TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ruszają testy eCitaro w Poznaniu!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.04.2019 14:00:17
fot. MPK Poznań

Elektryczny, bezemisyjny autobus Mercedes eCitaro pojawiać się będzie przez najbliższy tydzień na liniach 163 i 190 w Poznaniu. To w ramach testów, które Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne przeprowadza wspólnie z EvoBus Polska.

Mówi MPK
"Dominującym trendem w dzisiejszej motoryzacji jest elektromobilność jako odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie powietrza" – mówi Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – "Co prawda od dawna kupujemy autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin, ale chcemy być w zgodzie z obowiązującymi trendami. Kupiliśmy już 21 elektrycznych autobusów marki Solaris, które dotrą do nas niebawem, ale uważnie przyglądamy się temu co dzieje się w branży, bo jesteśmy otwarci na nowe technologie. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić jak eCitaro sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych."

eCitaro
Bateryjny Mercedes umożliwia podróż 82 pasażerom, w tym 28 na bardzo komfortowych fotelach typu CST. To miły ukłon ze strony EvoBusa dla polskich pasażerów. Z niskiej podłogi mamy dostępnych siedem foteli. Jednak oczywiście na życzenie klienta ten wynik można poprawić. Dostęp na na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Kolejny ukłon w eCitaro dla Polski jest w kierunku kierowców. I to także cieszy. Demo posiada małą kabinę typu zamkniętego, którą znamy choćby z białostockich czy wrocławskich spalinowych Citaro C2.

Układ napędowy nowego eCitaro bazuje na sprawdzonej i zoptymalizowanej elektrycznej osi portalowej ZF AVE 130 z silnikami elektrycznymi na piastach kół. Moc szczytowa silników wynosi 2 x 125 kW, a moment obrotowy 2 x 485 Nm. Za sprawą dwukrotnego przełożenia na kołach uzyskuje się nawet moment rzędu 11 000 Nm. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca już od samego początku ma do dyspozycji pełną siłę pociągową i odpowiednią dynamikę nawet przy pełnym obłożeniu.

Silniki trakcyjne zasilane są akumulatorami NMC o łącznej mocy do 243 kWh firmy AKASOL. Zostały one podzielone na maksymalnie dziesięć modułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. W zakres wyposażenia podstawowego, oprócz dwóch modułów na dachu pojazdu, wchodzą także cztery zestawy z tyłu autobusu. W zależności od wymagań klienta, na dachu montowane są też dwa lub cztery dodatkowe moduły akumulatorowe.
W eCitaro ładowanie typu plug-in. System sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem pracuje w trybie w pełni zautomatyzowanym "całość zarządzana jest przez "inteligentny thermomanagement".

Całkowicie zmontowany i wyposażony eCitaro w wersji seryjnej waży około 13,44 tony. Przy dopuszczalnej masie całkowitej 19,5 t odpowiada to pojemności przewozowej wynoszącej ok. 88 miejsc pasażerskich.

Mówi EvoBus
"Nasz autobus przeszedł wielomiesięczne testy związanie z zarządzeniem termiką i zużyciem energii w najbardziej surowych warunkach klimatycznych" – mówi Alexander Skrzypczak, menedżer ds. kluczowych klientów w EvoBus Polska – "od Hiszpanii po Finlandię gdzie temperatury osiągały skrajne wartości, od +35 stopni do -10. Temperatura komfortu w przestrzeni pasażerskiej dobierana jest przez algorytm w zależności od temperatury zewnętrznej, a siła nadmuchu powietrza dostosowana jest do liczby pasażerów i stanu załadowania autobusu."

Ponieważ nadchodzą upalne dni, poznańscy pasażerowie linii 163 i 190 będą mogli sami się o tym przekonać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Poznań
Mercedes
EvoBus
elektrobus
test
  • Maciej Gawroński – 24.04.2019

    Solaris lepszy

  • Krzysztof Jakubowski – 24.04.2019

    Pomału zwęża się rynek solarisow. Niedługo będą mercedesy skany many elektryczne.

  • Transport Mpk – 24.04.2019

    Kiedy wyjedzie na linie jutro

  • Janusz Stryczek – 24.04.2019

    Lepszy mercedes najlepszy na swiecie..

  • Kamil Nowakowski – 24.04.2019

    Na ile KM starczy ładowania tego Citaro? bo w artykule nic nie ma o tym wspomnianego, a zaznacze - że Solarisowy Elektryk miał na 150 km ładowania

  • Pawel Marusarz – 25.04.2019

    Bez gwiazdy nie ma jazdy 😎

  • Oskar Fabiański – 25.04.2019

    Wie ktoś w jakich godzinach można go spotkać?

  • Robert Bojke – 25.04.2019

    Czy projektanci MB są po prostu za "głupie" aby w końcu zlikwidować ten podeszt bezpośrednio za drugimi drzwiami? Rozumiem w wersji Facelift jak były tam baterie pod spodem. Ale od modelu C2 tam po prostu nie ma NIC. Więc na cholerę upychać tam podeszt, przez co 4 siedzenia (2 po lewej, 2 po prawej) nie są dostępne z niskiej podłogi? Omijając już że to po prostu kretyństwo było, że ten podeszt znajdował się także po lewej stronie. Przewożnik Hochbahn chociaż tutaj dał sobię zrobić indiwidualną wersję, przez co poszerżyli platforme dla stojących do tyłu i zlikwidowano w ten sposób ten nieszczęsny podeszt..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....