TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Przewoźnicy prywatni na liniach KZK GOP - PUP Czeladź
Paweł Piech - Opublikowano: 09.12.2008 12:45:43 5 komentarzy
Przewoźnicy prywatni na liniach KZK GOP - PUP Czeladź

Po przedstawieniu taboru PKM Sosnowiec pozostajemy dalej w Zagłębiu gdzie mieści się siedziba jednego z największych prywatnych operatorów na liniach KZK GOP - Przedsiębiorstwa Usług Pasażerskich, Jerzy Sebzda oraz Sed-Baz Sp. z o.o.

Z racji braku oficjalnych źródeł powstanie firmy można datować na 1993 rok - najstarsze autobusy są u przewoźnika właśnie od tego roku. Przedsiębiorstwo posiada jedną zajezdnię przy ulicy Wiosennej 35 w Czeladzi. Logo PUP Czeladź jest wspólne dla dwóch firm - Przedsiębiorstwa Usług Pasażerskich - działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o wpis na nazwisko Jerzy Sebzda oraz Sed-Baz Sp. z o.o. Początkowo tabor przewoźnika stanowiły głównie autobusy używane, sprowadzone z różnych stron Polski , przeważnie Ikarusy oraz Jelcze, wycofywane z przedsiębiorstw państwowych, często po remontach kapitalnych.

Obecnie PUP Czeladź eksploatuje 77 autobusów na 15 liniach KZK GOP: 22, 25, 140, 154, 600, 634, 637, 663, 664, 665, 672, 809, 813, 814, 900. Sytuacja taborowa, dzięki dużemu importowi używanych autobusów z UE oraz zakupom nowych, jest przyzwoita. Średnia ich wieku nie przekracza 15 lat a udział niskiej podłogi jest na poziomie 47 % co jest raczej dobrym wynikiem wśród śląskich przewoźników.

W roku 1995 przewoźnik nabył pierwsze fabrycznie nowe autobusy - dwa Jelcze 120M, a następne zakupy nastąpiły dwa lata później. Wtedy do przedsiębiorstwa trafił Jelcz 120MM/1 oraz pierwszy w firmie niskopodłogowy autobus Jelcz M121M. Kolejny rok przyniósł zakup trzech nowych Volvo B10BLE. W latach 1999 –2001 tabor powiększył się o trzy Jelcze 120MM/2 oraz MAN-a NL222, w kolejnym roku dostarczono jeszcze MAN-a NL223 oraz po testowy egzemplarz Solarisa Urbino 12. Wygrany w 2006 roku przetarg na autobusową obsługę linii 25 zastępującej tramwaj do Wojkowic, wymusił zakup nowych autobusów. Wybór padł na trzy Jelcze M121I.

 

Oczywiście cały czas kupowano autobusy używane, do czasu wstąpienia polski do Unii Europejskiej były to wyłącznie Jelcze M11 oraz Ikarusy, zarówno w wersji krótkie, jak i przegubowej - najczęściej z MPK Kraków, MPK Wałbrzych oraz PKS Racibórz. Jednak już w 2004 roku zakupiono MAN-a NL202 oraz pierwszego na liniach KZK GOP niskopodłogowego, przegubowego MAN-a NG272 z CVAG Chemnitz. Rok później dołączył do nich jeszcze jeden przegubowy MAN oraz trzy NL202. Zakupiono także 10 MAN-ów NL262 z BVG Berlin. Rok 2006 to zakup czterech krótkich MAN-ów NM1x2 z PKS Bydgoszcz oraz trzech Ikarusów 280.26 z PPKS Nowy Dwór Mazowiecki. W 2007 roku zakupiono tylko dwa przegubowe Volvo B10LA z nadwoziem Arna z AS Oslo oraz jednego DAB-a 15-1200C mk.I z Connex Danmark. Tegoroczne zakupy to, oprócz jednego przegubowego MAN-a NG312 z DSW Dortmund oraz po testowego BMC Procity 250 SLF, którego można było obserwować w wielu miastach oraz na targach w Kielcach, zakup także dość specyficznych autobusów napędzanych gazem LPG - DAF SB220 LPG z nadwoziem Berkhof sprowadzonych z Dani, a wcześniej jeżdżących w Holandii. Również w tym roku przedsiębiorstwo wzbogaciło się o pięć używanych Ikarusów 280 (cztery 280.70B oraz jednego 280.70E) z MZK Bydgoszcz.

Aktualnie przewoźnik posiada 77 autobusów, większa część to pojazdy solo - łącznie 58 egzemplarzy, najwięcej marki MAN Seri NL2x2, NM1x2 oraz jeden NL223, następnie Jelcz z modelami M11, M120 i M121, oraz Ikarus 260. Uzupełniają je również wcześniej wspomniane trzy Volvo, Solaris Urbino 12, Dab, Daf oraz BMC. 

 

Autobusów przegubowych jest 19, najwięcej Ikarusów 280 w różnych odmianach oraz wieku po remontach kapitalnych, trzy Many NG i dwa Volvo B10LA Arna.

Lp.

Marka i Model                              

Rocznik      

Ilość

Niska podłoga

Uwagi

1

BMC Procity 250 SLF

2006

1

Tak

Autobus testowy zakupiony w 2008

2

DAF SB220 LPG Berkhof

2000

2

Tak

Napędzamy gazem LPG z Connex Glostrup (Dania), BBA Connex (Holandia) w 2008

3

DAB 15-1200C mk.I

1993

1

Tak

Z Connex Danmark w 2007

4

Ikarus 260.04

1983-1988

11

Nie

Dwa z MPK Wałbrzych w 2004

5

Ikarus 260.43

1988

1

Nie

 

6

Ikarus 280.02

1980-1986

3

Nie

  

7

Ikarus 280.26

1982-1989

5

Nie

3 z PPKS Nowy Dwór Mazowiecki w 2006, 2 MPK Kraków w 1995,1996

8

Ikarus 280.53

1987

1

Nie

Z PKS Racibórz w 1994

9

Ikarus 280.70B

1994

4

Nie

Z MZK Bydgoszcz w 2008

10

Ikarus 280.70E

1995

1

Nie

Z MZK Bydgoszcz w 2008

11

Jelcz 120M

1994-1995

3

Nie

Jeden z MPK Włocławek w 2004

12

Jelcz 120MM/1

1997

1

Nie

 

13

Jelcz 120MM/2

1999-2001

3

Nie

 

14

Jelcz M11

1987-1988

7

Nie

3 z MPK Wałbrzych w 2004, 2006, Jeden PKS Racibórz, 3 z MPK Kraków w 1995

15

Jelcz M121M

1997

1

Tak

  

16

Jelcz M121I

2006

3

Tak

  

17

MAN NG272

1992

2

Tak

Z CVAG Chemnitz w 2004 i 2005

18

MAN NG312

1993

1

Tak

Z DSW Dortmund w 2008

19

MAN NL202

1993-1994

4

Tak

Jeden z SNG Suhl/Zella-Mehlis w 2004, 2 Schmetterling Reisen Geschwand oraz jeden z RSAG Rostock w 2005

20

MAN NL222

2001

1

Tak

 

21

MAN NL262

1997

10

Tak

Z BVG Berlin w 2005 i 2006

22

MAN NL223

2002

1

Tak

 

23

MAN NM192

1994

2

Tak

Z PKS Bydgoszcz w 2006

24

MAN NM152

1993-1994

2

Tak

Z PKS Bydgoszcz w 2006

25

Solaris Urbino 12

2002

1

Tak

Autobus testowy  zakupiony w 2006

26

Volvo B10BLE

1998

3

Tak

  

27

Volvo B10LA Arna

1996

2

Tak

Z AS Oslo w 2007

 

Jak na śląskie warunki przewoźnik posiada dosyć dobry tabor o zadowalającym stanie technicznym, choć ostatnimi czasy jego jakość nieznacznie spadła. Dlatego aby polepszyć sytuacje trzeba zaprzestać kupowania Ikarusów i skupić się na sprowadzeniu większej ilości jednorodnych używanych pojazdów w wieku do 10 lat, produkcji zachodniej. Uzupełnieniem tego trendu byłby zakup kilku nowych pojazdów rocznie. Wówczas w przeciągu 10 lat będzie można mówić o diametralnej poprawie jakości świadczonych usług.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PUP Czeladź
KZK GOP
Sed-Baz
BMC
Man
Jelcz
DAF
Dab
Solaris
Ikarus
  • co za syf – 11.12.2008

    Czytał to w ogóle ktoś? Recenzował? "zagłębie", "polska"? A może o Wolskę chodziło?

  • syf malaria – 14.12.2008

    Pytanie do autora Czy Pan widział "śląskie autobusy"? Poza PKMem Sosnowiec, Gliwice oraz ostatecznie PKMem Katowice reszta pseudoprzewoźników to jest katastrofa. I jeszcze Pana stwierdzenie cyt. „Jak na śląskie warunki przewoźnik posiada dosyć dobry tabor o zadowalającym stanie technicznym”. Nie życzę Panu by musiał Pan korzystać z usług takich „przewoźników” jak np. Sebzda czy Zagozda. Pozdrawiam

  • Richard – 14.12.2008

    Kreatywność w narodzie umiera. Ja rozumiem, że w filmie "Robin Hood faceci w rajtuzach" pewna czarownica zmieniła nazwisko ze "Sracz" na "Latryna" bo ponoć lepiej brzmi, choć de facto znaczy to samo ;) Zastanawia mnie tylko, czy moi przedmówcy naprawdę podpisują się zawsze w taki sposób? No a tak może dla podniesienia powagi zmienić słowo "syf" na "dziadostwo" żeby tak jakoś poważniej brzmiało ;)

  • francuski łącznik – 10.03.2009

    do Pana Syf Malaria PKm sosnowiec nie jest najlepszym przewoźnikiem. zamiast kupować autobusy przegubowe SU18 kupili SU15. sześć sztuk. wszystkie Pkm-y kupują już SU18. Najlepszymi pkm-ami są PKM Gliwice i Tychy. sosnowiec to smród brud i ubóstwo, jakby nie UE nie mieli by czym jeździć.

  • franc – 06.10.2009

    ale zato tapicerka w pup jest elegancka

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....