TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

269 nowych autobusów: Ebusco, Heuliez, VDL, Setra i Mercedes
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.12.2019 13:00:30
Qbuzz rusza z największą elektryczną flotą w Europie

29 listopada na drogi holenderskiej prowincji Groningen Drenthe wyjechały większość pojazdów z mega elektrycznej floty Qbuzz, które docelowo obejmie 164 elektryczne autobusy marek Ebusco, Heuliez i VDL. Plus 20 wodorowych pojazdów Van Hool. To aktualnie największa regionalna sieć elektrobusów w Holandii i w całej Europie.

Przypomnijmy - to zamówienie zostało podpisane w marcu br. i obejmowało zakup 164 szt. nowych autobusów elektrycznych dla prywatnej grupy transportowej Qbuzz, która z kolei wygrała przetarg na obsługę liniową w prowincji Groningen / Drenthe w Holandii. W skład zamówienia weszły następujące modele:

  • 45 szt. Citea SLFA-180 Electric;

  • 59 szt. Heuliez GX 437 Elec;

  • 60 szt. Ebusco 2.2 (to kolejny sukces dla tej marki - przypomnijmy: w Utrechcie jest 11 szt. Ebusco 2.1 + 20 szt. Ebusco 2.2, w Dordrecht - 37 szt. Ebusco 2.2., w Eisenach - 2 szt. i 4 szt. w Monachium)


Warto podkreślić, że jeszcze nie wszystkie pojazdy dotarły do floty Qbuzz. Wciąż brakuje kilkudziesięciu autobusów, a przewoźnik oczekuje się, że przybędą one za kilka tygodni. Dodajmy, że w ramach koncesyjnej floty ma znaleźć się także aż 20 autobusów wodorowych marki Van Hool.

Infrastrukturalne wyzwanie

Za ładowanie tych wszystkich autobusów jest odpowiedzialny holenderski Heliox, dla którego jest to - jak dotąd - największe takie wdrożenie za jednym razem. Infrastruktura ładująca obejmuje:

  • 23 nowe stacje szybkiego ładowania (300 i 450 kW) za pomocą pantografu,

  • 4 lokalizacje wolnego ładowania zajezdni w Groningen, Emmen i Assen ze standardem CCS.

W ramach kontraktu firma musiała m.in. zbudować stacje transformatorowe, pociągnąć okablowanie i postawić konstrukcje słupów ładujących.

Dodajmy, że wyzwaniem tutaj dla sieci ładującej był szeroki zakres komunikacji, która obejmuje nie tylko transport publiczny w mieście Groningen, ale również komunikację regionalną. Oznacza to, że autobusy jeżdżące na lokalnych trasach muszą doładowywać się na przystankach pośrednich.

Kolejna trudność to współpraca między trzema markami autobusów. Heliox zorganizował to tak, że autobusy Heuliez i VDL są ładowane przez pantograf, a Ebusco i VDL przez CCS.

Jak zapowiedział Qbuzz wraz z inauguracją tego projektu - emisja CO2 w transporcie publicznym zostanie docelowo zmniejszona o 90% w porównaniu z obecną koncesją.

Nie tylko elektrobusy

W nowej koncesji Groningen Drenthe będzie jeździło też 95 autobusów Mercedes-Benz i Setra, w tym:

  • 22 przegubowe autobusy Mercedes-Benz Citaro o długości 18 metrów

  • 24 autobusy typu Mercedes-Benz Citaro LE

  • 49 autobusów typu S419 UL.

Przegubowy Citaro G oferuje 52 miejsca siedzące i 104 miejsca stojące. Z kolei Citaro LE ma 40 miejsc siedzących i 60 miejsc stojących. Setry S419 mogą przewozić do 57 pasażerów - w tym modelu nie ma miejsc stojących, co wynika z faktu, że autobusy będą używane na trasach, na których kursują z prędkością 100 kilometrów na godzinę.

W zakresie wyposażenie mamy m.in. złącza USB, WiFi, monitoring, fotel kierowcy z ogrzewaniem i chłodzeniem. Setra ma również kamerę wsteczną i dwie kamery kątowe. Ponadto Setry i Mercedesy LE mają dwa ekrany informacyjne, a autobus przegubowy - trzy. Citaro są również wyposażone w ręcznie obsługiwaną rampę wjazdową na wózek inwalidzki i drzwi przesuwne. Wszystkie autobusy są wyposażone w tempomat.

Pierwsze nowe autobusy Setra już zostały dostarczane. Wszystkie pojazdy ruszą wraz z nową koncesją Qbuzz, czyli od połowy grudnia. Ponieważ przewoźnik jest odpowiedzialny za transport autobusowy ramach "starej" koncesji - część pojazdów już jeździ na liniach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
wodór
VDL
Ebusco
Heuliez
Holandia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....