TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

RATP i 180 mln EUR na eko-autobusy [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.12.2015 19:33:06
Heuliez GX 337

Paryski operator transportu publicznego ogłosił przetarg na zakup niskopodłogowych autobusów miejskich o długości 12 metrów, wyposażony albo w silnik gazowy albo układ hybrydowy. Nie wiemy, ile dokładnie RATP chce kupić pojazdów, natomiast wiemy, ile chce na ten cel wydać pieniędzy: minimalnie 45 mln EUR, a maksymalnie aż 180 mln EUR. Nie ma żartów. Program zakupowy został rozłożony na cztery lata i podzielony na trzy identyczne zadania:

- Część 1: zakup standardowych autobusów (gazowych lub hybrydowych) o długości 12 m o wartości od 15 000 000 EUR do maksymalnie 60 000 000 EUR;

- Część 2: zakup standardowych autobusów (gazowych lub hybrydowych) o długości 12 m o wartości od 15 000 000 EUR do maksymalnie 60 000 000 EUR;

- Część 3: zakup standardowych autobusów (gazowych lub hybrydowych) o długości 12 m o wartości od 15 000 000 EUR do maksymalnie 60 000 000 EUR.

Kto wygra to lukratywne zamówienie? Stawiamy oczywiście na producentów mających fabryki we Francji (Iveco i Heuliez), ale na pewno w przetargowe szranki staną europejscy potentaci - Mercedes-Benz z nowym Citaro NGT oraz MAN ? zarówno z hybrydą Lion`s City Hybrid, jak i gazowym Lion`s City CNG ? oba te modele produkowane są w naszym kraju. Oczywiście trzymamy kciuki za polskich producentów, aczkolwiek nie bardzo widać tutaj dla nich jakieś większe szanse. Termin składania ofert w tym zamówieniu upływa 8 stycznia, co oznacza, że wiele osób będzie miało pracowite święta? Poniżej prezentujemy ciekawy film pokazujący autobusowa politykę RATP:

Paryż walczy z dieslem

Najnowsza inwestycja RATP związana jest z wojną, jaką Paryż wypowiedział coraz większym zanieczyszczeniom powietrza. Rok temu świat obiegły informacje o zatrważających wskaźnikach jakości powietrza w Paryżu. Problem próbowano złagodzić wprowadzając darmową komunikację miejską i zakazując ruchu samochodowego zależnie od dnia tygodnia i numerów rejestracyjnych pojazdu. Jednak ta sytuacja nie była incydentem, dlatego władze miasta ogłosiły totalną walkę z największym trucicielem, czyli indywidualną motoryzacją.

7 grudnia 2014 mer Paryża, Anne Hidalgo, przedstawiła radykalną politykę miasta mającą na celu poprawę jakości powietrza. -?Cel jest prosty: chcę zakończyć erę Diesla w Paryżu do 2020? ? powiedziała Anne Hidalgo.

Pierwszym krokiem w osiągnięciu ambitnego celu ma być wyznaczenie stref ograniczenia ruchu, do których wstęp będą mieć jedynie mieszkańcy, samochody dostawcze, służby miejskie i komunikacja publiczna. Na początku strefy działać będą jedynie w weekendy, jednak ich obowiązywanie szybko może zostać rozszerzone o dni robocze. Wewnątrz nich powiększone zostaną przestrzenie dla pieszych, kosztem jezdni. Niektórymi drogami, m.in. Polami Elizejskimi, będą mogły poruszać się jedynie niskoemisyjne pojazdy. Na obszarze objęty wewnętrzną obwodnicą zakazany zostanie ruch tranzytowy pojazdów ciężarowych. Całość dopełniać będą inwestycje w rozwój transportu publicznego, wypożyczalni samochodów elektrycznych i systemu rowerowego. Do 2020 długość dróg dla rowerów zostanie podwojona, a nakłady na ten typ transportu wyniosą 100 mln euro.

Ograniczenia i zachęty

I to się już dzieje: na stołecznej autostradzie okrężnej ograniczono prędkość do 70 km/h (wcześniej było to 90 km/h). W 2016 roku wprowadzony zostanie zakaz wjazdu na teren miasta dla aut osobowych zarejestrowanych przed 1997 rokiem oraz pojazdów dostawczych starszych niż 16 lat. W latach 2017-2020 przewiduje się zakaz poruszania się po mieście samochodów z kolejnych grup ? w tym np. osobowych starszych niż z roku 2000. Po 2020 roku miałby obowiązywać zakaz używania samochodów z silnikami diesla.

W zamian paryżanie mogą liczyć na zwrot za bilet miesięczny na komunikację miejską oraz zniżki przy wypożyczaniu samochodów elektrycznych (system Auto?Lib). Do 400 euro zwrotu będą mogli dostać ci, którzy kupią sobie rower z osprzętem. Tańsze o 50% ma też być doładowywanie samochodów elektrycznych. Ci którzy kupić auto na gaz lub prąd otrzymają 15% zwrot inwestycji.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
RATP
Francja
CNG
hybryda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....