TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Premiera Scania Interlink MD LNG w Polsce
- Opublikowano: 14.12.2018 11:00:42
Premiera Scania Interlink MD LNG w Polsce

14 grudnia, w Lublińcu, Scania Polska po raz pierwszy zaprezentowała autobus międzymiastowy Interlink MD LNG. Co ciekawe, współorganizatorem wydarzenia był PGNiG.

Gazowy autokar zadebiutował w Polsce podczas COP24 w Katowicach, gdzie woził delegatów przybyłych na środowiskowy szczyt. Następnie 14 grudnia został pokazany w pałacu w Lublińcu, grupie wybranych przewoźników, którzy zajmują się transportem regionalnym i międzymiastowym. Jak pokazuje informacja o PKS Bielsko-Biała, gaz w lokalnych autobusach to coraz bardziej popularny temat - o tym pisaliśmy TUTAJ

Podczas prezentacji Andrzej Jaworski, dyrektor sprzedaży autobusów w Scania Polska przedstawił aktualną sytuację rynkową i mocną pozycję marki na rynku gazowych autobusów miejskich. W tym roku firma zanotowała tutaj sprzedaż w wysokości aż 50 pojazdów CNG, w tym 21 dla MPK Tranów i 29 szt. dla firmy Michalczewski. Teraz chce zająć się totalną niszą, jakim jest regionalny transport niskoemisyjny. I to ramię w ramię z PGNiG.

Gazowa oferta

Podczas spotkania z przewoźnikami - Robert Zajkowski z PGNiG OD - narysował horyzont nadchodzących zmian w unijnym prawodawstwie. Przygotowywana przez Unię dyrektywa 33/2009 stawia przed transportem – i to zarówno miejskim, jak i regionalnym oraz dalekodystansowym – konkretne progi w zakresie stosowania napędów alternatywnych. Ten przepis wejdzie w życie najprawdopodobniej już w połowie 2020 r. z pierwszym progiem wyznaczonym na rok 2025.

Robert Zajkowski przypomniał również, że Polska cały czas czeka na pozytywną opinię KE ws. zerowej akcyzy na CNG/LNG. Taka decyzja ma zapaść lada tydzień. Po jej wejściu PGNiG spodziewa się spadku cen CNG do 15%, a LNG – w widełkach 15-20%.

Na zakończenie przedstawiciel PGNiG przedstawił ofertę firmy w zakresie budowy infrastruktury. Przewoźnicy poznali rozmaite systemy tankowania CNG i LNG. 

Scania Interlink MD LNG

Scania Interlink MD to pierwszy na świecie autobus międzymiastowy zasilany LNG. Zbiornik zainstalowany w pojeździe ma pojemność 912 litrów, co daje zasięg do 1000 km. Przypomnijmy, że niższa wersja tego modelu - Scania Interlink Low Decker jest dostępna także z silnikiem CNG (o mocach 280 lub 320 KM z odpowiednio 1350 lub 1500 Nm momentu obrotowego). Teraz dołączyła do niego wersja LNG, a Scania zapowiada, że to jeszcze nie koniec "autokarowej gazyfikacji". Niebawem ma powstać podwyższona wersja InterLink – czyli w wersji HD – na LNG. Ten pojazd może już z powodzeniem pełnić funkcję autobusu turystycznego.

Wersja MD – pokazana w Lublińcu – może pełnić funkcję wyjątkowego uniwersalnego autobus – od regularnych połączeń po okazjonalne przejazdy międzymiastowe. Można podnieść jego poziom dokładając toaletę i turystyczne fotele. Bezpieczeństwo i komfort kierowcy zapewniają takie funkcje, jak wielofunkcyjna kierownica, tempomat adaptacyjny ACC, układ monitorowania ciśnienia w oponach TPM, asystent pasa ruchu LDW i reflektory ksenonowe.

Podstawowe wymiary pojazdu, który zadebiutował w Polsce są następujące: długość 12920 mm, szerokość 2550 mm i wysokość 3400 mm. Jego pojemność pasażerska to 53+1 przy układzie drzwi 1-1-0. Dodatkowo debiutant posiada windę dla wózków inwalidzkich, a pojemność jego luków bagażowych to 6 m3. W układzie napędowym mamy silnik Scania DC9 o mocy 235 kW / 320 KM Euro 6, który współpracuje z zautomatyzowaną skrzynią biegów Scania GRS875R Opticruise.

Scania oferuje przebiegi międzyobsługowe na poziomie 12 m-cy lub 60 tys. km. Jednak najciekawsza w tym wszystkim jest cena pojazdu – Scania oferuje 13-metrowy, dwuosiowy model Interlink MD LNG z wyposażeniem, jak w premierowym pojeździe w cenie 950000 PLN netto.

Dlaczego LNG?

Wydaje się, że właśnie ten napęd – dzięki właściwościom jezdnym, zasięgowi i kompresji paliwa do podobnych wymiarów, jak w przypadku pojazdów z silnikami diesla, jest najbardziej sensowny pod kątem niskoemisyjnego transportu dalekobieżnego. Jeżeli chodzi o segment autobusów miejskich LNG to po Sobusie w naszym kraju ta nisza nie została zapełniona, natomiast takie pojazdy - w wersji Citymood LNG - oferuje w Europie włoska firma Industria Italiana Autobus. Z kolei w segmencie autokarów pierwsza z takim produktem pojawiła się Scania.

-"Zauważyliśmy, że w zakresie do zrównoważonych międzymiastowych przewozów autokarowych panuje pustka. Nie ma tutaj praktycznie żadnej zielonej alternatywy. Dlatego postanowiliśmy się tym zająć" powiedział Karin Rådström, szef autobusów i autokarów marki Scania. - Naszym zdaniem LNG staje się coraz bardziej dostępne w całej Europie, a także w wielu innych częściach świata i dlatego staje się realną alternatywą w transporcie autokarowym".

Dzięki LNG - zdaniem Scanii - autokar może zmniejszyć swoją emisję CO2 do 20 procent plus osiągnąć znaczne niższą emisję tlenków azotu i pyłu. Dodatkowe plusy to znacznie niższy poziom hałasu i wydłużony zasięg gazowego autokaru.

Scania na COP24

Nie tylko ten wyjątkowy autobus marki Scania był obecny na szczycie w Katowicach. Przyjechał również zarząd szwedzkiego koncernu. -"Naszą wizją w Scania jest przewodzenie zmianie w kierunku zrównoważonego systemu transportowego – powiedział Mathias Carlbaum, wiceprezes Scania CV AB, podczas swojego wystąpienia na COP24. Tym samym potwierdził gotowość firmy do spełnienia warunków umowy paryskiej, aby ograniczyć globalne ocieplenie.

-"Transport odpowiada za 14 proc. globalnej emisji CO2, dlatego jako Scania możemy przyczynić się do jej ograniczenia. Obecnie pojazdy ciężarowe wykonujące transport wykorzystują średnio jedynie 60 proc. swojej przestrzeni załadunkowej. Dzięki naszym systemom pozwalającym na monitoring i zdalną diagnostykę floty, możemy znacznie poprawić dyspozycyjność i efektywność jej wykorzystania. Tym samym możemy zmniejszyć koszty operacyjne firmy transportowej z korzyścią dla środowiska naturalnego. Nasze podejście do zrównoważonego transportu opiera się na trzech filarach: efektywności energetycznej, paliwach alternatywnych i elektryfikacji oraz na inteligentnym i bezpiecznym transporcie. Jeśli chcemy odnieść sukces, musimy wdrożyć nowe technologie. Aby było to możliwe, musimy współpracować i łączyć siły między różnymi sektorami – dodaje Mathias Carlbaum, który wystąpił na panelu podczas Dnia Elektromobilności.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CNG
LNG
Scania
PGNiG
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....