TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PSPA z nowymi władzami
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 29.10.2014 22:23:43
PSPA z nowymi władzami
 W dniach 28-29 października w Pałacu Odrowążów w Chlewiskach odbyło się Zgromadzenie Ogólne Polskiego Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowych. Prezesem PSPA (na kolejne trzy lata) został ponownie Rafał Jańczuk, natomiast w zarządzie organizacji pojawiły się nowe osoby. Iwonę Masłowską zastąpiła Agnieszka Pastuszak, a dodatkowo do władz związku wszedł Paweł Czurczak z firmy Neobus, który tym samym, obok Janusza Kisiela i Ryszarda Wójcika, poszerzył liczbę członków zarządu do czterech osób. Można powiedzieć, że jest to doskonale wyważony układ sił, gdzie z jednej strony mamy przedstawicieli znanych na rynku firm turystycznych (Raf Trans i Pastuszak), zaś z drugiej –największych przewoźników liniowych (Sindbad i Trans-Service). Ponadto do zarządu weszli przedstawiciele nowego transportowego pokolenia (Agnieszka Pastuszak i Paweł Czurczak), którzy zdecydowanie odmłodzili władze stowarzyszenia. Wybór przedstawiciela firmy Neobus należy odbierać jako chęć położenia przez organizację większego nacisku na problematykę transportu krajowego. PSPA widząc dynamiczne zmiany na rynku połączeń międzymiastowych w Polsce chce zarówno objąć swoim zasiągiem działające tutaj firmy, jak i kreować zachodzące zmiany –przede wszystkim w zakresie prawodawstwa. To milowy krok w historii stowarzyszenia, który od samego początku, czyli od 1992 r., zajmowało się przede wszystkim transportem międzynarodowych, a jego pierwsza nazwa brzmiała „Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Pasażerskich Międzynarodowego Transportu Samochodowego.”Teraz PSPA chce także zabierać głos w sprawach krajowych. Zresztą w praktyce jest to już z powodzeniem realizowane, a o rosnącej tutaj pozycji PSPA świadczy m.in. fakt, że to właśnie Rafał Jańczuk był głównym adresatem pytań mediów ws. niedawnego masowego zatrzymania dowodów rejestracyjnych mazowieckim przewoźnikom. To pokazuje zarówno pokazuje kierunek rozwoju PSPA, jak i słabnącą pozycję dotychczasowych reprezentantów tego środowiska, czyli PIGTSiS i OZPTS. Warto także zaznaczyć, że we wszystkich ostatnich spotkaniach autokarowego stowarzyszenia uczestniczą przedstawiciele administracji państwowej. Na październiku zgromadzeniu w Chęcinach m.in. byli obecni: Łukasz Twardowski, zastępca dyrektora Departamentu Transportu Drogowego w MIR;Anna Brzezińska-Rybicka, dyrektor Biura Do Spraw Transportu Międzynarodowego w GITD;Alvin Gajadhur, rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Jerzy Kacak, zastępca Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego. Jak podkreślił Rafał Jańczuk, aktualna współpraca między rządową administracją a przewoźnikami wreszcie opiera się na partnerstwie i nigdy nie była tak dobra jak obecnie. Podczas Zgromadzenia swoje przysłowiowe 5 minut miały firmy kooperujące z autokarowymi przewoźnikami. Serią wystąpień rozpoczął Antonio Cavotta, prezes spółki EvoBus Polska –głównego sponsora spotkania. Przedstawił on sytuację na polskim rynku autobusów, zauważając, że praktycznie co drugi kupowany nowy autokar w naszym kraju należy do marki Mercedes-Benz lub Setra. Podkreślił także rolę PSPA dla polskich przewoźników, dzięki któremu mogą się oni wzajemnie wspomagać i dzielić doświadczaniem. Na zakończenie prezes Cavotta podkreślił, że cały czas głównym celem EvoBus Polska jest sukces krajowych przewoźników. Następnie Jerzy Fołda, dyrektor sprzedaży autobusów turystycznych Mercedes-Benz i Setra przedstawił szeroką gamę produktów jaką dysponuje EvoBus Polska, podkreślając jednoczenie, że w tym roku firma zanotowała rekordowa sprzedaż autobusów piętrowych marki Setra (10 szt.). Równolegle rośnie udział autokarów trzyosiowych, do których w przyszłym roku dołączy najnowszy i zarazem najdłuższy model w rodzinie Setra ComfortClass –S 519 HD. Podczas spotkania w Chlewiskach przewoźnicy mogli bezpośrednio zapoznać się z dwoma wystawionymi pojazdami –demonstracyjnym, dwuosiowym egzemplarzem Mercedes-Benz Tourismo 15 RHD Euro 6 i trzyosiowym autobusem Setra S 517 HD w barwach firmy Eska. Na zakończenie swojego wystąpienia Jerzy Fołda podkreślił, że koncern Daimler Buses wyprodukował do tej pory 3500 autobusów z silnikami Euro 6, co daje mu zdecydowaną pozycję lidera na europejskim rynku. Na ten sukces złożyły się nie tylko niższe zużycie paliwa najnowszych jednostek napędowych Mercedes-Benz, ale także tańsza eksploatacja pojazdów w cały cyklu życia produktu –m.in. dzięki wydłużonym okresom obsługowym do 120 tyś. km. Ponadto swoje prezentacje wygłosili: - Jacek Mendera z firmy Transpass przedstawił ofertę w zakresie rozliczeń opłat za myto i zwrotu podatku obrotowego w usługach paliwowych. Aktualnie spółka posiada 15 biur w całej Europie, tym cztery w Polsce. Wyraźne poruszenie wśród przewoźników wywołała informacja o możliwości ubiegania się o zwrot akcyzy w takich krajach jak Belgia, Francja, Włochy, Hiszpania, Słowenia i Węgry. Jak podkreślił jednak Jacek Mendera –sukces takiego postepowania zależy od formy zapisu wykonywanej działalności zapisanej w firmowej dokumentacji i jest to indywidualnie rozpatrywane przez odpowiednie urzędy. Szczegóły oferty Transpass tutaj - Tomasz Mroskowiak z firmy Szyby Autobusowe przedstawił dynamiczny rozwój spółki, która działa na rynku motoryzacyjnym od 2000 r. i obecnie posiada swoje oddziały w Polsce, Czechach i na Ukrainie. Aktualnie firma posiada w swojej ofercie ponad 1200 szyb autobusowych do około 100 modeli autobusów. Serwis jest w wykonywany na terenie całej Europy, opierając się na centralnym magazynie w Krakowie. Oferowane szyby to najczęściej produkty renomowanych marek jak Pilkington czy Finnlamex. Najnowsza propozycja Szyb Autobusowych to ubezpieczenie szyb czołowych, które pokrywa wartość szyby oraz materiałów i elementów niezbędnych do jej zamontowania. Roczna stawka ubezpieczenia to 20% wartości szyby. Warto tutaj podać, że przykładowy koszt szyby czołowej do autokaru typu VDL Futura wynosi ok. 5 tyś. zł, czyli gra jest najbardziej warta świeczki. Aktualnie z usług firmy korzystają tak znani przewoźnicy autokarowi jak: Polonus, Wist, Sindbad, Jordan, Raf Trans i Pastuszak. Dalsze informacje tutaj- Dawid Charkiewicz z firmy SociétéGénérale w skrócie opisał działalność tej jednej z największych i najstarszych instytucji finansowych na świecie. Jak podkreślił rok 2014 jest dla SG rokiem szczególnym –firma obchodzi jubileusz 150 lat rozpoczęcia działalności. Założony w 1864 roku bank SociétéGénérale jest obecnie jedną z największych instytucji finansowych w Europie działających na skalę międzynarodową. Grupa SociétéGénérale prowadzi działalność w Polsce od 1976 roku. Zatrudnia ponad 3 000 pracowników w segmencie bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej (SG CIB), bankowości detalicznej (Eurobank) i usług leasingowych (ALD Automotive i SG Equipment Leasing). I właśnie ta ostania spółka m.in. zajmuje się finansowaniem zakupów autobusów. W zeszłym roku firma wyleasingowała 35 nowych autokarów, co dało jej znaczący udział w tym segmencie ryku. Dalsze informacje tutaj- Aleksandra Nadolski z kancelarii prawniczej Dr.Koerner przedstawiła najnowsze zmiany w zakresie europejskich przepisów dt. VAT. Spółka specjalizuje się w doradztwie i obsłudze firm branży turystycznej i przewozowej, wspomagając je w wypełnieniu ich obowiązków podatkowych w krajach Unii Europejskiej. Najnowsze zmiany to obowiązkowa rejestracja podatkowa w Danii, Słowenii, a także w Chorwacji, która od lipca  została członkiem Unii Europejskiej. Kolejna nowość to zbliżające się wprowadzenie opłat za niemieckie autostrady. Decyzja ta jest jeszcze konsultowana i nie wiadomo, czy obejmie także autobusy. Bliższe informacje prawne można znaleźć na stronie kancelarii tutaj - Andrzej Hendrykowski i Rafał Świstuń z firmy Petrol Energy przedstawili dodatek do oleju napędowego ED+, który zmniejsza zjawisko powstawania sadzy powodując zwiększenie czasu poprawnej eksploatacji silnika. Specjalny płyn wydłuża okres pracy filtrów cząstek stałych DPF, a przede wszystkim zapewnia mniejsze zużycie paliwa. Tego typu dodatki mogą niebawem stać się niezbędne dla poprawnej pracy silników –szczególnie tych z najnowszą normą Euro 6 –wobec coraz większego udziału biokomponentów w paliwie. Aktualnie wynosi on 7,1%, a od 2018 r. ma wzrosnąć do poziomu 8,5%. Biopaliwo przyczynia się one do podwyższenia temperatury procesu spalania paliwa w silniku oraz przyśpiesza proces starzenia się elementów gumowych i plastikowych. Mają też negatywny wpływ na zużycie paliwa, stąd też na rynku pojawia się coraz więcej dodatków polepszające paliwo. Jednym nich jest ED+, który można wcześniej przetestować i sprawdzić jego działania w praktyce, a także skorzystać z programu lojalnościowego Drive &Save. Szczegóły tutaj- Bartłomiej Senko poinformował o ostatnich nowościach produktowych firmy NordGlass. W tym roku dzięki uruchomieniu dodatkowego pieca w zakładzie w Słupsku spółka wprowadziła do swojej oferty przednie szyby do najnowszych autokarów, takich jak Mercedes-Benz Tourismo, Setra ComfortClass, MAN Lion`s Coach czy Irizar Century. Firma stała się także rekomendowanym autoryzowanym serwisem VDL. Kolejna nowość w ofercie NordGlass to ubezpieczenia szyb autobusowych –niezależne od AC. Aktualnie oferowane są tutaj dwa rodzaje składek w zależności od kosztu szyby przedniej –przy wartości szyby do 5 tyś. zł składka wynosi 1000 zł rocznie, natomiast w przedziale 5 tyś -10 tyś –1500 zł rocznie. Z autobusowych nowinek dodajmy, że charakterystyczną przednia szybą do Nowego Urbino wyprodukowała właśnie firma NordGlass. To olbrzymia płaszczyzna i to tego wykonana w nietypowym kształcie. Można uznać to za kwintesencję umiejętności polskiego producenta i jednocześnie lidera na rynku wymiany i naprawy szyb samochodowych w naszym kraju. Dalsze informacje o NordGlass TUTAJ / tutaj
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PSPA

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....