TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Premiera elektrycznego MEGA lwa: MAN Lion`s City 18 E!
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.05.2020 11:00:02
Premiera elektrycznego MEGA lwa: MAN Lion

Miał być wielki debiut na targach IAA 2020, ale z powodu COVID-19 ta wystawa została odwołana i teraz nowy autobus MAN musiał zadebiutować wirtualnie.

Tym samym w maju świętujemy premierę i rozpoczęcie sprzedaży MAN Lion's City 18 E. Przypomnijmy, że pierwsze elektrobusy z logo MAN już od grudnia 2019 roku działają we flocie Hamburger Hochbahn AG i Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH.

Potem ruszy demonstracyjna pre-seria, a pierwsze seryjnie produkowane przez MAN Bus Starachowice elektrobusy w wersji solo zostaną dostarczone klientom w IV kwartale 2020 roku. Z kolej masowa produkcja elektrycznych przegubów rozpocznie się w I połowie 2021 r.

18 metrów

Wchodząc w elektromobilność, firma MAN Truck & Bus zaplanowała wypuszczenia na ulice Europy autobusów demonstracyjnych w pięciu krajach europejskich. Niestety, bez Polski. To Niemcy, Hiszpania, Luksemburg, Belgia i Francja. Na ich terenie będzie testowana e-flota składa się z 15 pojazdów, które zostaną rozmieszczone w ramach codziennych operacji. Ten program obejmuje także nowe przegubowce MAN Lion's City 18 E, które zostaną zaprezentowane na ulicach Barcelony i Kolonii. W drugiej połowie 2020 roku.

Co ważne, sprzedaż nowego elektrycznego autobusu przegubowego marki MAN już się rozpoczęła.

-"Mierzący 18 metrów długości MAN Lion's City 18 E jest idealnym wyborem dla każdej firmy poszukującej całkowicie elektrycznego autobusu miejskiego, tj. takiego, który nie wytwarza żadnych lokalnych emisji i oferuje miejsce dla wielu pasażerów" - podkreśla Rudi Kuchta, kierownik Business Unit Bus w MAN Truck & Bus.

Co pod maską?

Przegubowy MAN Lion's City 18 E może zabrać na swój pokład do 120 pasażerów. Dwa elektryczne silniki centralne na drugiej i trzeciej osi zapewniają autobusowi odpowiednią moc. W przeciwieństwie do silników elektrycznych umieszczonych blisko piast kół, elektryczny lwy są łatwiej dostępne serwisowe i mają prostszą konstrukcję.

Dwie napędzane osie są zsynchronizowane elektronicznie, a także pomagają poprawić obsługę przegubowego autobusu, ponieważ zwiększają stabilność jazdy, a tym samym poziom bezpieczeństwa. Co więcej, przegubowy MAN jest wyposażony w system kontroli składania się przegubu, który też regulacji kąt złamania, co dodatkowo poprawia stabilność jazdy. W sytuacji poślizgu podczas ruszania można rozdzielić moment napędowy na dwie napędzane osie, zgodnie z konkretną sytuacją.

Ponadto dwie napędzane osie zwiększają maksymalną energię odzyskaną podczas hamowania.

-"Wyższy poziom rekuperacji oznacza, że ​​elektryczny autobus przegubowy jest zawsze wydajny, niezależnie od stylu jazdy kierowcy i topografii" - komentuje Rudi Kuchta.

W MAN Lion's City 18 E w pełni elektryczny układ napędowy wytwarza między 320 kW a maksymalnie 480 kW. Energia do tego pochodzi z akumulatorów modułowych o mocy 640 kWh. Tutaj MAN opiera się na w pełni rozwiniętej technologii ogniw litowo-jonowych (NMC), opracowanych w ramach Grupy MAN. Akumulatory mają inteligentny system zarządzania temperaturą zoptymalizowany do użytku w autobusach miejskich. Ten system zapewnia, że ​​baterie są łatwo dostępne, niezależnie od pory roku. W rezultacie MAN Lion's City 18 E oferuje zasięgiem do 200 km (i do 270 km w sprzyjających warunkach klimatycznych) przez cały okres użytkowania akumulatorów.

System bateryjny składa się z ośmiu akumulatorów, które znajdują się na dachu przegubowego autobusu. Jest to korzystne, ponieważ oznacza, że ​​akumulatory są umieszczone z tyłu pojazdu, co stanowi obszar o niższym ryzyku kolizji. Oznacza to również, że są łatwiej dostępne w celu serwisowania.

Akumulatory są ładowane w magazynie za pomocą wtyczki Combined Charging System (CCS). Dzięki średniej mocy ładowania 100 kW i maksymalnej mocy do 150 kW przegub można w pełni naładować w mniej niż cztery godziny.

Co dla pasażerów?

Zastosowanie elektrycznego układu napędowego również korzystnie wpłynęło na rozplanowanie wnętrze przegubowego autobusu MAN. Nie ma wieży silnika . co dało konstruktorom wiele możliwości optymalizacji tylnej części pojazdu.

-"I w pełni to wykorzystali, zapewniając przyjemniejsze oświetlenie i cztery dodatkowe siedzenia z tyłu. Te zmiany pojawiły się już w naszym 12-metrowym elektrobusie solo i są bardzo cenione przez naszych klientów. W elektrycznym przegubowcu dodatkowo poprawiają poziom komfortu i zapewniają przyjemniejszą atmosferę w środku" - wyjaśnia Rudi Kuchta.

Lwi pazur

I na koniec kilka słów o stylistyce MAN Lion's City E, która w zasadzie jest powieleniem tego, co widzieliśmy u jego mniejszego brata. Czyli mamy tutaj wyrafinowany, współczesny designem "smart edge", dodający miejskim krajobrazom nowy, dynamiczny styl. Przypomnijmy, że wersja MAXI elektrobusu MAN zdobyła w tym roku nagrodę iF w kategorii "Samochód / pojazd / rower".

-"Wraz z wprowadzeniem wersji 18-metrowej cieszymy się, że możemy teraz zaoferować wszystkim operatorom i władzom miast wysoce wydajny pojazd na trasy o wysokiej częstotliwości, o pierwszorzędnym wzornictwie pasującym do środowiska miejskiego "- podsumowuje Rudi Kuchta.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
MAN

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....