Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg PKS Białystok z nowym terminem

infobus
27.11.2015 08:35
0 Komentarzy

PKS Białystok już po raz trzeci przesunął termin składaniaofert w przetargu na zakup fabrycznie nowych autobusów. Tym razem terminotwarcia ofert wyznaczony został na 17 grudnia. Przy okazji spore zamianyzaszły w zapisach SIWZ.

Przypomnijmy, iż PKS Białystok chce kupić w formie leasinguoperacyjnego fabrycznie nowe autobusy. Były już dwa postępowania przetargowe,ale nie było ofert. Obecnie trwa trzecie, z tym, że już trzykrotnie zmienianozapisy SIWZ i przez to wydłużano czas na przygotowanie ofert. I tu mamypierwszą zasadniczą zmianę. Dotychczas PKS Białystok chciał kupić 45 fabrycznienowych autobusów, w tym 30 autobusów zabierających na pokład co najmniej 30pasażerów na miejscach siedzących i 15 autobusów zabierających na pokład conajmniej 40 pasażerów na miejscach siedzących.

Obecnie przewoźnik chce kupić 30autobusów, w tym 10 z co najmniej 30-ma miejscami siedzącymi i 20 posiadającychco najmniej 40 miejsc siedzących. Jest to istotna zmiana, gdyż wcześniej PKS chciałkupić więcej małych autobusów. Teraz woli kupić mniej, ale za to z większąliczbą miejsc siedzących.

Drugą zmianą jest oczywiście termin realizacji zamówienia,który został określony na dzień 26 czerwca 2016 roku, kiedy to ostatni autobusma trafić do zajezdni. Tutaj także zmieniono formułę, gdyż w poprzednichzapisach określano termin dostawy pierwszej transzy autobusów, który wynosił 90 dni. Obecnie tego warunku już niema.

Ostatnią zmianą są kryteria oceny. Obecnie cena stanowi wagę90% (poprzednio 80%), pozostałe 10% stanowi spełnienie fakultatywnych zapisów umowy leasingowej ? 10%. Zrezygnowanoz oceny kosztów obligatoryjnych eksploatacji autobusu, jak np. cena przeglądu.

Oferowane autobusy mają mieć m.in.

  • długość ? od 7 do 12 metrów,

  • szerokość ? od 2 do2,55 metra,

  • wysokość ? 2,9 ? 3,65 m.

  • klimatyzację przestrzeni pasażerskiej,

  • wszystkie systemy bezpieczeństwa,

  • wyświetlacze kierunku jazdy (nowość w PKS, gdyż takieurządzenia były kupowane oddzielnie),

  • uchylne fotele

  • sprzęt audio-video

Jakie autobusy wchodzą w grę?

Wydaje się, iż PKS Białystok może otrzymać propozycję zakupuautobusów 3 producentów:

  • Autosana z modelem A0808T Gemini (ten typ autobusu byłproponowany w przetargu na zakup podobnych autobusów w liczbie 5 sztuk w roku2013, wtedy wygrało WOWO Białystok z modelem Isuzu Tutquise) może z modelemLider lub Eurolider

  • Isuzu Turquise ? autobus eksploatowany przez firmę od 2013roku,

  • Kapena Moveo.

Być może skusi się także na ofertę czeskiego SOR-a.

Jak najszybsza odnowa

Generalnie PKS Białystok bardzo chce jak najszybciej pozyskaćnowy tabor, gdyż obecnie posiadany w większości nadaje się na złom.Podstawowymi autobusami są Autosany H9-21, które lata swojej świetności mają zasobą. Część z nich jest po odbudowie w Sanoku, Reszta nie spełnia już żadnychwarunków eksploatacyjnych. Przewoźnik systematycznie się ich pozbywa. Jednakbrak nowych autobusów zmusza PKS do likwidacji kursów. Od września z siatkipołączeń zniknęło 70 kursów, w tym wszystkie do tak znanej miejscowości, jakąjest Tykocin. Kto ostatecznie przystąpi do przetargu przekonamy się 17 grudnia.

Komentarze