Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

S17: Trasa Warszawa-Lublin dłuższa o 13 km

infobus
24.06.2019 07:21
0 Komentarzy

-„Od 19 czerwca kierowcy mogą korzystać z kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17 na trasie pomiędzy Warszawą a Lublinem. To bardzo ważna inwestycja, dzięki której poprawią się warunki transportowe oraz zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

13 km odcinek pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód został udostępniony kierowcom 19 czerwca 2019 r. Jest to pierwszy fragment drogi ekspresowej S17 o nawierzchni betonowej. Powstał po zachodniej stronie wytyczonego blisko 200 lat temu traktu lubelskiego. Dotychczasowa droga krajowa biegnąca w śladzie traktu wytyczonego w czasach Franciszka Christianiego i kierowanej przez niego Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego, będzie służyła do obsługi ruchu lokalnego.

Wykonawca inwestycji, firma Mota-Engil Central Europe, zbudował trasę główną drogi ekspresowej z betonu cementowego. Na obiektach inżynierskich zastosowano mieszanki bitumiczne, podobnie jak na łącznicach węzła Żyrzyn oraz na drogach do obsługi ruchu lokalnego. W ramach inwestycji zbudowano 21 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty i dwa wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, trzy wiadukty nad nią i trzy górne przejścia dla dużych zwierząt.

Nowy odcinek drogi ekspresowej łączy się z już funkcjonującą trasą Kurów Zachód – Lublin. Na węźle Żyrzyn kierowcy będą mogli zjechać na drogę wojewódzką nr 824 prowadzącą do Puław lub poprzez sieć dróg lokalnych dotrzeć do okolicznych miejscowości.

Koszt budowy odcinka S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, wraz z wydatkami na odszkodowania za przejęte nieruchomości, prace archeologiczne i nadzór, wyniósł ok. 370 mln zł. Inwestycja powstała przy dofinansowaniu z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, jako jeden z pięciu kontraktów na realizację S17 pomiędzy Garwolinem i Kurowem.

Co dalej?

W najbliższym czasie planowane jest udostępnienie do ruchu kolejnych odcinków S17 Garwolin – Gończyce i Gończyce – granica województw mazowieckiego i lubelskiego (łącznie ok. 25,2 km), wraz z fragmentem odcinka od granicy województw do węzła Ryki Północ (ok. 5 km). Pod koniec wakacji kierowcy skorzystają z pozostałej części S17 omijającej Ryki i będą mieli do dyspozycji ok. 140 km odcinek S17 od początku obwodnicy Garwolina aż do końca obwodnicy Piask.

Komentarze