TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rusza produkcja eCitaro – ruszają testy [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.12.2018 20:48:25
Rusza produkcja eCitaro – ruszają testy

3 grudnia Mercedes-Benz zorganizował pierwsze testy swoich dwóch elektrobusów eCiatro z układem drzwi 2-2-2 i 2-2-0. Wcześniej ruszyła produkcja seryjna tego modelu w fabryce Mannheim – m.in. dla Hamburga, ale także dla Mannheim czy Berlina. W przyszłym roku firma spodziewa się produkcji na poziomie 50 szt. W kolejnym roku ten poziom ma wynieść już 200 szt. Z kolei pierwsze testy dla wybranych polskich klientów mają rozpocząć się wiosną przyszłego roku. 

Podczas swojej prezentacji Frank Mandel z Daimler Buses potwierdził sukcesywny rozwój elektrycznej rodziny eCiatro. Od września 2019 planowo mają być dostarczane już na rynek wersje z pantografem – umożliwiające szybkie ładowanie, a od początku 2020 - pojazdy przegubowe eCitaro G. Być może pierwszy elektryczny przegub Mercedesa zobaczymy na Busworld 2019.  Kolejnym etapem ma być wprowadzenie nowej generacji baterii LMP ze stałym elektrolitem i tym samym dalsze wydłużenie zasięgu. Równolegle ma pojawić się wersja z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem, jako "range extender". To wszystko pokazuje, że Mercedes postawił na napęd bateryjny, równolegle cały czas pracując nad pojazdami wodorowymi.

Nieśmiertelny Citaro

Podstawą nowego, w pełni elektrycznego eCitaro jest obecny bestseller Citaro, który został dostarczony do klientów w liczbie już ponad 50 tys. sztuk. Różnica polega na indywidualnym projekcie nowego pojazdu, który przypomina model Mercedes-Benz Future Bus - uzupełniony o nowy sufit w przestrzeni pasażerskiej.

Akumulatory w eCitaro zostały montowane modułowo, na dachu i w komorze silnika. W rezultacie poprzez umiejętne rozłożenie masy i wraz z przednią osią o ośmiotonowym maksymalnym obciążeniu osi, nowy pojazd ma niższą masę własną i pozwala eCitaro zaoferować do 88 miejsc pasażerskich.

Pojemność akumulatora w eCitaro – od firmy Akasol – wynosi maksymalnie 243 kWh. Standardowo ładowanie odbywa się za pomocą złącza plug-in.

Zdaniem Mercedesa wyjątkową cechą eCitaro jest inteligentny system zarządzania temperaturą, który oznacza powiązanie wszystkich modułów – czyli np. klimatyzacji baterii, silników trakcyjnych i przestrzeni pasażerskiej w jeden spójny system. Do tego dochodzi wstępne podgrzewanie wnętrza i akumulatora w zależności od rozpoczęcia operacji przez autobus. To według Mercedesa może dać nawet do 40 procent niższe zużycie energii na ogrzewanie i chłodzenie, a zatem odpowiednio zwiększyć zasięg pojazdu.

Wrażenia z jazdy

Dla kierowcy przejście z Citaro na eCitaro jest bezproblemowe, ponieważ jeździ się "prawie" tak samo, jak zwykłym autobusem. "Prawie" to oczywiście za mało, aby oddać imponujące przyspieszenie (dzięki silnikom ZF w piastach kół) i tym samym świetne właściwości jezdne tego pojazdu. Jest cicho i komfortowo, a kierowca ma do dyspozycji potężną moc elektrycznego napędu. Dodatkowo rekuperacja zachodzi zarówno podczas stopniowego hamowania po naciśnięciu pedału hamulca, jak i dźwigni "retardera".

Deska rozdzielcza jest taka sama, jak w konwencjonalnym modelu. Jedynym wyjątkiem jest fakt, że licznik obrotów został zastąpiony licznikiem energii. Zapewnia to informacje na temat aktualnie zużywanej energii, a także o efektywnej rekuperacji. Tym samym nadrzędy cel Mercedesa został osiągnięty – przesiadka z Ciatro na eCiatro to dla kierowców klasyczna "bułka z masłem". Dodatkowo bardzo smaczna.

ABA i PBA i tego akcentu nie mogło zabraknąć na grudniowej prezentacji

Mercedes-Benz cały czas liderem pod względem systemów bezpieczeństwa i tego akcentu nie mogło zabraknąć na grudniowej prezentacji.  Z nowinek – w miejskim Citaro mamy teraz układ Preventive Brake Assist, czyli pierwszy na świecie aktywny system wspomagający hamowanie miejskich autobusów. Reaguje na zarówno na przeszkody stacjonarne, jak i ruchome, w tym na pieszych i rowerzystów. PBA ostrzega kierowcę i automatycznie uruchamia hamowanie. Jednakże, mając na uwadze pasażerów stojących, pełne uruchomienie hamulców nie jest inicjowane. Kierowca może w każdej chwili odpowiednio zareagować: bądź manewrem wymijającym, bądź pełnym użyciem hamulców.

Z kolei Active Brake Assist 4 dla autokarów to aktywnym asystentem hamowania awaryjnego i kolejna wersja rozwojowa systemu Active Brake Assist 3. Podobnie jak w poprzednim wariancie, po wydaniu ostrzeżenia automatycznie uruchamia pełne hamowanie po pojawieniu się w zasięgu radaru nieruchomej lub wolno poruszającej się przeszkody.

Nowością w Active Brake Assist 4 jest to, że teraz układ rozpoznaje także pieszych. Active Brake Assist 4 to pierwszy system tego rodzaju w autobusach i może ponownie uruchomić hamulce w reakcji na wykrycie kolizji. Od stycznia 2019 ABA4 będzie dostępna, jako wyposażenie standardowe dla modeli Mercedes-Benz Tourismo.

Jak to działa? Zobaczcie sami:


Asystent boku

Dodatkowo - w obliczu coraz częstszych wypadków z udziałem z pojazdami elektrycznymi, jak e-rowery czy e-hulajnogi - Mercedes-Benz opracował system Sideguard Assist. Jest on dostępny zarówno dla autobusów miejskich, jak i autokarów turystycznych. Jako opcja. Czujniki radarowe po stronie wejścia dla pasażerów pokrywają pas o szerokości 3,75 m wzdłuż autobusu. Sideguard Assist skrętu wykrywa ludzi, rowerzystów, pojazdy i stacjonarne przeszkody. Ostrzega kierowcę o takich przypadkach i dodatkowo wysyła ostrzeżenie, jeśli istnieje ryzyko kolizji.

Nowe minibusy

Podczas spotkania w Mannheim Mercedes-Benz pokazał całkowicie nową generację minibusów, a dokładniej dwa modele Sprinter Transfer i Sprinter Mobility. Na razie w cieniu pozostał Sprinter City i Sprinter Travel. Jak informuje producent - będą one wprowadzane stopniowo. Nowe minibusy mają m.in. nowy kokpit z systemem multimedialny MBUX oraz szereg systemów bezpieczeństwa i wspomagania.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
test
Mercedes-Benz

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....