TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Praga testuje kolejną hybrydę. Po Volvo czas na Solarisa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.07.2019 17:00:10 1 komentarz
fot. DPP

Zmniejszenie emisji hałasu i zużycia oleju napędowego- to tylko część powodów, dla których praskie zakłady komunikacyjne, czyli Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) zabrały się za testowanie kolejnego autobusu hybrydowego. Po przegubowym Volvo 7900LAH przyszedł czas na sprawdzenie czegoś z mniejszego metrażu. Przez najbliższe dwa miesiące DPP będzie testować spalinowo-elektrycznego Solaris Urbino 12.

Przypomnijmy, że między lutym a majem DPP testowało brukselskiego hybrydowego Volvo 7900LA. Pisaliśmy o tym tutaj. Był to początek zapowiadanej przez przewoźnika dłuższej serii testów różnych konstrukcji z napędem-spalinowo-elektrycznym.

"Hybrydowy autobus przyczynia się do poprawy środowiska także niższym hałasem - szczególnie podczas startu i załączenia silnika elektrycznego. Do tego hybrydowa nie ma praktycznie żadnych ograniczeń w zakresie dziennego zasięgu. Nie wymaga także inwestycji w specjalną infrastrukturę, a więc może być logiczny łącznikiem pomiędzy konwencjonalnymi autobusami z silnikami diesla, a elektrobusami czy zasilanymi bateryjnie trolejbusami, które obecnie są określane jako transport przyszłości" - powiedział Jan Lebeda, szef działu technicznego w DPP.

Teraz przyszedł czas na kolejny test. Do Pragi trafił na dwumiesięczny sprawdzian Solaris Urbino 12 hybrid w wersji brukselskiej. Użyczony DPP "jamnik" umożliwia podróż maksymalnie 102 pasażerom. 24 osoby mogą skorzystać z foteli Ster 4MA. Z niskiej podłogi mamy dostępnych dziewięć foteli. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia cztery pięć uchylnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Zastosowano agregat firmy Konvekta.

Czas na napęd, który jest najciekawszy w tym pojeździe. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5 E6C 210H. To jednostka o mocy 157 kW oraz 832 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE. Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 200 kW.

Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 198 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV133/80.

Energia elektryczna jest magazynowana w superkondensatorach. Producent deklaruje żywotność zasobników i całego napędu na 12 lat.

Pasażerowie będą mogli spotkać testowego Solarisa na liniach obsługiwanych przez zajezdnię Hostivař.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Solaris
Czechy
Praga
DPP
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....