicjatywę na rzecz zrównoważonego transportu. Ministerstwo Transportu Wybrzeża Kości Słoniowej i firma transportowa Abidżan – SOTRA, zamierzają zmodernizować flotę autobusową, obsługującą miasto i zamówiły 450 autobusów Scania. Intencją jest, aby autobusy były zasilane lokalnie produkowanymi biopaliwami.

Nowe autobusy dla BRT

Scania dostarczy 400 niskowejściowych 13-metrowych autobusów i 50 autobusów 18-metrowych przegubowych, zabudowanych przez Marcopolo. Przegubowe autobusy będą zasilane sprężonym gazem. Autobusy częściowo będą obsługiwać system szybkiego autobusu – Boulevard Latrille Bus Rapid Transit, który będzie częścią przyszłego systemu BRT w Abidżanie. Umowa obejmuje także modernizację zajezdni autobusowych i szkolenie zawodowe kierowców i techników serwisowych. 

Szacuje się, że do 2030 roku liczba mieszkańców Abidżanu wzrośnie do 7,7 mln. Poprzez rozszerzenie usług transportu publicznego za pośrednictwem BRT planuje się osiągnięcie celu, aby dwie trzecie mieszkańców w 2030 roku uzyskało dostęp do centrum miasta w ciągu godziny.

Priorytetem biopaliwo

Scania, we współpracy z Agence Nationale d'Appui au Développement Rural (ANADER), zainicjowała studium wykonalności finansowane przez Swedfund (Szwedzką Instytucję Finansową Rozwoju), w celu oceny możliwości produkcji lokalnych biopaliw z odpadów rolniczych – z uprawy kakao, kauczuku i bananów. Wybrzeże Kości Słoniowej jest zdecydowanie największym producentem kakao na świecie.

Anna Carmo e Silva, dyrektor ds. autobusów i autokarów w Scanii powiedział, że: „W ciągu ostatnich kilku lat Scania z powodzeniem uczestniczyła w poprawie mobilności w mieście w Ghanie i Nigerii. Bazując na tym doświadczeniu, oczekujemy długoterminowego partnerstwa w zapewnianiu lepszych usług transportu publicznego również w Abidżanie”.


Komentarze