TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Premier: Fundusz Autobusowy pobudzi rynek [FILM]
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 18.07.2019 18:00:49
Premier: Fundusz Autobusowy pobudzi rynek [FILM]

18 lipca w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyło się spotkanie z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego, ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka i wiceministra Rafała Webera z przedstawicielami samorządów i urzędów wojewódzkich. Temat: przywracanie lokalnych połączeń autobusowych

-"Fundusz autobusowy to ogromna szansa na kolejną falę przedsiębiorczości, na pobudzenie kolejnej wielkiej fali polskiego kapitalizmu" - mówił w czwartek premier Mateusz Morawiecki podczas spotkania z samorządowcami dot. rozwoju połączeń lokalnych.

Czwartkowe spotkanie zorganizowane zostało w KPRM z okazji wejścia w życie ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, której celem jest przywrócenie zredukowanych połączeń autobusowych przede wszystkim w małych miastach i na wsiach. Fundusz ma przywrócić połączenia autobusowe, które zostały zlikwidowane z powodu deficytu, kiedy przychody z biletów były niższe niż koszty utrzymywania tych linii.

Powiat z powiatem

-"Naszym podstawowym życzeniem jest, żeby powiat spotkał się z powiatem" - podkreślił premier Morawiecki. Przypomniał, że według danych Głównego Urzędu Statystycznego ponad 3 mln pracowników dojeżdża do pracy w innej gminie niż gmina ich zamieszkania. "To często są odległości powyżej 50 km, średnia - to powyżej 40 km" - dodał.

Zdaniem premiera fundusz autobusowy to "ogromna szansa na kolejną falę przedsiębiorczości, na pobudzenie kolejnej wielkiej fali polskiego kapitalizmu".

-"Przedsiębiorca nie zainwestuje tam, gdzie jest ogromna nieefektywność (...) związana z pozyskaniem pracowników, z dojazdem do pracy, z pozyskaniem pracowników z sąsiednich gmin, bo właśnie drogi są nie takie, bo nie ma odpowiednich połączeń" - tłumaczył Morawiecki.

Zdaniem rządu

-"Rząd wreszcie wziął odpowiedzialność za walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Dziękuję wszystkim, dzięki którym było możliwe powstanie tej ustawy. To dobry system, dzięki któremu samorządy będzie stać na przywracanie lokalnych połączeń autobusowych - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

-"Dobra współpraca rządu i samorządów jest kluczowa. Strona rządowa służy wszelkim wsparciem i jest do dyspozycji samorządów. Mamy nadzieję, że pierwsze dofinansowane połączenia ruszą na początku roku szkolnego 2019/2020 - powiedział wiceminister Rafał Weber.

ABC Funduszu

Z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych dofinansowywane będzie przywracanie lokalnych połączeń autobusowych. Dofinansowanie ma dotyczyć linii komunikacyjnych nie funkcjonujących od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy i na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po jej wejściu w życie.

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej jest państwowym funduszem celowym. Jego dysponentem jest minister do spraw transportu. Obsługę Funduszu na zasadach określonych w umowie z jego dysponentem będzie prowadził Bank Gospodarstwa Krajowego.

Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinasowanie Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej w 2019 r. wyniesie 300 mln zł, a w latach kolejnych – 800 mln zł.

Bez miejskiej komunikacji

Środki zgromadzone w Funduszu będą przeznaczane na dofinansowanie zadań zapewnianiających funkcjonowanie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, z wyłączeniem komunikacji miejskiej. Dofinansowanie będzie przyznawane w formie dopłaty do kwoty deficytu pojedynczej linii komunikacyjnej w przewozach autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.

Podział środków Funduszu w danym roku budżetowym na poszczególne województwa będzie dokonywany na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zasad podziału środków Funduszu, o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Sposób i terminowość wykonania zadania, na które zostało udzielone dofinansowanie oraz prawidłowość wyliczenia dopłaty pod względem zgodności z umową o dopłatę będzie kontrolował właściwy wojewoda.

Wśród kryteriów, na podstawie których wojewoda będzie dokonywał podziału środków Funduszu na rzecz samorządów terytorialnych, będzie m.in. realizacja potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Przepisy ustawy zwiększą dostępność połączeń autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dla tych osób.

Do 2021 r.

Dopłata w wysokości nie wyższej niż 1 zł do 1 wozokilometra będzie obowiązywała do końca 2021 r. W kolejnych latach dopłata będzie ustalana w kwocie nie wyższej niż 0,80 zł do 1 wozokilometra. Początkowo wyższa kwota dopłaty powinna zachęcać organizatorów do jak najszybszego uruchamiania przewozów o charakterze użyteczności publicznej tam, gdzie występują najpilniejsze potrzeby komunikacyjne.

Jednocześnie organizator (samorząd terytorialny) będzie zobowiązany dopłacić do kwoty deficytu na danej linii komunikacyjnej nie mniej niż 10 proc. ze środków własnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
PKS
MI
  • Robert Chojnicki – 18.07.2019

    https://youtu.be/d7qNZ_QAz0Y 🤷🤷🤷🤷🤷

  • Łukasz Kacprzak – 18.07.2019

    Hahahahahaha :D

  • Michał Pawłowski – 18.07.2019

  • Paweł Pasternak – 18.07.2019

    Wolałbym porządny skandynawski socjalizm.

  • Marek Stelmasik – 18.07.2019

    Kapitalizm państwowy?

  • Tomasz Mysiński – 18.07.2019

    Tak i na pewno on też kiedyś był kierowcą PKS😂😂😂😂 To on wymyślił PKS

  • Kamil Nowakowski – 18.07.2019

    I co? Beda puszczane PeKaeSiki na trasy małorentowne bez omowienia z gminami na ktore godziny najlepiej puszczac? 🤔 Czy nasz ukochany rząd zrobi rozkłady jazdy odpowiednie dla kazdego zadupia?

  • Michał Paweł Łukasz – 18.07.2019

    w każdym mieście wielka feta, z wielką pompą otwierane są nowe linie, fajerwerki, szampany, biba, a po imprezie wszyscy wrócą do domów pksem

  • Patryk Gulcz – 18.07.2019

    Rząd dopłaci 1zł do kilometra a kto dopłaci reszte?

  • Tomasz Mysiński – 18.07.2019

    Pekaesem do Radomia bliżej do Afryki😜😉😜😉😛😂😂😂😂

  • Konrad Krajewski – 19.07.2019

    Raczej zaszkodzi rynkowi, niż ożywi.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....