Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rzeszów czeka na Nowe Urbino 18. Pierwsze przegubowce od lat!

infobus
20.03.2018 13:00
0 Komentarzy

Rzeszów czeka na pierwsze od wielu lat autobusy przegubowe.Część z 30 zamówionych przez miasto Solarisów Urbino 18 jest już na końcowymetapie produkcji. Pierwsza dostawa planowana jest na drugą połowę kwietnia.

Solaris sprzeda do Rzeszowa w tym roku 40 nowychpojazdów. To efekt dwóch umów, które podpisał producent z Bolechowa z władzamistolicy województwa podkarpackiego w październiku ubiegłego roku. Za niespełna30,2 mln PLN brutto miastu zostanie przekazanych 10 elektrycznych Nowych Urbino12 wraz z dedykowanym systemem ładowania. Solaris przekaże elektrobusy miastuna jesieni.

Drugie rzeszowskie zlecenie opiewa na dostawę 30 sztuk spalinowychNowych Urbino 18. Ten kontrakt jest wart niespełna 54,43 mln PLN brutto. Wartododać, że będą to pierwsze od 22 lat nowe autobusy przegubowe w Rzeszowie.Ostatnimi były pozyskane w 1996 i 1997 roku cztery Jelcze M181MB. Do dziś tylkojeden z nich jeszcze służy na rzeszowskich ulicach. Później tamtejsze MPK zsegmentu MEGA wybierało wyłącznie trójosiowe Solarisy Urbino 15.

Potrzeby komunikacyjne miasta jednak rosną i stąd decyzjao powrocie do autobusów wielkopojemnych. Rzeszowskie Nowe Urbino 18 umożliwiąpodróż ok. 135 – 140 pasażerom. Zgodnie z wymaganiami urzędników przynajmniej28 osób ma mieć zagwarantowane podróżowanie na fotelach. Minimum 15 siedzeń będziedostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki czteremparom drzwi w układzie 2-2-2-2.

Nowe Solarisy Urbino 18 dla Rzeszowa wyposażone są wekonomiczny silnik DAF MX-11 spełniający restrykcyjną normę Euro 6. Niewiadomo na tą chwilę jak mocne jednostki zastosowano w autobusach. Zarówno MX-11w wariancie o mocy 240 kW oraz 271 kW spełniają wymagania Rzeszowa. Nie wiadomotakże jakie skrzynie biegów posiadają pomarańczowo-srebrne nU18. Zgodnie zwymogami przetargu przekładnie muszą posiadać liczbę biegów oraz konfiguracjędobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. Warunek ten można spełnićrównież na kilka sposobów, tak więc na dobrą sprawę w przegubowych „jamnikach”dla Rzeszowa w grę wchodzi 5 możliwości kompletacji napędu.

W autobusach nie zabrakło ponadto klimatyzacji imonitoringu. System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmyR&G Plus z Mielca. Mamy tutaj zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiejrozdzielczości. W środku znajdziemy tablice LCD- boczna 38″(„e-koraliki”) i mniejsza o przekątnej 23″ za kabiną kierowcy.Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Pasażerowiemogą skorzystać z automatu do sprzedaży biletów.

Zanim do Rzeszowa przyjadą przegubowe Solarisy to miastootrzyma 10 standardowych autobusów. Ich dostawcą jest Autosan. Ich dostawy sąjuż na finiszu, a więcej o tych pojazdach, które są pierwszymi przedstawicielami z serii SanCity po modernizacji można przeczytać tutaj.

Komentarze