Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przemyśl ma już 2 Autosany SanCity 12LF

infobus
05.10.2018 14:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Przemyśl odebrało wczoraj, 4 października dwa nowe autobusy Autosan SanCity 12LF. Kolejne dotrą na bazę przemyskiego Miejskiego Zakładu Komunikacji w najbliższych tygodniach. style=”text-align: justify;”>Przypomnijmy, że przemyski magistrat zamówił u sanockiego producenta łącznie 15 autobusów z rodziny SanCity 12LF w połowie listopada 2017 roku. Pierwsza umowa opiewająca na 11 496 810 PLN brutto zakładała dostawę 13 autobusów z silnikami diesla Euro 6. Dało to cenę za jednego spalinowego SanCity 12LF w wysokości 719 000 PLN netto. Dodatkowo miasto postawiło na gaz. Dwa SanCity 12LF CNG będą kosztowały Przemyśl 2 383 740 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową w wysokości 969 000 PLN netto. style=”text-align: justify;”>Z pewnym poślizgiem rozpoczęły się dostawy Autosanów. Wczoraj miasto odebrało dwa spalinowe SanCity 12LF. To w pełni niskopodłogowe pojazdy, które pozwalają na bezproblemowe wjechanie do nich pasażerów poruszających się na wózku inwalidzkim. Dla nich również przewidziano specjalne, wygodne miejsce w autobusie. Z myślą o pasażerach niedowidzących oraz niewidomych, w newralgicznych miejscach pojazdu są umieszczone specjalne piktogramy. Wejście na pokład tych autobusów jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. style=”text-align: justify;”>Każdy z nowych „bocianów” pomieści nawet 95 pasażerów, w tym 28 na fotelach Ster NewCity. 8 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Autosany są wyposażone w klimatyzację, co powinno poprawić komfort podróży, szczególnie w okresie letnim i zimowym. Przestrzeń pasażerska jest chłodzona za pomocą agregatu Spheros Aerosphere o mocy 25 kW. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych, wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. style=”text-align: justify;”>Ponadto wyposażenie autobusów służyć będzie poprawie bezpieczeństwa pasażerów, gdyż w każdym jest zamontowany system monitoringu wizyjnego. Pasażerowie poruszający się po Przemyślu mieście nowymi Autosanami będą mogli podładować swojego smartfona dzięki zainstalowanym 4 ładowarkom. System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G. Są więc zewnętrzne tablice diodowe, wewnętrzny monitor LED typu ETL416120, system GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością steruje autokomputer SRG5000P. style=”text-align: justify;”>Pora zajrzeć w serce „bocianów”. Jest nim silnik Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to najprawdopodobniej zależna typu RL82A. Jako napędową wykorzystano wolny portalowy most AV133/80. style=”text-align: justify;”>Nie tylko nowe Autosany style=”text-align: justify;”>Poza pozyskanie autobusów z sanockiej fabryki, dokonano również zakupu nowej elektroniki do już posiadanych przez przemyskie MZK pojazdów. Urządzenia dostarczy i zainstaluje mielecka firma R&G. Koszt tych prac to 2 194 320 PLN brutto. Doposażenie obejmuje montaż systemu informacji pasażerskiej, kasowników i systemu monitoringu wizyjnego. Takie komplety trafią do 12 Otokarów Vectio 250LE, dwóch Solarisów Urbino 10, jednego Urbino 12 CNG, sześciu Jelcz PR 110 i czterech 120M. Dodatkowo R&G dostarczy i zamontuje system zliczania pasażerów w dwóch wybranych autobusach oraz system oprogramowaniem dyspozytorskim i wyposażeniem dodatkowym. „

Komentarze