TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rok 2018 z rekordem opóźnionych lotów
InfoAir.pl - Opublikowano: 10.01.2019 09:30:49
Rok 2018 z rekordem opóźnionych lotów

W roku 2018 ponad 10 milionów pasażerów na całym świecie doświadczyło zakłóceń połączeń lotniczych, uprawniających do ubiegania się o odszkodowanie, co stanowi nowy rekord. W Polsce liczba ta wyniosła 227 tysięcy.Średnia punktualność dla wszystkich portów lotniczych w Polsce w roku 2018 wyniosła 75%.

Firma AirHelp podsumowała informacje o opóźnionych lub odwołanych lotach w 2018 r. W Polsce każdego dnia zakłóceń lotów doświadczało średnio ponad 11 tysięcy pasażerów. Szczególnie chaotyczna sytuacja panowała latem, a wakacyjni podróżni musieli uzbroić się w cierpliwość.

Łączna liczba pasażerów w Polsce, których w 2018 roku spotkało opóźnienie powyżej 3 godzin na lotnisku docelowym, anulowanie lotu lub niewpuszczenie na pokład, wyniosła aż 227 tysięcy. Dla porównania w całym 2017 roku takich osób było 138 tysięcy. Zatem na przestrzeni 12 miesięcy liczba pasażerów uprawnionych do ubiegania się o odszkodowanie wzrosła o ponad 64%. Co za tym idzie znacznie wyższa jest także wartość odszkodowań należnych pasażerom podróżującym z polskich lotnisk – w 2018 przekroczyła 300 mln zł, wobec 172 mln zł w roku 2017.

Co piąty lot

Dane AirHelp za cały 2018 rok pokazują, że zdecydowanie najmniej zakłóceń harmonogramu lotów ma miejsce rano, pomiędzy 6.00 a 12.00 – wówczas aż 83,7% samolotów ląduje o czasie. W ciągu dnia opóźnienia się kumulują – między godziną 16 a 22 wskaźnik punktualności spada do 68,4%. Relatywnie najwięcej zakłóconych lotów zdarza się w piątki (70,1% lotów na czas), a najmniej we wtorki (78,7% lotów na czas).

Rok 2018 był bez wątpienia rekordowy pod względem zakłóceń w ruchu lotniczym na świecie – prawie co piąty lot był opóźniony (o ponad 15 minut) lub odwołany. Jedną z głównych przyczyn licznych zakłóceń były strajki personelu linii lotniczych. Ogromny wzrost liczby pasażerów w transporcie lotniczym wywarł również dodatkową presję na porty lotnicze, które musiały poradzić sobie z ograniczoną przepustowością ruchu.

-"2018 zapisze się w historii jako rok, w którym branża lotnicza doszła do granicy swoich możliwości. Wydarzenia w tym okresie pokazały wyraźnie, że czeka nas jeszcze wiele pracy, aby doprowadzić do sytuacji, w której linie lotnicze będą bezwzględnie respektować prawa pasażerów. Obserwujemy znaczny wzrost liczby zapytań i widzimy wyraźną potrzebę, aby AirHelp kontynuował misję zapewniania pasażerom informacji i pomocy w uzyskaniu należnych im odszkodowań." – mówi Magdalena Bursa-Łapińska, radca prawny z AirHelp.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linia
pasażer
AirHelp
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....