Wszystkie rzeszowskie elektrobusy Solarisa są już po odbiorach technicznych i teraz miasto szykuje się na wielkiego startu w elektryczność. Przy dobrych wiatrach - jeszcze w tym tygodniu.
-"Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to albo pod koniec tygodnia, albo w poniedziałek autobusy elektryczne wyruszą na ulice" – informuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
W dniach 28-29 stycznia odbyły się odbiory techniczne 10 szt. autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric, które docelowo mają obsługiwać linie 0A i 0B. Ich realizacja uzależniona była od uruchomiania szybkich ładowarek w okolicy rzeszowskiego dworca. To pierwsze elektrobusy w Rzeszowie, także projekt można uznać za flagowy i stąd tak duże zainteresowanie tymi pojazdami. Do tego dochodzi wartość inwestycji. To 32 mln PLN za 10 autobusów elektrycznych klasy MAXI oraz 12. ładowarek, w tym dwie szybkie (z odwróconymi pantografami) na przystanku przy dworcu PKP oraz 10 wolnych - na terenie zajezdni MPK Rzeszów przy ul. Lubelskiej. Dodajmy, że wszystkie ładowarki dostarczyła firma Medcom, a za całość projektu odpowiedzialna jest firma Solaris Bus & Coach, która zrealizowała go w systemie "pod klucz."
Historia przyłącza
Pierwsze elektryki Solarisa trafiły do bazy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie zgodnie z planem - w październiku 2018 r. Wszystkich 10 autobusów producent dostarczył do zamawiającego przed końca 2018. Także planowo w zajezdni przy ul. Lubelskiej wybudowano dziesięć stacjonarnych stanowisk do ładowania. I wszystko wydawałoby się, że jest na dobrej drodze, gdyby nie … szybkie stacje ładowania zlokalizowane przy ul. Grottegra, w rejonie dworca kolejowego.
Tutaj pojawił się problem z terminem przyłącza elektrycznego, które znajduje się na terenie kolejowym. O tej sprawie pisaliśmy w InoBusie
Jak informuje lokalna prasa, rzeszowskie ratusz może teraz naliczyć kary umowne producentowi i to w wysokości ok. 1 mln PLN. Z uwagi na to, że problem dotyczył przyłącza energetycznego i w związku z tym, że opóźnienie terminu wykonania umowy nie było bezpośrednia winą dostawcy, Solaris może złożyć reklamację. I pewnie tak zrobi. Decyzję o ew. kara rzeszowski magistrat podejmie w przyszłym tygodniu.
Przypomnijmy, że Rzeszów w 2018 roku zakupił łącznie 50 autobusów, w tym:
10 szt. standardowych Autosanów SanCity 12 LF klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6
30 szt. przegubowych Solarisów Urbino 18 klasy MEGA z silnikami diesla Euro 6
10 szt. elektrycznych Solarisów Urbino 12 electric klasy MAXI
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Boże, jakie te ładowarki potężne
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.