TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Problemy Michalczewskiego w Kielcach. Ostrożność czy formalizm?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.07.2017 16:04:43 42 komentarze
Michalczewski ma problem z bazą w Kielcach?

Kielecki Zarząd Transportu Miejskiego zażądał od radomskiej spółki Michalczewski m.in. dokumentacji ustalającej warunki zabudowy dla nieruchomości, na której przewoźnik zaplanował lokalizację swojej bazy. Firma uważa, że wezwanie urzędników do uzupełnienia jest bezprawne i stąd dzisiejsze odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Dodajmy, że to już piąta skarga, z którą mamy do czynienia w kieleckim przetargu na dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych.

Na oferty ZTM czekał do 9 czerwca. Swój kosztorys oszacował jaką średnią stawkę za wzkm. Urzędnicy skalkulowali ją na 6,31 zł brutto. Urzędnicy otrzymali dwie propozycję. Tańszą przedstawiła firma Michalczewski z Radomia deklarując realizację średnio za 6,07 zł/wzkm brutto. Drugą ofertę złożyło kieleckie MPK, które swoje usługi skalkulowało po uśrednionej stawce za wzkm w wysokości 6,57 zł brutto. Otwarcie ofert miało swoje dosyć elektryzujące skutki. Ale pójdźmy dalej.

Kryteria oceny ofert są dwa. Cena to 60% punktów, a pozostałe 40% przyznawano za wydłużenie terminu płatności do 30 dni. Oferenci zaproponowali w drugim kryterium takie rozwiązanie, więc decydować w praktyce będzie pierwsze. Wskutek tego urzędnicy przystąpili do analizy ofert w oparciu o procedurą odwróconą. Polega ona na tym, że zamawiający w przetargu nieograniczonym może dokonać oceny ofert na podstawie oświadczenia samego oferenta, a następnie zweryfikować jeśli jego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza cz podlega wykluczeniu oraz ocenić czy spełnia warunki udziału w postępowaniu, o ile taka możliwość została wskazana w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub ogłoszeniu o zamówieniu.

Na tej podstawie ZTM 12 czerwca wezwał Michalczewskiego do uzupełnienia dokumentów, które potwierdziłyby spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Chodziło m.in. o wykaz wykonanych usług z referencjami, listę autobusów, które zostałyby pozyskane na potrzeby kieleckiego kontraktu oraz oświadczenie o wskazaniu lokalizacji terenu pod zajezdnię. 22 czerwca firma złożyła wszystkie wymagane przez urzędników dokumenty. Zastrzegła jednak jako tajemnicę przedsiębiorstwa adres przyszłego zaplecza technicznego.

23 czerwca ZTM poinformował radomskiego przewoźnika w kolejnym piśmie, że 27 czerwca chce dokonać wizji lokalnej terenu wskazanego w uzupełnionych dokumentach pod kątem zgodności z SIWZ. Było to o tyle dziwne, że w ostatecznym brzmieniu dokumentacji przetargowej w wyniku kwietniowej interwencji KIO na etapie składania oferty wystarczyło jedynie oświadczenie o posiadaniu lub posiadaniu w przyszłości zaplecza zgodnego z wymogami postępowania. Stąd też Michalczewski odpowiedział zamawiającemu, że w opinii spółki wizja lokalna jest przedwczesna, gdyż zajezdnia powinna być gotowa i zgodna z SIWZ najpóźniej na dzień startu przewozów. Firma powołała się na kwietniowy wyrok KIO. ZTM mimo to dokonał oględzin nieruchomości wskazanej w ofercie i sporządził stosowny protokół o dysponowaniu przez radomskiego przewoźnika "potencjałem technicznym umożliwiającym realizację zamówienia zgodnie z SIWZ".

Mogło się wydawać, że to kończy sprawę. Jednak 4 lipca urzędnicy wystąpili do Michalczewskiego o przedłożenie decyzji o warunkach zabudowy dla myjni, hali warsztatowej oraz stanowisk postojowych na nieruchomości wskazanej jako przyszła zajezdnia. Spółka na przesłanie dokumentów dostała trzy dni. Złożyła tylko część wprost przyznając w nowym odwołaniu, że to z ostrożności. Na przesłanie pozostałych trzydniowy termin był zbyt krótki, co także podkreślono w skardze. 

Czy kieleckiemu przetargowi już piąty raz przyjrzy się KIO? Michalczewski dzisiaj się odwołał od czynności ZTM. Poczynił dwa zarzuty. Pierwszy jakoby prowadzono postępowanie w sposób utrudniający uczciwą konkurencję oraz równe traktowanie oferentów. Drugie dotyczy bezprawności żądania dokumentacji, której urzędnicy z Kielc zażądali w piśmie z 4 lipca. Spółka wskazała, że jest to niezgodne z SIWZ oraz przepisami rozporządzenia wykonawczego do PZP w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający w postępowaniu przetargowym.

Sprawa wygląda nieco dziwnie i jak każda ma podwójne dno. Ale z drugiej strony przy tak wielkim zamówieniu można to tłumaczyć ostrożnością ze strony zarówno ZTM jak i Michalczewskiego.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Kielce
Michalczewski
MPK Kielce
przetarg
linie
  • JA – 07.07.2017

    Nie można tłumaczyć ostrożnością drogi Panie Redaktorze. Ratusz działa na szkodę Michalczewskiego a za tym stoi zapewne MPK. Opóźnienia w podpisaniu umowy skutkować mogą opóźnieniami w pozyskaniu taboru, a co za tym idzie nałożeniem kar umownych. W konsekwencji wyrzuceniu Michalczewskiego z Kielc. Miasto ma zagłoskę. MPK staje okoniem, bo nie zostało wybrane. Zwiąchole naciskają na miasto, by nie podpisywali umowy z Michalczewskim. Kierowcy mają zakaz przechodzenia do pracy do Michalczewskiego. Ten, kto udostępni Michalczewskiemu bazę będzie przez zwiącholi zlinczowany. Trudna sprawa niestety. Przykład rozpieprz... PKS-u Kielce nic nie nauczył.

  • sor – 07.07.2017

    I bardzo dobrze.... Wygonić dziada ! Jak można wygrać przetarg na podstawie pustych obietnic ja kupie autobusy, ja zrobię zaplecze techniczne... Przychodzi co do czego i okazuje się że to firma kogucik która nawet swojego placu nie ma już nie wspominając o halach naprawczych czy myjni.... Więc o czym to świadczy ?

  • Tadek Nowak – 07.07.2017

    sorPrzecież halę oraz zakup autobusów robi się po podpisaniu kontraktu. Jest coś takiego jak SWIZ i tam są wymagania co dany operator przez te 10 lat musi zrobić

  • Jacek – 07.07.2017

    @sor-czyżby wąsy wrosły Ci w resztki mózgu wypranego przez związki?

  • Paweł – 07.07.2017

    Ludzie, Wy się wogóle zastanawiacie co piszecie ?!? @JA- kierowcy mają zakaz przechodzenia do pracy do Michalczewskiego.... -bo co im zrobią, zwolnią ich ? @sor- jeżeli by było np.: pięciu zainteresowanych, to miało by powstać pięć zajezdni z całym zapleczem +autobusy ? Bo wygra tylko jeden !

  • MFM – 07.07.2017

    @ JA: U może ZTM magluje Michalczewskiego- zasadnie czy też, o tym się niedługo przekonamy- tylko po to, żeby zamknąć ryj MPK i z czystym sumieniem pozbyć się tego wrzodu?

  • Bozesz ty moj – 07.07.2017

    @MFM: Nooo coś w tym może być. Tutaj wszystko trzeba z rozmysłem zrobić, z jednej strony kajdanki i prokurator, a z drugiej związkowcy z taczkami i widłami.

  • MFM – 07.07.2017

    @ Bozesz ty moj: Więc jak sam widzisz gdzieś ten zamysł jest. Pytanie tylko kto będzie bardziej sprytny i finalnie ogra związkowo-pracowniczo-prawie miejskie MPK CK.

  • jaco_m – 07.07.2017

    MFM napisał: "... związkowo-pracowniczo-prawie miejskie MPK CK"Chłopie pięknie nazwałeś tą firmę :D

  • Mośkovium – 07.07.2017

    DAWAĆ MPK KIELCE!!!!! MY WE WROCŁAWIU TEŻ NIE CHCEMY MICHALCZEWSKIEGO, WON!!!

  • Mirek. N – 07.07.2017

    Bo u Michalczewskiego nie ma ciepłych posadek dla związkowców.Związki won, ja ich nie potrzebuję.Niczego dobrego nie robią.

  • MFM – 07.07.2017

    @ Mośkovium; Wytłumacz mi jedną rzecz- czemu we Wrocku przychodzą do Michalczewskiego wszyscy, którzy mają dość bieda stawek w MPK i lewizn DLA i Sevibusa ?

  • Kiero – 08.07.2017

    Nie koniecznie musi byc różowo jak wygra michalczewski. Natomiast jest szansa na zmianę --kto nie ryzykuje ten nie ma. Racja ze mpk zjada pieniądze przez rozbudowane zaplecze biurowe, zwiazki i zwiazkowcow, warsztat i CZęŚĆ niekompetentnych "mechanikow" ktorzy udaja ze pracuja i sie znaja na fachu. Zysk z odświeżenia tego rynku będą mieli pasażerowie oraz kierowcy.

  • ck – 08.07.2017

    @MFM - obyś miał rację..

  • olo – 08.07.2017

    Za działanie na szkodę finansów publicznych Zamawiający powinien tłumaczyć się przed prokuratorem. Chcą na siłę wyrzucić Michalczewskiego i dołożyć kilkadziesiąt milionów tym nieudacznikom z MPK

  • sor – 08.07.2017

    Olo... Jakbyś nie wiedzial to i tak dolozą to 50 mln jak nie wiecej bo zara michaś bedzie plakać ze za bieda stawki jeżdzi... Tak jest wsżedzie. Jacek ty nie masz czlowieku pojęcia o przetargach i komunikacji...Jak jest firma co dobrze funkcjonuje to po co to zmieniać ? A co do cieplych posadek związkowcow to jest tylko posada przewodniczącego związku wiec szalu nie ma . I to jest minimalna krajowa jak chcesz wiedziec. Więc jak jest 3 związki to jest tylko 3 ludkow... Więc nie wiem komu żal dupe sciska za te pare groszy...

  • sopbus – 08.07.2017

    @sor -jaka firma dobrze funkcjonuje?.

  • sor – 08.07.2017

    Wiekszość MPK < PKM czy ogólnie spólek miejskich dobrze funkcjonuje. Nie oszczędzają na pasażerach... Czytaj częściach i podzespołach.

  • Mirek. N – 08.07.2017

    Ile MPK powie tyle miasto da. Znam to kolesiostwo wszędzie, z prywatnym przewoźnikiem tak nie jest, więc nie dziwię się , że MPK lepiej funkcjonuje, za te pieniądze prywaciarz też by lepiej funkcjonował.

  • Jacek – 08.07.2017

    @sor, myślę że Ty wiesz najlepiej o przetargach, a świadczy o tym twój pierwszy komentarz. Ciekawe czy rozkminisz co mam na myśli?

  • sor – 09.07.2017

    Jacek: Znam temat bo w nich uczestnicze. I to z sukcesami.

  • gdi – 09.07.2017

    Noto jest problem, bo to co piszesz wybitnie temu przeczy.

  • Jacek – 09.07.2017

    @sor. No to wielkie gratulacje dla Ciebie i twoich współpracowników. Z takimi znajomościami tematu nie wróże wam długiej przyszłości.

  • MFM – 09.07.2017

    @ sor: Tzn, że pracujesz u komunalnego, który startuje regularnie w przetargach na linie? Ciekawe, który to bo my takiego nie znamy od lat.

  • sor – 10.07.2017

    Powiem wam tyle... Od ponad 20 lat robimy kasiore na komunikacji i firma sie rozwija. Firma prywatna . Jeśli o to chodzi.

  • Waldek – 10.07.2017

    Prywatny lepszy!

  • Patriota – 11.07.2017

    Tu na razie jest sciernisko, a z 5 msc będzie baza pana z Radomia. Ludzie to nie jest budowa piaskownicy tylko przewóz ludzi. To się kupy nie trzyma, macie dobrego przewoźnika z Kielc MPK to go wspierajcie.

  • U96 – 11.07.2017

    przewoźnik będzie dobry jak zniknie stamtąd ten beznadziejny zarząd i zdegenerowane pijackie czerwone nieroby urzędujące pod nazwą związki zawodowe.

  • Andrzej – 11.07.2017

    Im wiecej czytam o tym przetargu to coraz wieksze mam zamieszanie w głowie.Czy to jest normalne ,ze odtajnianie informacji moze nastąpic po rozstrzygnieciu przetargu?Jesli tak jest to przecież w ten sposób mozna na prztarg wystawic nic(czyli obietnice gruszek na wierzbie).Mnie sie wydawalo,że wszystko powinno być jawne własnie przed rozstrzygnieciem,żeby porównać oferty i po analizie wybrac lepszą .Niekompletne oferty po terminie skladania ofert powinny byc odrzucane.Jesli tak nie jest to takie rozstrzyganie przetargów mogą brzydko pachnieć.Bede wdzieczny o wyjasnienie kogoś kompetentnego.

  • as – 11.07.2017

    Nowy przewoźnik ma zacząć wozić dopiero od nowego roku. Ten czas ma właśnie na m.in. przygotowanie bazy do pełnej funkcjonalności. Być może rozpatruje kilka lokalizacji i takie ujawnienie nie byłoby mu na rękę w negocjacjach w wynajmującym działkę. Nie mówiąc już o tym, że - jak piszą ludzie - nagle mógłby się pojawić tam pożar czy coś... Jak wyobrażasz sobie przystąpienie do takiego przetargu 5 firm? Każda ma najpierw wynająć i urządzić bazę?

  • me – 11.07.2017

    Na szczęście istnieje coś takiego jak pzp.Jeśli Zleceniodawca zaora Michalczewskiego to gwarantuję, że ten wynajmie najlepszych prawników i wygra w KIO. A jeśli Zleceniodawca nadal będzie próbował bezprawnie odrzucić równorzędną ofertę, to zaskarżą działania do Prezesa UZP...

  • as – 11.07.2017

    @me - tylko dlatego zwlekają z rozstrzygnięciem przetargu. Kombinują jak odrzucić ofertę M. w miarę z godnie z prawem - inaczej już dawno byłoby to zrobione z byle powodu.

  • Piotr K. – 11.07.2017

    Firma z Radomia wygrywa w Kielcach ??! To nie dopuszczalne, dlatego magistrat zrobi wszystko żeby ITS zdyskwalifikować, inaczej mieszkańcy ich na taczkach wywiozą. ;)

  • chris – 11.07.2017

    Tak jak w tych komentarzach tak i zapewne w organach ZTM są zwolennicy MPK i są zwolennicy nowego przewoźnika. Do tego dodajmy mieszanie ludziom w głowach że coś jest wyższe nad drugim, że będzie katastrofa gdy ten przewoźnik przegra. My tu piszemy przez pryzmat osób znających się mniej więcej tematem.Dla większości zwykłych ludzi wystarczy operować nazwą MPK. "Jak to MPK nie będzie przecież wozi nas od zawsze" Ludzie generalnie nie lubią zmian a wystarczy nagłaśniać często kwestie "nie będzie MPK" i pewnie telefony ze skargami w ZTM się nie urywają. To jest niewątpliwe korzyścią dla prywaty stosującej starą publicznie znaną nazwę. Michalczewski to wśród mieszkańców Kielc niewiadoma. Może gdyby wystartował z nazwą Michalczewski Przewozy Kielce (w skrócie MPK) to chociaż nie byłoby gadki że MPK nie będzie :D

  • ck – 11.07.2017

    @chris - dobre :) "Michalczewski Przewozy Kielce (w skrócie MPK)" :)

  • Hehe – 11.07.2017

    W Tarnobrzegu w którymś momencie pojawiło się prywatne MPK :D

  • kudlay – 14.07.2017

    Mili kielczanie jacy jesteście naiwni i prości,niektórzy z was przeżyli już niejedną "kiełbasę wyborczą" i nadal wierzycie w obietnicę na papierze.Nie potraficie docenić tego co macie.Typowe dla ludności zaściankowej.Marcin z amber gold zrobiłby niezły interes na waszej naiwności i prostocie.Nie potraficie docenić to co macie ,to będziecie jeździć osinobusami na drewnianych ławkach, a nie autobusami z klimą i miękkimi siedzeniami,tak jak was wożono do Chemaru czy Iskry (niektórzy pamiętają,ale żaden "kielczanin" się nie przyzna ).Powrócicie do korzeni.TAKA JUŻ WASZA ZAŚCIANKOWA DOLA MILI NAPŁYWOWI KIELCZANIE. Pozdrawiam kielczanin z centrum od 50 lat.

  • Kielczanin – 14.07.2017

    Ty za to jesteś zacofany, skoro wolisz tylko trzymać się jednej opcji. Dzisiejsze czasy to nie lata 80, gdzie mogło mieć monopol tylko MPK. Właśnie przez takich jak Ci co popierają te zagrywki, w stylu mpk czy pana prezydenta młodzi ludzie uciekają z Kielc. Powodzenia za 30 lat z tym samym podejściem.

  • zainteresowany – 26.07.2017

    Jak wygra Michalczewski to też będzie monopol, młodzi wykształceni już uciekli, jak nastąpi "dobra zmiana " na Michalczewskiego zaczną uciekać z Kielc i kierowcy bo za psie pieniądze nikt nie będzie mył złomu na mrozie i w błocie. Bo jakim cudem w Kielcach można jeżdzić za stawkę mniejszą o ponad 2 ZŁ niż we Wrocławiu? co kierowcy głupsi?

  • MPK – 09.08.2017

    Michalczewski - nowoczesna firma. MPK - zacofana komuna ze stołkami dla związkowców i złodziei. Powodzenia Michalczewskiemu !!!!

  • Zbynioem – 24.10.2017

    Ja propnuję wszystkim zwolennikom ,fanatykom i innym oszołomom Michalczewskiego aby zatrudnili się u tego popapranego przewoźnika i pokazali wszystkim jak wygląda kulturalny ,grzeczny i jeżdżący punktualnie kierowca. Bardzo jestem ciekaw. Punkt widzenia szybko się zmienia. I co wtedy? Wtedy wszyscy którzy bili brawo ITS-owi nie przyznają się do tego że się pomylili. Zauważyłem że negatywne komentarze przeciwko MPK piszą osoby : przytrzaśnięte przez drzwi, odjechane sprzed nosa, ochlapane przez autobus, i zazdrozśni przeciwnicy Związków Zawodowych.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....