Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Praga z przetargiem na 20 dwuprzegubowych trolejbusów!

infobus
29.10.2020 09:00
0 Komentarzy

28 października spółka Dopravní podnik Praga (DPP) poinformowała,że ogłosiła przetarg na zakup 20 niskopodłogowych, podwójnie przegubowych trolejbusówo dużej pojemności z dodatkowym zasilaniem bateryjnym.

Zamówienie powinno zostać opublikowane w europejskim BiuletynieZamówień Publicznych w piątek 30 października.

Trolejbusowe plany

Zwycięzcę praskiepo przetargupoznamy najszybciej pod koniec marca przyszłego roku. Pierwszy trolejbus do homologacji miałbytrafić do Pragi jesienią 2022 r. Pozostałe pojazdy planowo mają dojechać w ciągu dwóchlat od podpisania umowy. Szacunkowa całkowita wartość zamówienia wynosi 628.000.000CZK, czyli 105.818.000 PLN.

Forma przetargu to procedura negocjacyjna z ogłoszeniem,która jest otwarta dla wszystkich producentów spełniających wymaganiatechniczne i kwalifikacyjne. Dzięki temu DPP może np. negocjować kwestie serwisupogwarancyjnego już po złożeniu ofert.

DPP planuje wprowadzić nowe trolejbusy przede wszystkim nalinię nr 119, której elektryfikację obecnie przygotowuje.

Na lotnisko!

Linia nr 119 prowadzi od Nádraží Veleslavín do lotniska im. Václava Havlaw Pradze. Trasę na odcinku od Terminalu 3 do lotniska trolejbusy pokonają na akumulatorach.

-„W 2022 roku rozpoczniemy budowę linii napowietrznej, którazelektryfikuje linię 119 na lotnisko, a wiosną 2023 roku wdrożymy nowebezemisyjne trolejbusy. Będą miały one do ​​25 metrów długości, co znaczącopoprawi komfort pasażerów. Chcemy ułatwić transport na lotnisko, nie dodając więcejpołączeń autobusowych. Jednocześnie zredukujemy tutaj emisję spalin do zera.Tym samym realizujemy zobowiązanie klimatyczne podjęte przez Pragę”- powiedziałAdam Scheinherr, zastępca burmistrza ds. Transportu i przewodniczący RadyNadzorczej DPP.

-„Najprawdopodobniej będziemy pierwszym operatorem tego typutrolejbusów w Czechach. Przed ich normalnym uruchomieniem na linii 119, musząone przejść homologację. To m.in. bezawaryjny przebieg w eksploatacji próbnej przezokreśloną liczbę kilometrów bez pasażerów, a następnie z nimi. Zakładamy, żehomologację pierwszego pojazdu moglibyśmy rozpocząć jesienią 2022 r., gdyby niewystąpiły komplikacje podczas zamówienia publicznego lub samej dostawy. Tymsamym przewidujemy pełne uruchomienie dwuprzegubowych trolejbusów wiosną 2023r. Uważamy, że w tym horyzoncie czasowym na linii 119 przywrócona zostanie frekwencjasprzed pandemii”- dodał Jan Barchánek, kierownik ds. operacji autobusowych wfirmie DPP.

Dodajmy, że przygotowanie niezbędnej infrastruktury doelektryfikacji linii 119 przebiegają zgodnie z harmonogramem. Projekt otrzymałniedawno pozytywną ocenę oddziaływania na środowisko (OOŚ). Obecnie DPPfinalizuje dokumentację projektową. Forma spodziewa się rozpocząć budowę napowietrznejsieci w 2022 roku.

Co chce Praga?

Jak informuje Praga, zakup bateryjnych trolejbusów o dużejpojemności to odpowiedz stolicy Czech na europejskie, krajowe i miejskie celeoraz zobowiązania do zmniejszenia emisji spalin i zanieczyszczenia hałasem.

W zakresie techniki DPP ma następujące wymagania:

  • Minimalna długość dwuprzegubowych trolejbusów to 23 m, a maksymalna25 m;

  • pojemność pasażerska to 40 – 55 miejsc siedzących,

  • prędkość co najmniej 70 km / h,

  • gwarantowany zasiąg podczas jazdy na bateriach – co najmniej11 km

  • żywotność baterii -co najmniej 60 miesięcy lub 450 tysięcy kilometrów.

Oczywiście poziom wyposażenie pojazdów ma być zgodnie zaktualnie obowiązującymi wymogami w Pradze, czyli m.in.: pełen system informacji,klimatyzacja, dwa miejsca do przewozu osób na wózku inwalidzkim, monitoring czysystem automatycznego liczenia pasażerów.

Jak ocenić trolejbusy?

DPP oceni złożone oferty w ramach sześciu kryteriów:

  • cena ofertowa pojazdu,

  • długość gwarancji pojazdu,

  • średnie roczne koszty zalecanej obsługi pojazdu,

  • średnie roczne koszty – obsługa gwarancyjna i pogwarancyjnapojazdów

  • koszt wymiany akumulatora trakcyjnego

  • średnie roczne koszty obsługi systemu informacji oraz rozwojufunkcji zarządzania energią pojazdu.

Wymóg w zakresie doświadczeniato co najmniej dwie zrealizowane dostawy na co najmniej 5 sztuk trolejbusów przegubowychniskopodłogowych akumulatorowych homologowanych zrealizowanych w dowolnym krajUE.

Naszym zdaniem praskim przetargiem na pewno będą zainteresowanetakie firmy Škoda Electric (w tym Ekova Electric), SOR Libchavy, Solaris, VanHool, HESS oraz Bozankaya. Dodajmy, że Škoda, Solaris, Van Hool, HESS i Cegelecaktywnie uczestniczyły we wstępnych konsultacjach rynkowych, które Pragaprowadziła przez ostatni rok. Jakie są Wasze typy?

Poniżej film o jednym z naszych faworytów do tego zamówienia – Solaris Trollino 24:

{https://www.youtube.com/watch?v=5_4AzHDONzw}

Komentarze