TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rekord w Gdańsku. 10 ofert! BP Tour najtańszy!
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.12.2016 17:34:36 19 komentarzy
Rekord w Gdańsku. 10 ofert! BP Tour najtańszy! fot. Bartosz Milczarczyk

Takiej frekwencji jeszcze nie było. do przetargu ZTM Gdańsk na obsługę linii zgłosiło się aż 10 firm. Najtańsza stawka wyniosła 5,79 zł za wzkm. Jak na Gdańsk to bardzo nisko. na: To aż o ok. 53 mln zł mniej, niż ZTM zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia (ok. 190 mln zł).

ZTM Gdańsk szuka operatora na miejskie linie obsługiwane do tej pory przez Warbus i PKS Gdańsk. 16 grudnia miało miejsce otwarcie ofert. Pierwsze zaskoczenie ? liczba oferentów. Do pomorskiego przetargu stanęło aż 10 firm - to rekord w historii tego typu zamówień w Polsce. Na placu boju stanęli tak znani gracze, jak: Arriva, BP Tour, Kłosok, Meteor, Michalczewski czy Mobilis. Do wygrania zamówienia ZTM aspirują też firmy aktualnie obsługujące wystawione na sprzedaż linie, czyli PKS Gdańsk-GRYF i Warbus. Nad morzem pojawiła się działająca tylko do tej pory na Mazowszu firma Europa Express City. Czyli pełen skład prywatnych graczy, którzy działają na polskim rynku komunikacji miejskiej.

Dlaczego aż tak dużo firm zainteresowało się zamówieniem z Gdańska ? To ostatni na horyzoncie duży przetarg na który można - przynajmniej teoretycznie ? dobrze zarobić. I warunki w Gdańsku są przyjaźniejsze niż w Warszawie, aczkolwiek ZTM ma też swoje wymagania ? przede wszystkim w zakresie bazy, zaplecza technicznego, serwisu i kontroli ruchu. BP Tour może się o tym gorzko przekonać..

Drugie zaskoczenie ? ceny. Przynajmniej trzy pierwsze oferty zawierają naprawdę niskie kwoty. Arriva po raz pierwszy mocno zeszła z ceny i znalazła się w środku stawki, a Europa Express po lekcjach w Warszawie zaczęła zdecydowanie chłodniej kalkulować swoje ceny.

I na koniec smaczek ? po raz pierwszy w historii w liniowym przetargu zmierzyły się firmy Warbus i Mobilis.

Sporo kontekstów, liczna grupa graczy, a do wygrania 8-letni kontrakt przewozowy o wartości 174 198 279 zł netto. Poniżej pełne zestawienie firm ubiegających się o zamówienie ZTM Gdańsk:


Ranking

Nazwa (firma)

wartość oferty brutto

1

BP Tour

137 275 249,00 zł

2

Konsorcjum: lider: PPUH Kłosok + A21

143 913 775,68 zł

3

Warbus

144 862 136,64 zł

4

Arriva Bus Transport Polska

150 078 121,92 zł

5

Konsorcjum: PKS Gdańsk + GRYF

155 531 197,44 zł

6

Konsorcjum: Meteor + Irex2 + Irex3

164 303 536,32 zł

7

Pomorska Komunikacja Samochodowa

167 622 799.68 zł

8

Europa Express City

168 880 994,88 zł

9

Michalczewski

174 261 326,40 zł

10

Mobilis

187 538 379,84 zł


Praca eksploatacyjna została rozdzielona na dwa pakiety, które składają się na jedno zamówienie. W ramach tego, który oznaczono literą A do wyjeżdżenia przez osiem lat będzie do 21 952 800 wzkm. Do tego dochodzi pula wzkm, którą ZTM przewidział jako prawo opcji. To pakiet B w ramach, którego będzie można zlecić dodatkowo do 3,2 mln wzkm. Zatem łącznie operator przy korzystnym układzie może mieć nadzieję na pracę eksploatacyjną w wymiarze do 25 152 800 wzkm.

Obecnie Warbus i PKS Gdańsk łącznie wykonują w skali roku przewozy w wymiarze ok. 2,5 mln wzkm. Po obecnym przetargu ten udział zwiększy się do przynajmniej 2 744 100 wzkm, co oznacza wzrost niecałe 10% w stosunku do stanu obecnego. Do wykonania zlecenia operator będzie potrzebował przynajmniej 35 autobusów różnych wielkości. Najwięcej, bo 20 ma być pojazdów przegubowych klasy MEGA. Nieco mniej będzie autobusów klasy MAXI ? tych ZTM wymaga przynajmniej w liczbie 14 sztuk. Całości dopełni jeden pojazd klasy MIDI.

Teraz ZTM zbada oferty pod względem formalnym. Tutaj liczy się będzie:

- Minimum w zakresie zdolności finansowej to 2 mln zł. ZTM uzna warunek za spełniony jeśli do oferty zostanie załączona informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, która potwierdzające wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż miesiąc przed upływem terminu składania ofert.

- W zakresie doświadczenia minimum to referencje poświadczające realizację przynajmniej 2 mln wzkm w ciągu ostatnich trzech lat.

- Do kompletu naturalnie trzeba będzie dołączyć zobowiązanie, które potwierdzi, że oferent będzie dysponował wymaganymi przez ZTM autobusami.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Gdańsk
przetarg
  • XWJ – 16.12.2016

    Są jakieś rokowania, co i kto zaproponował jakiś tabor? Obstawiając, może to wyglądać tak:BP Tour - Urbino IVKłosok + A21 - SOR NBWarbus - Scania CitywidePKS + Gryf - MAN Lion's CityArriva - Urbino IIIMeteor + Irex3 - Urbino IVPomorska Komunikacja Samochodowa - Citaro C2ECC - Autosan SanCityITS - MAN Lion's CityMobilis - Mercedes Conecto.

  • Bp – 16.12.2016

    BP to bym obstawial MB Connecto. W przyszłym roku kupują kebaby pokroju Tourismo także ;)

  • Jacek – 16.12.2016

    EEC i Autosan to raczej nie możliwe, nadal dwa nie odebrane stoją w Sanoku z kontraktu warszawskiego i ponoć po sadach się ganiają.

  • bolek – 16.12.2016

    BP to raczej wystawi MARCADESY VARIO ;)

  • Gupkom na pohybel – 17.12.2016

    JACKU. NAUM się człowieku tematu zanim coś durno napiszesz ! Autosan z nikim się po Sądach w tej sprawienie nie włóczy ! Nie ten adresat "osobo" !

  • ? – 17.12.2016

    A po co na zdjeciu nic nie warte solbusy?

  • Terytorium – 17.12.2016

    Arriva też po dostawie do Warszawy solarisa Nie weźmie 3 dojechały do Warszawy i silniki się rozsypaly niestety pod książęca niektóre nie mogą podjechać i problemy z uruchomieniem silnika na krańcach dodatkowo masa już niewykonania pulkursów.

  • Abc – 17.12.2016

    Bo zarówno Autosany jak i SU III z Arrivy maja dziadowskie silniki Cummisa, które są uwierzcie mi naprawdę beznadziejne.

  • Fjodor – 17.12.2016

    @Terytorium Skąd masz takie informacje dot. Arrivy w Warszawie? Podaj przynajmniej nr tab. autobusów, w których się rozsypały silniki?! Co ci daje pisanie nieprawdy?

  • Michalk – 17.12.2016

    Akurat Cummins jest bardzo dobry. Cichy, dynamiczny i pracuje prawie bez wibracji. Dziadostwo to jest Daf - Paccar. Głośny, generujący duże wibracje, wycieki oleju i urywające się śruby mocujące głowicę. Wszystko przerabialiśmy w Warszawie. Cummins to najlepsze co spotkało SU z Arrivy.

  • Melchizedek – 17.12.2016

    Cummins, to rewelacja. Dynamika i cichutkie mruczenie. Brawo Arriva.

  • marek – 18.12.2016

    najważniejsze to wygrać przetarg,potem to jakoś będzie .

  • MichalK – 18.12.2016

    Fjodor - proszę bardzo, spis wozów które wyjechały na trasy 1 grudnia w pierwszy dzień obowiązywania umowy. Gdzie widzisz jakieś z rozsypanym silnikiem? Gwarantuję ci że te które nie są wymienione w liście też już widziałem na mieście. Tak więc nie hejtuj i nie pisz bzdur bo jeżdżę tymi wozami codziennie i dzięki Cumminsowi są to najlepsze Solarisy jakie do tej pory dotarły do Warszawy.9401 :arrow: 4/1579402 :arrow: 8/1189403 :arrow: 3/1189411 :arrow: 8/1579412 :arrow: 04(A)/3269414 :arrow: 7/1039415 :arrow: 011(A)/1579416 :arrow: 2/1579417 :arrow: 3/1579418 :arrow: 4/5169419 :arrow: 10/1579420 :arrow: 3/1039421 :arrow: 08(A)/1039422 :arrow: 1/1189423 :arrow: 5/1579424 :arrow: 6/1579425 :arrow: 04(A)/1769427 :arrow: 1/1769428 :arrow: 2/1769429 :arrow: 5/1189430 :arrow: 1/1579431 :arrow: M5/3269432 :arrow: 5/5169434 :arrow: 2/5169436 :arrow: 01(A)/3269437 :arrow: 1/3049438 :arrow: 4/1189439 :arrow: 9/1579440 :arrow: 6/1189441 :arrow: 1/5169442 :arrow: 010(A)/1039443 :arrow: 02(A)/3269444 :arrow: 2/1539445 :arrow: 02(A)/3049446 :arrow: 7/1189447 :arrow: 2/1189448 :arrow: 6/1039449 :arrow: 1/1039450 :arrow: 7/1579451 :arrow: 053(A)/120+3269452 :arrow: 1/1539453 :arrow: 04(A)/1539454 :arrow: 5/1579455 :arrow: 05(A)/1769456 :arrow: 3/5169457 :arrow: 2/1039458 :arrow: 3/1769459 :arrow: 3/153

  • MichalK – 18.12.2016

    Sorry nie Fiodor tylko Terytorium.

  • Putin – 18.12.2016

    Kłosok ma duże szanse z ekonomicznym i tanim w zakupie SORem. Nie sądzę aby ta cena była rażąco niska tym bardziej że Warbus który dał niewiele wiecej, a przecież oni to obecnie obsługują. Jaja mogą być w kio jak każdy z oferentów złoży odwołanie.

  • pes – 18.12.2016

    A kiedy pojawią się zamówione przez ZKM nowe Mercedesy........Przetarg już dawno był....???

  • sopbus – 18.12.2016

    Mercedesy już są od zeszłego tygodnia, w poniedziałek wyjeżdżają na trasę.

  • GK – 19.12.2016

    Trochę błędów w artykule:1) PKS Gdańsk i Warbus łącznie realizują obecnie ok. 2,6 mln wzkm rocznie (wszystkie umowy obejmujące linie w tym przetargu),2) do tego dochodzi rezerwa 0,1 mln wzkm (częściowo realizowana także obecnie) więc praca przewozowa wcale nie wzrasta o 10%...,3) ZTM nie wymagał przedstawienia zobowiązań producentów pojazdów (w wersji ostatecznej SIWZ) - wystarczy oświadczenie,4) w przetargu nie wystartował "pełen skład prywatnych graczy, którzy działają na polskim rynku komunikacji miejskiej" - nie ma choćby PKS Zielona Góra, Motyla, ASKA itd.,5) cena podana w artykule dla Europa Express jest o 6 mln większa niż podana w info ZTM i w trakcie czytania ofert...

  • seeker – 22.12.2016

    SORa to wykluczają wąskie przednie drzwi a Scanie chyba brak odpowiednio duzego okna. Z tyłu. Od najtańszych ofert obawiam się tu wysypu MAZów Euro 6

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....