TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Prawie nowy autobus przegubowy dla MPK Kraków?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.10.2019 16:00:05
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Swego czasu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie szerokimi garściami pozyskiwało po okazyjnych cenach autobusy demonstracyjne. Mamy skromy powrót do tej taktyki. Przewoźnika interesuje maksymalnie roczny autobus klasy MEGA.

Pojazd ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2018 r. mieć przebieg nie większy niż 80 000 km. Ma on być objęty przynajmniej roczną gwarancją całopojazdową. Dodatkowe punkty MPK przyzna za wydłużenie tego okresu powyżej trzech lat. Autobus ma zostać dostarczony do Krakowa w ciągu maksymalnie dwóch tygodni od podpisania umowy.

Autobus ma mieć długość 17,5 - 18,75 m, szerokość 2,5 - 2,55 m i wysokość maksymalnie 3,3 m. Muszą umożliwiać podróż minimum 140 pasażerom, w tym 38 - 45 na miejscach siedzących. Na pokładzie autobusu nie zabraknie oczywiście wydzielonej platformy dla pasażerów stojących z jednym miejscem przystosowanym dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Przewoźnik chce aby jednostką napędową był silnik diesla spełniający normę Euro 6. Ma on mieć pojemność w od 10 do 12 l oraz moc w zakresie 250 - 285 kW. Co ciekawe brak jakichkolwiek wymagań w kwestii skrzyni biegów. Zestrojenie napędu na zapewniać średnie zużycie paliwa na poziomie nie wyższym niż 55 l / 100 km.

Krakowski standard
Wymuszona wentylacja przestrzeni pasażerskiej będzie się odbywała poprzez przesuwne okna (mają być one zamontowane przynajmniej na 70% wyklejanych szyb bocznych), luki dachowe oraz wentylatory nawiewowe. Nie zabraknie oczywiście klimatyzacji, która będzie się składać z trzech niezależnych urządzeń chłodzących. Dwa dla przestrzeni pasażerskiej, trzecie natomiast będzie przeznaczone dla kabiny kierowcy. Nie sprecyzowano minimalnej mocy urządzeń klimatyzujących.

Nie zabraknie oczywiście bogatego wyposażenia dodatkowego. System informacji pasażerskiej będzie oparty na zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości (przód min. 192x24 pkt, bok min. 128x24 pkt, tył min. 48x24 pkt), dwóch wewnętrznych tablic LCD (boczna o przekątnej 38" i umieszczona pod sufitem 22") oraz modułu zapowiedzi głosowej przystanków. Ponadto oczywiście na pokładzie autobusów znajdzie się automat do sprzedaży biletów, kasowniki typu R&G KRG8 oraz monitoring składający się z przynajmniej pięciu kamer.

Formalności
Mały przetarg, więc siłą rzeczy małe wymogi. Warunek doświadczenia MPK uznaje za spełniony jeśli oferent w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył przynajmniej jeden autobus przegubowy dla komunikacji miejskiej. Do kompletu jeszcze wadium. Oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 10 000 PLN.

Termin składania ofert mija 13 listopada. Ocenie posłużą dwa kryteria. Cena ma 70% wagi. Pozostałe 30% można zdobyć dzięki:

  • gwarancji całopojazdowej dłuższej niż trzy lata
  • zaoferowaniu autobusu do przewozu min. 150 pasażerów
  • przegubowcowi z min. 16 fotelami dostępnymi z niskiej podłogi
  • pojazdowi z aktywnym tempomatem
  • automatycznie skrzyni biegów z sześcioma przełożeniami
  • wszystkim- za wyjątkiem pierwszych- drzwiom odskokowo-przesuwnym

Jak więc widać faworyt chyba jest już upatrzony. To jednak norma przy tego typu zakupach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
test
używane
  • Krzysztof Kawa – 11.10.2019

    Czyżby Solaris miał jakiegoś Urbino 18.75 na sprzedaż?

  • Dominik Włodarczyk – 11.10.2019

    Pewnie biały kebab który był już.

  • Sławomir Gugała – 11.10.2019

    Ostatnio Solaris miał SU 18 z 2010-11 z ex Mobilis Warszawa.

  • Jakub Burdziński – 11.10.2019

    No to w Krakowie pojawi sie kolejny pojazd za który Razem w ruchu powinien nakładać kary umowne, ale nikt się tym nie przejmie :D

  • Piotr Brzozowski – 11.10.2019

    Kebaby po Warbusie z Lublina a jest ich 20

  • Jerzy Gicala – 11.10.2019

    Napewno Mercedes tylko czy Citaro czy Conecto

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....