Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Premiera nowych autobusów turystycznych Volvo 9000 [FILM]

infobus
24.05.2018 21:00
0 Komentarzy

24 maja miała dziennikarska prapremiera nowych autokarów Volvo. Ich światowy debiut nastąpi na IAA 2018 w Hanowerze, a produkcja w zakładzie we Wrocławiu ruszy jeszcze jesienią. Pierwsze dostawy modelu 9700 przewidziano na listopad, a modelu 9900 na styczeń 2019 r. 

Volvo Buses wprowadzana na rynek nową gamę autobusów, przeznaczonych do przewozów turystycznych i liniowych. Oferując nowy design, sprzyjającą oszczędzaniu paliwa aerodynamikę oraz możliwie najwyższy poziom bezpieczeństwa, firma jako producent autobusów turystycznych klasy premium wykonuje kolejny wielki krok naprzód.

-„Zrealizowaliśmy największy od kilku dekad program modernizacji europejskiej gamy naszych autokarów. Zmiany objęły wszystko: od konstrukcji i właściwości jezdnych pojazdu, po ich całkowicie nowy, współczesny styl. To nowa platforma dla autobusów turystycznych budowanych według integralnej koncepcji. Jestem przekonany, że nasi klienci i ich pasażerowie docenią rezultaty naszej pracy – mówi Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Nowa gama nadal obejmuje dwa modele:

  • luksusowe Volvo 9900

  • uniwersalne Volvo 9700, z których każdy może zostać dokładnie dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Na ten moment nie ma informacji o kontynuacji produkcji modelu 9500. Poniżej pierwszy film o V9900 – zgadnijcie, gdzie był nagrywany?

{https://www.youtube.com/watch?v=hENWDc65j5U}

Czas na komfort

Ponieważ w przewozach turystycznych i liniowych duży nacisk kładzie się na zapewnienie pasażerom przyjemnej podróży, Volvo Buses wiele zainwestowało w rozwiązania zwiększające komfort. Skutecznie izolowane nadwozie zapewnia niski poziom hałasu i drgań we wnętrzu, a układ klimatyzacji utrzymuje stałą, przyjemną temperaturę w pojeździe, bez względu na warunki panujące na zewnątrz. Ergonomiczne fotele pasażerów zostały zaprojektowane przez Volvo.

Wiele uwagi projektanci poświęcili także stronie wizualnej i jakości materiałów. Pasażerów otacza stonowana i zrównoważona kolorystyka z gustownymi połączeniami tkanin i skóry z metalowymi detalami. Wnętrze zostało zaprojektowane tak, by dostarczać luksusowych doznań pod każdym względem.

– Byliśmy zdeterminowani, żeby stworzyć nowoczesne, funkcjonalne, przyjazne i zachęcające wnętrze o silnym charakterze – mówi Dan Frykholm, dyrektor ds. wzornictwa w Volvo Buses.

Najbardziej ekskluzywną wersją jest nowe flagowe Volvo 9900. W porównaniu z poprzednią generacją, pojazd jest wyższy o 12 cm, co pozwoliło zwiększyć przestrzeń bagażową, a jednocześnie umieścić wyżej fotele pasażerów, które wraz ze wznoszącą się ku tyłowi podłogą i wielkogabarytowymi szybami bocznymi zapewniają doskonałą widoczność do przodu i na boki. Dach przedziału pasażerskiego jest poprowadzony o 8 cm wyżej niż dotąd, a poprzez gładkie łączenie ze ścianami dodatkowo potęguje wrażenie przestronności wnętrza.

Coś dla kierowcy

Wyposażone w nową kierownicę i oprzyrządowanie, stanowisko kierowcy jest obecnie płynnie zintegrowane z resztą pojazdu, lecz nadal zapewnia prywatność konieczną dla utrzymywania koncentracji i pełnej kontroli. Układ napędowy z 11-litrowym silnikiem Volvo i skrzynią biegów I-Shift stanowi gwarancję znakomitych właściwości jezdnych. Dzięki obniżeniu środka ciężkości wzrosła stabilność i zwrotność pojazdu.

Autobusy turystyczne nowej serii 9000 kontynuują dziedzictwo Volvo, korzystając z technologii, dzięki której są jednymi z najbezpieczniejszych autokarów na rynku. Zarówno w Volvo 9900, jak i w Volvo 9700 zastosowano liczne rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo czynne i bierne. Nowy Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy pomaga zapobiegać wypadkom powodowanym przez zmęczonych lub nieuważnych kierowców. Układ ten monitoruje reakcje kierowcy oraz pozycję autobusu względem pasów ruchu i krawędzi drogi. Jeżeli wykryje oznaki senności lub rozproszenia uwagi, układ ostrzega kierowcę za pośrednictwem sygnału akustycznego i ostrzeżenia wizualnego na wyświetlaczu.

Pośród nowości znajdują się także: mocniejszy system ochrony przed skutkami zderzeń czołowych (FIP), zdolny do pochłaniania większej energii podczas zderzenia, oraz szyba w dolnej części przednich drzwi, dzięki której kierowca może łatwiej spostrzec innych użytkowników drogi, znajdujących się w pobliżu autobusu.

4 procent mniej

Inżynierowie i projektanci Volvo Buses opracowali również rozwiązania zapewniające dobrą ekonomikę paliwową i małe oddziaływanie pojazdu na środowisko naturalne. Nadwozie o aerodynamicznym kształcie, z gładkimi panelami poszycia i zaokrąglonymi narożnikami, charakteryzuje się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów masa własna pojazdu została zredukowana o 350 kg. Rezultatem jest zredukowanie o 4 procent zużycia paliwa i emisji CO2. Biorąc pod uwagę typowy przebieg autobusu dalekobieżnego, od 100 000 do 300 000 km rocznie, może to przełożyć się na znaczne oszczędności. Klienci mogą zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa, wybierając funkcje aktywnego obniżania podwozia (Dynamic Chassis Lowering) i Volvo I-See*.

Większa stabilność, mniejsza masa pojazdu oraz szereg innych cech, takich jak np. doskonała odporność na korozję, są pochodnymi nowo opracowanego szkieletu nadwozia. NoweVolvo 9900 i Volvo 9700 zostały zaprojektowane z myślą o udanym, długotrwałym i wydajnym użytkowaniu.

– Koncentrując się na opłacalności eksploatacji, dyspozycyjności i niezawodności, chcemy być dla naszych klientów ich najlepszym partnerem biznesowym. Dzięki naszym nowoczesnym autokarom i elastycznym usługom wprowadzamy na rynek wysoce konkurencyjną i kompleksową ofertę. W skrócie, ułatwiamy naszym klientom świadczenie usług na najwyższym poziomie i zarabianie pieniędzy – konkluduje Håkan Agnevall.

O nowej autokarowej serii szef Volvo Buses mówił także podczas dziennikarskiej prapremiery:

{https://www.youtube.com/watch?v=29foQDZB18s}

Dane techniczne Volvo 9900 i 9700

Volvo 9900. Wysokość 3,85 m. Długość 12/13/14 m. Konfiguracja osi 4×2/6×2. Opadająca ku przodowi podłoga.

Volvo 9700. Wysokość 3,65 m. Długość 12/13/14 m. Konfiguracja osi 4×2/6×2.

Każdy z modeli może być dostosowany do indywidualnych wymagań klienta, dzięki szerokiej gamie pakietów i opcji wyposażenia.

Układ napędowy: silnik Volvo D11 Euro 6, 430/460 KM, skrzynia biegów I-Shift (funkcja *I-See optymalizuje zmianę biegów zależnie od topografii drogi).

Nadwozie: nowo zaprojektowana konstrukcja, odporna na korozję. Dach kompozytowy, zapewniający mniejszą masę własną pojazdu i niskie położenia środka ciężkości.

Polska fabryka Volvo

Na koniec warto dodać, że nowa generacja autokarów – podobnie jak aktualna – będzie produkowana w zakładzie Volvo Buses we Wrocławiu. Polski zakład jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.

W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric.

Komentarze