TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Przegubowe Solarisy z Mobilisu jeszcze pojeżdżą po Warszawie?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.09.2018 16:00:34
fot. Domas, phototrans.pl

Przeciąga się stołeczny przetarg na obsługę linii autobusowych 50 pojazdami przegubowymi. Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego nie chciał czekać na rozwój wypadków i postanowił poszukać zastępstwa. Wygląda na to, że Solarisy Urbino 18 Mobilisu jeszcze trochę pojeżdżą po stołecznych ulicach.

"Przedmiotowe postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki uzasadnione jest okolicznościami, określonymi w art. 67 ust. 1 pkt 3 cyt. ustawy – nastąpiła wyjątkowa sytuacja, niewynikająca z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć i jednocześnie wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia." - czytamy ogłoszeniu ex ante, które pojawiło się dziś na TED.

W związku z przedłużającym się postępowaniem przetargowym ZTM (nr 7/2018) konieczne jest podjęcie ze strony ZTM działań mających zapewnić pasażerom odpowiednią obsługę przewozową.

Wspomniany przetarg nr 7/2018 został ogłoszony 26 stycznia br. Otwarcie ofert nastąpiło natomiast 13 marca br. Zamawiający przeprowadził następnie wnikliwą analizę ofert, której wynikiem był wybór najkorzystniejszej oferty dokonany w dniu 24 kwietnia br. Wybór ten został zaskarżony przez jednego z oferentów, jednakże KIO oddaliła jego zarzuty, co otworzyło drogę do rozpoczęcia procedury zmierzającej do podpisania umowy.

W jej toku ZTM doszedł do wniosku, iż został wprowadzony w błąd przez wykonawcę, którego oferta uznana została za najkorzystniejszą, co poskutkowało wykluczeniem go z postępowania. Arriva wniosła następnie odwołanie do KIO, którego rozpatrzenie ze względu na okres urlopowy w KIO, zostało obecnie odroczone do 10 września 2018 r. Powyższe powoduje, że w chwili obecnej stołeczni urzędnicy nie mogą zawrzeć umowy i tym samym zapewnić uzupełnienia oferty przewozowej w związku z kończącą się dnia 30 listopada br. umową na świadczenie usług przewozowych przy użyciu 50 autobusów o długości 18 m. Co więcej, należy wziąć pod uwagę, że szacunkowy okres wyprodukowania oraz dopuszczenia do ruchu dla nowych autobusów wynosi nawet do 30 tygodni.

Okoliczności te uzasadniają udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki do czasu wdrożenia (wprowadzenia do ruchu autobusów) umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego 7/2018.

Mając na uwadze powyższe, jak również kończącą się dnia 30 listopada br. umowę (która obecnie zapewnia świadczenie usług przy użyciu 50 autobusów o długości 18 metrów), Zamawiający zobowiązany jest zapewnić odpowiednią liczbę wozów do ruchu pozwalających na utrzymanie obecnie oferowanej dostępności autobusów.

Zamawiający zamierza udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki wykonawcy (50 pojazdów o długości 18 metrów) na okres od 1.12.2018 r. do 30.6.2019 r.

Skierowanie do obsługi m.st. Warszawy 50 autobusów przewidzianych niniejszym postępowaniem pozwoli na zbilansowanie liczby taboru w układzie komunikacyjnym, zarówno w zakresie obecnej siatki połączeń, jak i ewentualnych dodatkowych potrzeb przewozowych wynikających z analiz własnych, zgłaszanych postulatów i możliwości przewozowych innych operatorów.

Jak już informowaliśmy dla zapewnienia prawidłowej obsługi komunikacyjnej niezbędne jest co najmniej zachowanie dotychczasowej liczby autobusów, a jeszcze bardziej pożądane jest jej zwiększenie. Wielokrotnie przeprowadzane pomiary wykazują bowiem nadmiernie wysokie napełnienia autobusów (a nawet przypadki niezabieralności części pasażerów) wielu linii w różnych częściach miasta w godzinach szczytu, zwłaszcza porannego. Jest to związane z ciągle postępującą rozbudową nowych osiedli mieszkaniowych, w ślad za czym w ostatnich latach nie szło zwiększanie liczby taboru będącego w dyspozycji ZTM.

Poprawa standardu napełnienia autobusów jest nie tylko pilnie oczekiwana przez pasażerów (na co wskazują liczne napływające do ZTM wnioski w tej sprawie), ale jest także wskazana jako istotny do osiągnięcia cel w uchwalonej przez Radę Warszawy i obecnie obowiązującej Polityce Transportowej dla Miasta Stołecznego Warszawy. Zachowanie co najmniej dotychczasowej liczby autobusów jest również niezbędne z uwagi na przedłużające się wyłączenie ruchu tramwajowego na Służewcu oraz opóźnienie zakończenia remontu linii kolejowej nr 447.

Tym samym 54 Solarisy Urbino 18 Mobilisu jeszcze pojeżdżą trochę po Warszwie. ZTM szacuje, że w okresie od 1 grudnia 2018 r. do końca czerwca 2019 r. wykonają pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 2 477 000 wzkm (+- 5%). Pozostaje więc czekać na efekt tych negocjacji. Jedno jest pewne- komunikacja zastępcza do tanich nie należy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
ZTM Warszawa
Mobilis
Solaris
  • Paweł Czyżniewski – 28.09.2018

    Kasia, pojeździsz jeszcze? 😎

  • Mikołaj Michalski – 28.09.2018

    Informacje tutaj zamieszczone są już nieaktualne. Po pierwsze: odwołanie Arrivy zostało już rozpatrzone przez KIO - na jej korzyść; Po drugie: wyłączenie ruchu tramwajowego na Służewcu już się zakończyło; Po trzecie: remont linii kolejowej 447 również się zakończył, przynajmniej w swej zasadniczej części (pociągi już jeżdżą). Okres przedłużenia umowy z Mobilisem wskazuje na to, że w najbliższym czasie jeszcze umowy nie podpiszą. Zakładając pół roku na produkcję autobusów (wynikało to z warunków przetargowych), wychodzi na to, że umowę zamierzają podpisać dopiero pod koniec bieżącego roku kalendarzowego. :(

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....