Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Projekty transportowe Lublina. Krystalizuje się harmonogram

infobus
15.07.2016 12:00
0 Komentarzy

132 ekologiczne pojazdy dla komunikacji miejskiejchce kupić Lublin. Na rozwój ekologicznego transportu publicznego samorządpozyska dotacje unijne. Znany jest już zarys harmonogramu realizacjilubelskiego projektu.

Przybędzie trolejbusów. Ma zostać zakupionych 55sztuk takich pojazdów zarówno w wariancie maxi jak i w wersji przegubowej.Miasto chce rozbudowywać ich sieć. – „Lublinod lat stawia na transport publiczny, w szczególności na ekologicznetrolejbusy. Sukcesywnie rozbudowujemy sieć trakcji obejmując komunikacjątrolejbusową kolejne dzielnice” – mówił Krzysztof Żuk, prezydentLublina dziennikarzom Rzeczypospolitej.

Miasto nad Bystrzycą jest jednym z czterech w Polsce,obok Gdyni, Sopotu i Tychów, gdzie jeżdżą trolejbusy. Do tej pory powstało27 km nowej trakcji, kupiono 70 trolejbusów, w tym 12 przegubowych,zbudowano także nową zajezdnię. Miasto kupiło też 100 nowych autobusów. Wszystkokosztowało 463 mln zł, z czego zdecydowana większość pochodziła ze wsparciaunijnego w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej.

? „Trakcjatrolejbusowa po rozbudowie liczy ponad 60 km długości” ? powiedziałaJustyna Góźdź, rzecznik prasowy lubelskiego Zarządzu Transportu Miejskiego.

Obecnie tabor trolejbusowy komunikacji miejskiej wLublinie to 109 pojazdów. W tej grupie jest 12 trolejbusów przegubowych,a łącznie 70 posiada dodatkowy napęd. 20 w postaci silnikaspalinowego, a 50 baterie. Przewożą one ok. jednej czwartej lubelskichpasażerów komunikacji miejskiej. Władze Lublina chcą nadal rozwijać komunikacjęprzyjazną środowisku.

? „Dziękiśrodkom unijnym możliwe będzie finansowanie form transportu niskoemisyjnego, coda dużą szansę rozwoju trolejbusom oraz autobusom elektrycznym” ? tłumaczyłaJustyna Góźdź.

Na razie w Lublinie jest eksploatowany jedenautobus elektryczny, ale testy wypadły pomyślnie, dlatego jeździ on regularniepo mieście. Władze Lublina chcą zakupić w sumie 132 pojazdy niskoemisyjne,z czego 55 trolejbusów, 32 autobusy elektryczne oraz 45 autobusówniskoemisyjnych.

? „Samorządplanuje pozyskać na ten cel środki z Programu Operacyjnego PolskaWschodnia, w trybie pozakonkursowym” ? tłumaczyła rzecznik ZTM.

Według lubelskiego zarządcy komunikacji pierwszenowe pojazdy powinny trafić do miasta w 2018 roku. Także dzięki dotacjiunijnej ZTM planuje dalszą rozbudowę trakcji trolejbusowej. Mają powstaćodcinki o łącznej długości 10 km.

Jak powiedziała Justyna Góźdź nowe odcinki będąbudowane od 2017 r. – „Mieszkańcydostrzegają zmiany jakie zachodzą w komunikacji miejskiej i chętniejz niej korzystają. Od 2010 r. obserwujemy coroczny wzrost zarówno liczbypasażerów, jak i sprzedaży biletów komunikacji miejskiej. 80%mieszkańców Lublina w wieku 15 – 75 lat korzysta z komunikacjimiejskiej” ? wyjaśniała przedstawicielka ZTM.

Podkreśliła również, że wizerunek komunikacjimiejskiej ulega poprawie. Justyna Góźdź zapewniła, że można mówićo wzroście niezawodności i efektywności funkcjonowania transportupublicznego, poprawie komfortu podróży, zwiększeniu dostępności dla osóbniepełnosprawnych oraz redukcji niekorzystnego oddziaływania systemu transportumiejskiego na środowisko.

Zdaniem ZTM wszystkie planowane inwestycje nietylko sprawią, że komunikacja miejska będzie jeszcze bardziej atrakcyjna dlaLublinian, ale ponadto jeszcze więcej osób zacznie z niej korzystać.

Komentarze