TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Prywatni też kupują elektryczne Solarisy. Mali i duzi
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.09.2019 17:00:19
Prywatni też kupują elektryczne Solarisy. Mali i duzi

Solaris otrzymał z Niemiec zamówienie na kolejne autobusy elektryczne. Na uwagę zasługuje fakt, że trzy Urbino 12 electric zakupił prywatny przewoźnik - firma Josef Ettenhuber GmbH. To obok zakupów niemieckiego oddziału Transdev, pierwsi prywatni niemieccy przewoźnicy, którzy zdecydowali się na elektrobusy made in Poland.

Josef Ettenhuber GmbH, prywatny przewoźnik autobusowy z Bawarii, to wieloletni klient Solarisa, który jako pierwszy zakupił Urbino czwartej generacji. W sumie we flocie tej firmy jeżdżą już 84 autobusy Urbino, od teraz także te z napędem elektrycznym.

Od 2004 r.

W roku 2004 do miejscowości Glonn pod Monachium, Solaris dostarczył 6 autobusów Urbino 12. Było to pierwsze zamówienie firmy Josef Ettenhuber GmbH u polskiego producenta. Na przestrzeni kilkunastu lat zaowocowało ono kolejnymi kontraktami na autobusy hybrydowe, z napędem konwencjonalnym, a ostatnio również elektryczne. Do Bawarii trafiają bowiem właśnie trzy Urbino 12 electric. Dzięki zamówieniu realizowanemu przez Solaris, klient ten będzie pierwszym prywatnym przewoźnikiem w Niemczech użytkującym autobusy elektryczne marki Solaris.

-"Współpraca z firmą Josef Ettenhuber GmbH jest dla nas bardzo ważna i często podajemy ją jako przykład wieloletniej kooperacji Solarisa z prywatnym przewoźnikiem. Cieszę się bardzo, że w Bawarii jeżdżą autobusy z naszym logo i jestem przekonany, że nowe pojazdy, które są przyjazne środowisku i posiadają liczne udogodnienia dla pasażerów, będą atrakcyjną alternatywą dla samochodów również w tym regionie Europy" - powiedział Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A. odpowiedzialnym za obszar Sprzedaży, Marketingu i After Sales.

Wszystkie trzy zamówione pojazdy elektryczne będą wyposażone w baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh, których ładowanie odbywać się będzie poprzez złącze plug-in. Ładowarkę będzie można podłączyć zarówno według standardu producenta do gniazda zamontowanego nad pierwszym, prawym nadkolem oraz – na specjalne życzenie niemieckiego przewoźnika – również po prawej stronie z tyłu pojazdu. Napęd autobusów zapewniony będzie dzięki osi elektrycznej ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.

Nie tylko elektryki

Oprócz autobusów elektrycznych, Josef Ettenhuber GmbH powiększy swoją flotę również o kolejne Urbino 12 z silnikiem diesla. Tym razem będzie to 25 sztuk pojazdów, wyposażonych w silniki spełniające rygorystyczne europejskie normy Euro 6. Autobusy wyposażone są m.in. w 32 miejsca siedzące oraz dodatkowe 6 składanych, , klimatyzację, system informacji pasażerskiej, WiFi dostęp do Internetu przez Wi-Fi, czy gniazda USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie podróży.

Aby zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo pasażerów w trakcie jazdy, zarówno autobusy elektryczne, jak i te z napędem konwencjonalnym wyprodukowane dla bawarskiego klienta, będą wyposażone w system prewencji kolizyjnej – Mobileye 630 – który ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi m.in. o nieplanowanym i niekontrolowanym zjechaniu pojazdu z pasa ruchu czy o zbyt szybkim zbliżaniu się do przeszkody.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
Solaris
Niemcy
  • Krzysztof Rubik – 08.09.2019

    Tak, ale trzeba pamiętać że potem taki przewoźnik ma inną stawkę na ten rodzaj napędu.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....