Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rampini z 12-metrowymi elektrobusami dla Wiednia

infobus
04.01.2018 07:14
0 Komentarzy

Wiener Linien robi kolejny krok w dziedzinie e-mobilności: po przetargu na dostawę łącznie siedmiu dużych autobusów elektrycznych, które wygrało Rampini z 12-metrowym modelem.

Do końca 2018 roku pierwszy e-bus będzie w Wiedniu już na ulicach. Nowe 12-metrowe elektrobusy będą używane na linii 4A. Dostawy zostaną zakończone w 2019 roku. Do tej pory na linii 4A można było spotkać autobusy napędzane klasycznie dieselem, a całkowicie zelektryfikowane były 2A i 3A.

Elektryczne Rampini na 2A i 3A

Od 2013 r. autobusy linii 2A i 3A obsługiwane są wyłącznie małymi, siedmiometrowymi autobusami elektrycznymi Rampini Ale. Teraz Wiener Linien powiększa swoją e-flotę o 12-metrowe standardowe autobusy, również od Rampini – z nowym modelem E120. Powinno to również dodatkowo promować rozwój e-mobilności w transporcie publicznym.

-„Wiedeń jest pionierem w eksploatacji autobusów elektrycznych od prawie pięciu lat, a rozbudowa floty e-busów bezemisyjnych ma pozytywny wpływ na środowisko i jakość życia w mieście.” – mówił Uilli Sima o nowych elektrobusach.

Już dziś prawie 85 procent wiedeńskich pasażerów transportu publicznego podróżuje w przyjaznych dla środowiska pojazdach elektrycznych (metro, tramwaj, autobus elektryczny). -„Nowy i większy autobus elektryczny to kolejny krok w kierunku większej elektromobilności w Wiedniu.” – dodawał Günter Steinbauer, dyrektor zarządzający Wiener Linien.

Pojazdy są ładowane przez pantograf na dachu autobusu, który jest wyjeżdża w górę i w dół na końcowym przystanku „Wittelsbachstraße” poprzez naciśnięcie przycisku. Innowacyjny system ładowania sprawdził się już w pierwszej generacji autobusów elektrycznych, a także wywołał międzynarodowe zamieszanie. Baterie zostaną naładowane w ciągu zaledwie sześciu minut.

-„Podobnie jak w poprzednim modelu, autobus będzie zasilany nie tylko energią elektryczną, ale energia uzyskana podczas hamowania, która zostanie ponownie naładowana, a spodziewamy się odzyskiwać nawet do 25 procent energii podczas hamowania.” – mówił dyrektor zarządzający Wiener Linien, Günter Steinbauer.

Ogrzewanie i klimatyzacja są obsługiwane również wyłącznie elektrycznie. To nadal ma rzadką wartość. Autobus może pomieścić 63 pasażerów i wózek inwalidzki lub wózek dziecięcy. Drzwi otwierane na zewnątrz zapewniają również więcej miejsca dla pasażerów wewnątrz pojazdu.

Na koniec kilka danych technicznych nowego Rampini E120, który z zewnątrz przypomina autobusy produkowane przez BredaMenariniBus:

Długość: 12100mm

Szerokość: 2550mm

Wysokość: 3393mm

Silnik: Siemens 1DB2016

Moc: 160kW

Zasięg: 120/150km

Prędkość maksymalna: 80km/h

Układ drzwi: 2 – 2 – 2

Szerokość drzwi: 1100mm

Ilość miejsc: 70 (dla WL – 63)

Ilość miejsc siedzących: 32 (dla WL – 28)

Komentarze