TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ruszył nowy przetarg na 50 elektrobusów dla Krakowa!
INFOBUS.PL / PAP - Opublikowano: 24.12.2019 15:12:00
fot. MPK Kraków

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie ponownie ogłosiło przetarg na dostawę 50 nowych przegubowych autobusów elektrycznych o długości 18 m. Poprzednie postępowanie, w którym oferty złożyło dwóch producentów, zostało unieważnione.

Powodem takiej decyzji był fakt, że oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę, którą przewoźnik zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W przetargu firma Solaris Bus&Coach zaproponowała cenę 134,5 mln PLN netto, a firma EvoBus Polska wyceniła realizację tego kontaktu na blisko 151,9 mln PLN netto. Tymczasem krakowskie MPK oszacowało całkowitą wartość zamówienia na 129 mln PLN netto.

Nowe rozdanie
Zgodnie z warunkami postępowania nowe autobusy elektryczne będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej oraz platformy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach.

Ponadto muszą być pełni niskopodłogowe. Mają to być przegubowe konstrukcje z nadwoziami o długości całkowitej 17,5 - 18,75 m i szerokie na 2,5 - 2,55 m. Każdy musi umożliwiać podróż min. 120 pasażerom, w tym 38 - 45 na miejscach siedzących. Co najmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez cztery wejścia układzie 2-2-2-2. 

Słów kilka o napędzie: kolejne krakowskie elektryki będą ładowane przez pantograf dachowy firmy Schunk oraz alternatywnie złącze plug-in. Baterie powinny umożliwić pokonanie przynajmniej 130 km w warunkach eksploatacyjnych testu SORT2, bez konieczności doładowywania. Sposób ich zabudowy leży w gestii oferenta. W okresie gwarancji ich pojemność nie może spać poniżej 80% początkowej i umożliwić przejazd min. 110 km na jednym ładowaniu. 

Silnik elektryczny ma umożliwiać przy obciążeniu wynoszącym 3/4 maksymalnego przyspieszenie do 60 km/h w czasie 30 s. MPK nie udziela żadnych sugestii w zakresie preferowanego sposobu zabudowy jednostki napędowej. Zużycie energii w warunkach testu SORT2 nie może przekroczyć 1,6 kWh/km.

Formalności i terminy
Pora wspomnieć o warunkach formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta to 50 mln PLN. Warunek doświadczenia jest mimo wszystko liberalny. Oferent musi wykazać się realizacją w ciągu ostatnich trzech lat dostawą minimum 20 elektrobusów lub takiej samej liczby autobusów, w których silnik elektryczny pełni funkcję wspomagającą. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 3,87 mln PLN. 

Termin dostawy to cały czas 12 miesięcy od podpisania umowy.

Unia pomaga
Pojazdy będą wykorzystywane na czterech liniach: 144, 173, 179 i częściowo 503 kursujących przez al. Trzech Wieszczów, czyli tam, gdzie odnotowywane są największe przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza.
Zakup 50 przegubowych autobusów elektrycznych dla Krakowa znalazł się na liście projektów wybranych do dofinansowania ze środków unijnych. Pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Dzięki temu MPK zyska ok. 110 mln zł dotacji UE na sfinansowanie tej inwestycji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
elektrobus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....