TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjny parking w Warszawie
Karol Wach - Opublikowano: 12.06.2007 21:05:37 1 komentarz
Prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjny parking w Warszawie

W dniu 23 maja 2007 roku został otworzony drugi w Warszawie parking „Park &ride”–Połczyńska. Zlokalizowany jest on w dzielnicy Bemowo, po północnej stronie ulicy Połczyńskiej i zachodniej stronie linii kolejowej Warszawa-Gdańska - Warszawa-Odolany.

Uruchomienie parkingu przy ulicy Połczyńskiej wzbudziło wiele kontrowersji. Można zaryzykować stwierdzenie, iż jest to najbardziej kontrowersyjny parking w stolicy. Potwierdzeniem tych słów niech będzie fakt, iż z pięciuset miejsc przygotowanych dla potencjalnych kierowców zwykle zajętych jest kilka (co widać na załączonych zdjęciach). Kilku samochodów pilnuje ... kilku ochroniarzy. Dlaczego tak się dzieje? Otóż duży wpływ na taki stan ma kiepska lokalizacja parkingu. Na stronie ZTM Warszawa możemy przeczytać, iż „główny dojazd prowadzi od strony ulicy Połczyńskiej w miejscu obecnego wjazdu na teren dawnego campingu. Dojazd dodatkowy (awaryjny) znajduje się od strony osiedla mieszkaniowego poprzez ulice dojazdowe do odcinka zaślepionego z jednej strony dawnego fragmentu ul. Powstańców Śląskich.”Ale, aby dostać się na parking kierowcy muszą stać w ogromnych korkach na skrzyżowaniu Połczyńskiej i Powstańców Śląskich. Ponadto w okolicy nie ma ani stacji metra, ani pociągu. Podróż do centrum tramwajem bądź autobusem zajmuje blisko pół godziny. 

Skoro jednak zdecydowano się na uruchomienie parkingu przy ulicy Połczyńskiej warto przytoczyć kilka praktycznych informacji, które być może przyczynią się do wzrostu liczby kierowców z niego korzystających. Park &ride przy ulicy Połczyńskiej powstał z myślą o mieszkańcach dzielnic - Włochy i Bemowo oraz gmin - Ożarów i Stare Babice. Jak wspominaliśmy wcześniej do ich dyspozycji jest 500 miejsc parkingowych. Na nowo powstałym zespole przystankowym Połczyńska - Parking P&R  istnieje możliwość przesiadki do autobusów i tramwajów. Głównym celem budowy parkingów \'Parkuj i Jedź\' jest bowiem integracja komunikacji zbiorowej z komunikacją indywidualną poprzez połączenie korzyści obsługi komunikacją zbiorową obszarów o dużej gęstości zaludnienia, zabudowy i celów podróży z zaletami samochodów osobowych w obsłudze rejonów o znacznie mniejszej gęstości zaludnienia, gdzie eksploatacja rozbudowanej komunikacji zbiorowej jest nieracjonalna z uwagi na rozproszenie źródeł podróży. Czy w przyszłości do idei tej przekonają się warszawiacy czas pokaże.

Na wypadek, gdyby tak się nie stało Zarząd Transportu Miejskiego przygotował plan awaryjny. –Na części działki wybudujemy zintegrowane Centrum Zarządzania Komunikacją Miejską. Latem być może uruchomimy w nim kino samochodowe.–powiedział Życiu Warszawy Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Jeszcze w czerwcu planowane jest otwarcie parkingu przy stacji metra Wilanowska. Rokowania tego obiektu są znacznie lepsze, z tego chociażby względu że znajduje się on w pobliżu podziemnej kolejki. Z drugiej jednak strony parking Włosciańska, położony przy stacji Marymont nie cieszy się jednak dużą popularnością. Czyżby warszawiacy nie byli przekonani do parkingów Park &ride, które sprawdziły się w innych europejskich stolicach?  Nie napawa to optymizmem, zwłaszcza, że w przyszłości powstaną być może kolejne takie obiekty: Okęcie, Metro Kabaty, PKP Wawer, PKP Anin, PKP Rembertów i PKP Żerań. Pojawiły się także propozycje całkiem nowych lokalizacji: PKP Miedzeszyn lub Falenica, metro Imielin, PKP Wesoła, PKP Ursus Niedźwiadek.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ZTM
parking
Warszawa
park&ride
  • Raffi – 13.06.2007

    Lokalizacje tych parkingów sa tragiczne. Zamiast na obrzeżach, znajduja sie w miejscach, za wszystkimi korkami. Dlatego też w mojej ocenie tylko Wilanowska ma szansę na sukces. Najmniejsze szanse ma waśnie Połczyńska, która wg planu miała obsługiwać m.in. miejscowości/dzielnice już teraz świetnie obsługiwane koleją, w której można uzywac biletów ZTM (Ursus, Włochy, Piaseczno, Piastów). Nie ma powodu, by ktokolwie z parkingu korzystał.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....