Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Premierowa Futura dla niepełnosprawnych

infobus
29.04.2016 18:13
0 Komentarzy

Firma VDL Bus & Coach Polska przekazała pierwszy autokarFutura FHD2-122/440 z windą dla osób niepełnosprawnych. Odbiorcą tak świetniewyposażonego pojazdu zostało Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w Laskach.

Kwestia bezpiecznego i komfortowego transportu osóbniepełnosprawnych jest cały czas pomijana w Polsce ? w myśl hasła, że ?jakoś tobędzie?. Najnowsza Futura to dopiero drugi w naszym kraju fabrycznie nowyautobus turystyczny w pełni przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych.Wcześniej trzyosiowe Tourismo z windą zakupiła firma TRANS-NIKA z Warszawy, oczym pisaliśmy TUTAJ

Dlatego wcale nas nie zaskoczyła olbrzymia radość, jakazapanowała po odebraniu autokaru zarówno wśród podopiecznych Towarzystwa, jak ijego pracowników Towarzystwa. Jużpodczas pierwszej, trwającej zaledwie kilka minut przejażdżki sami mogliprzekonać się jakie są zalety nowego autobusu, który będą mieli przecież dodyspozycji na co dzień.

Zadowolenia z wyboru Futury nie krył również dyrektorhandlowy VDL Bus & Coach Polska, Krzysztof Orchowski:-?Jestem bardzoszczęśliwy, że to właśnie nasza firma zyskała zaufanie Towarzystwa. Dziękiniemu mogliśmy dostarczyć autobus, który będzie długo i bezpiecznie służył jegopodopiecznym? ? mówił podczas prezentacji Futury.

Zakup tak doskonale wyposażonego autobusu Futura FHD2-122/440był możliwy dzięki życzliwości fundacji ?FUND FOR THE BLIND OF LASKI?, która wcałości przekazała fundusze na sfinansowanie pojazdu. M.in. pieniądze zbieranebyły wśród Polonii, która na co dzień mieszka w Londynie.

Wjechać na pokład

Futura oferuje wygodną podróż dla 49 pasażerów. Pojazd ?dzięki zainstalowanej w osobnych drzwiach windzie ? może bezproblemowo zabraćtakże czterech pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich. Mogą onipodróżować zarówno na fotelach, jak również na swoich wózkach. Aby skorzystać ztej drugiej opcji należy wymontować siedzenia i zainstalować szyny do mocowaniawózków. Dzięki systemom szybkiego montażu i demontażu, cała ta operacja zajmujekilka minut.

Sama winda ma udźwig 400 kg, co umożliwia podniesienie osobyporuszającej się na wózku wraz z opiekunem, który może pomóc w dostaniu się napokład autobusu. Jest sterowana elektrycznie i chowana nad osią napędową. Toautorskie rozwiązanie producenta autobusu ? firmy VDL.

Dostosowane wnętrze

Ale to nie wszystko. Futura dla Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymizostała skrojona na potrzeby zamawiającego. W jej wnętrzu producent umieściłnapisy w alfabecie Braille?a (również w toalecie, która standardowo zostałazamontowana przy środkowych drzwiach). Jest też światło, które ma być pomocnedla osób słabowidzących. Pojawiło się zatem dodatkowe oświetlenie krawędzistopni w drzwiach przednich oraz środkowych wykonane w technice LED, a takżezewnętrzne autokaru, również LED-owe. I wreszcie w drzwiach środkowychzamontowana została dodatkowa poręcz, ułatwiająca wchodzenie i wychodzenie zpojazdu.

Futura wyposażona została m.in. w pakiet ?Traveller LineLuxe?, który obejmuje: skórzany zagłówek oraz lamówkę, składany stolik, siatkęna prasę czy regulowany podnóżek do każdego fotela pasażerskiego.

Pod maską

VDL Futura dla Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskachnapędzana jest silnikiem DAF/Paccar MX-11 o mocy 320 kW/440 KM, spełniającymnormy Euro 6. Jak podkreśla Krzysztof Orchowski zdarza się tak, że wydostającesię na zewnątrz spaliny są czystsze niż powietrze. Ponadto Futura wyposażonajest w sześciobiegową manualną skrzynię biegów ZF 6S 2111 BO EcoShift, którawspółpracuje z intarderem.

Zadbano również o komfort pracy kierowcy. Autobus oferuje mum.in. skórzane: fotel oraz kierownicę, xenonowe światła mijania, dodatkoweświatła obrysowe tylnego zderzaka, czujnik cofania, dodatkowy wentylator,ogrzewaną elektrycznie przednią szybę czy wreszcie standardowe wyposażenietakie jak: tempomat, indywidualną klimatyzację, zintegrowany system hamulcowyABS, ASR, EBS, ESC , AEBS, LWDS – system ostrzegający przed niezamierzonązmianą pasa ruchu oraz pneumatycznie podnoszenie i obniżanie przedniego itylnego zawieszenia.

Komentarze